„Suured pöörded algavad väikestest otsustest. Muutes enda suhtumist ja käitumist, oleme teinud uuel teekonnal vähemalt ühe sammu. Ma ei arva, et tänu sellele ärkame homme täiesti uues maailmas, aga usun, et oma valikutega on võimalik nihutada ühiskonna norme nii, et eilsed tabud muutuvad loomulikuks valikuks – mitte ainult meile, vaid ka teistele, keda meie teekond on sütitanud,” ütles Xenia Joost.
Xenia Joost on Eesti moedisainer, kes on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia modisaini eriala, praktiseerides muuhulgas Londonis Vivienne Westwoodi juures. Joosti loomingut on esitletud ja müüdud rahvusvaheliselt Euroopas, Ameerikas, Venemaal ja Aasias. „Xenia Joosti otsus on kompliment Loomuse tööle ja „Fur Free Retailer” algatusele,” nentis Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp. „Joosti kui tunnustatud moekunstniku liitumine karusnahavaba programmiga on nii usalduse kui ka toetuse märk. Karusnahavaba moe loojad teavad, et toote looma- ja loodussõbralikkus on kaasaegse tarbija jaoks oluline ostuargument.”
Eestist on lisaks Xenia Joostile karusnahavabade disainerite programmiga ühinenud Aus Design OÜ, WÖÖ, Kalle HT, KÄT, Perit Muuga, Mari Design, TUUB, Reval Denim Guild, Les Petites disainipood, mahemoe jaekett LAV Organic Lifestyle, teadliku elustiili pood Slow ja Eesti disaini pood Tali. „Fur Free Retailer” programmi esindaja Eestis on MTÜ loomade eestkoste organisatsioon Loomus.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.