Foto: LUKS

VIRUxEKA Young Design Export Programi võitjad on selgunud

Viru Keskuse ja Eesti Kunstiakadeemia vaheline koostööprojekt VIRUxEKA Young Design Export Program, mille eesmärk on pakkuda ekspordialast koolitust ja tuge noortele Eesti tulevikudisaineritele, toimus sellel aastal juba kolmandat korda. 13. detsembril valiti kolmeteistkümne programmi läbinud tudengi seast pitching-sessioonide abil välja 1000 euro suuruse eksporditoetuse võitja. 

Pitching’u tulemusena tõsteti esile kolme EKA magistrandi loodud disainerbrändi – Sandra Luksi oma aksessuaaridele pühendatud kollektsiooniga LUKS, David Taylorit spordirõivastebrändiga ATMPT ja Kristel Jänest rõivaste ja pesu vahelisi piire kompava kaubamärgiga Crystal Rabbit. Võitjad saavad peagi Viru Keskuse poepinnale oma pop-up ala ning tutvustavad oma brände koos keskuse aatriumis samaaegselt toimuva EKA eksperimentaalvormide näitusega, muutes keskuse mõneks ajaks tõeliseks tulevikudisainerite kasvulavaks.

Peapreemia, 1000 euro suuruse eksporditoetuse võitis Sandra Luks, kes lööb disainimaailma särama oma kahepoolse nahatehnika kasutamisega julgetes ja kelmikates aksessuaarides, mille eesmärgiks on panna inimesed tundma end enesekindlate ja vabandamatult iseendina. “Magistriõppesse astudes olid mul mõtted laiali, ent brandbuilding’u kursus aitas mul minu ideede külluses korra majja lüüa. Kursuse jooksul kuulsime palju erinevaid disainereid oma kogemusi jagamas ja üha kindlamaks sai, et nii palju kui me ka ei taha kõike ise üksi teha ja kontrollida, siis äri tehakse eeskätt partneritega ja arenemiseks tuleb usaldada. Minu meelest vajab see pidevalt meelde tuletamist, et me ei takerduks iseenda mõttelõnga, vaid oleksime valmis julgelt abi küsima,” sõnas Luks.

EKA Disainiteaduskonna magistrantidele suunatud ekspordiprogrammi kureeris EKA külalislektor, pikaajalise ekspordikogemusega ärimentor Fredrika Erlandsson, kes on varasemalt kaasa aidanud mitmete Skandinaavia ettevõtete nagu Björn Borg rahvusvahelisustumisele. Lisaks on ta olnud Rootsi suurima moekaupade jaemüügiketi MQ ostujuht. Täna juhib ta professionaalse mentorluse platvormi VOCA Mentorship. Žürii esindaja Fredrika Erlandsson sõnab võitjate kohta: “Moe- ja disainimaailm on äärmiselt konkurentsitihe. Selleks, et seal läbi lüüa, on vaja lisaks heale äriideele treenida oskust ka oma kontseptsioonist kaasavalt ja analüütiliselt rääkida – see on ka põhjus, mis EKA vastava programmi on initsieerinud. Selle aasta tudengid on olnud suurepärased, sest lisaks aukartust äratavale loovusele ja innule on nad näidanud üles uudishimu ja suurt huvi jätkusuutlike ärimudelite loomise vastu.”

Tänu rahvusvahelisele mentorlusele said tudengid ekspordiprogrammi raames nautida külalislektorite nagu Soome kudumibrändi Arela peadisaineri Anni Arela, Rootsi jalanõubrändi Flattered CEO Gustav Lindeni, Stockholm Fashion Districti esinaise Vanesa Leporati, Taani tuntuima rõivabrändidele mõeldud jätkusuutliku plug-in Coninued looja Peter R. Svenssoni loenguid. Viimaseid täiendasid tutvustused finantseerimisvõimalustest avalikus ja privaatsektoris. Lisaks koguti teadmisi ja kontakte Stockholmist, sealhulgas House of Dagmari, Asketi ja EYTYS brändi loojatelt ning kohtuti luksuskaubamajade NK ja Åhléns City ostujuhtidega. Seekordse tuuri tegi eriliseks Sara Winter PR agentuuriga kohtumine andmaks ülevaate turule sisenemisest läbi agentuuri. Seekordse ekspordiprogrammi täienduseks toimusid eraldi ka hinnastamise koolitused Kaie Kaas-Ojavere käe all ning esitlusi kureeris moeosakonna juht Piret Puppart.

Disainibrändide pitchingu žüriis osalesid Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristel Sooaru, Rootsi ühe suurima veebipõhise rõivabrändi Nelly.com kategooriamanager Maria Biederbeck, Katalista Ventures jätkusuutlike ärimudelite projektijuht Justina Lizikevičiūtė-Grišinė ning disainiettevõtete Bemz ja Kinship Collective asutaja Lesley Pennington.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Virge Viertek

Suviselt mitmekülgne Kelpman Textile

Kodumaine kaubamärk Kelpman Textile on valmis saanud oma kevadsuvise kollektsiooni, mis paistab silma oma loodusest inspireeritud värvipaleti ja mitmekülgsusega. Kollektsioon pakub laia valikut tooteid, alates hõlmikkleitidest, mis on ideaalsed suviseks kuumalaineks, kuni linnaeluks sobivate komplektideni välja.

Kõik Kelpman Textile’i tooted on valmistatud kõrgkvaliteedilisest premium linen kangast, mis on 100% lina ning vastab öko-tex standarditele, tagades seeläbi kõrgema keskkonnasõbralikkuse ja jätkusuutlikkuse. Eriline rõhk on asetatud kangaste õhulisusele ja kandmismugavusele, mis teeb neist suurepärase valiku eesootavaks suveks.

Kollektsioonis on arvestatud ka praktilisusega, pakkudes mitmekülgselt kantavaid rõivaid ja komplekte, mis võimaldavad lihtsalt kombineerida erinevaid esemeid ja kohandada neid vastavalt päeva vajadustele. Selline lähenemine ei ainult rikasta garderoobi, vaid toetab ka jätkusuutlikku moekäitumist.

Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Leon Metsallik

NVBYK uus kosmiline ehteseeria

Kodumaine ehtemärk New Vintage by Kriss on kevade saabudes saanud valmis ehteseeriaga “Kosmiline”, mis ühendab naiseliku maagiat ja sügavat ühendust eluga.

“Nende ehetega soovisime luua midagi sellist, mis linnamöllus vaikselt su südame vastas tuksub ja tuletab meelde, et alati on aega kuuvalgel tantsimiseks, naeruks ja armastuseks,” tutvustab seeriat NVbyK asutaja ja disainer Kriss Eglite, lisades, et keskonnateadlikkus on ehetesse sisse kirjutatud alates materjalivalikust kuni pakendini. “Kõik Kosmilise sarja ehted on 3D prinditud Eestis taaskasutatud 925-hõbedast. Kuldsete ehete puhul on tegemist kullatud 925-hõbedaga.”

Tutvu kollektsiooni ehetega galeriis ja veebipoes nvbyk.com! 

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid