Foto: Maiken Staak

Vill Vill – sest kõik on ju villane

Vill Vill on Eesti päritolu bränd, mis sündis armastusest looduse, villa ja käsitöö vastu. Meie jõudsime Vill Villani ennekõike brändi visuaalselt paeluvate lookbook’i fotode kaudu (aitäh, Instagram) – ja siis otsustasime asja natuke lähemalt uurida.

Uurimisel selgus, et Vill Vill on Eesti ettevõte, mis tegutseb osaliselt ka Berliinis. Nimelt kootakse Vill Villa esemed Eestis, kuid brändi peakontor asub hoopiski Berliinis. Brändi nimi Vill Vill sündis aga ütlemata lihtsalt – kõik tooted on villased. „Vill Villa idee sai alguse mõned aastad tagasi, kui kolisin Berliini ja leidsin, et Lääne-Euroopa jahedatesse sügis-talvedesse ja tarbijate stiiliga võiks hästi sobida põhjamaiselt minimalistlikud kudumid,” sõnab vabakutselisest kunstnikust brändi looja Eleny Kasemets. „Bränd hõlmab väikest pereateljeed, kus brändi- ja tootearendusel on abiks mulle väga lähedased inimesed – minu ema, kes on kogenud õmbleja-konstrueerija, ja ämm, kes on elupõline kudumismeister.”

Brändi teeb eriliseks seegi, et iga Vill Villa eseme soetanud inimene saab teada, kui palju aega ja lõnga tema kudumi valmimiseks kulus – sest brändi looming on suunatud käsitööd hindavale inimesele, kes hoolib, kust ja kuidas tema kasutatav toode tuleb. „Loodame, et teadmine sellest, kui palju aega ja armastust on asja valmimisse investeeritud, aitab oma kudumi eest ka paremini hoolt kanda. Soovime nii võidelda kiirmoe vastu, mis soodustab väga kahetsusväärset trendi, kus toodet kantakse võib-olla ainult paar korda. See on meie planeedile väga suur raiskamine ja koorem,” sõnab Eleny.

Nii ongi täna Vill Villa eesmärk pakkuda ajatute lõigetega kvaliteetseid tooteid, mis kestaksid kauem kui ühe hooaja. Tooteid saadab ajatu minimalism ning igal hooajal ei valmistata reeglipäraselt uut kollektsiooni, vaid keskendutakse naturaalsele materjalile ja kõrge kvaliteediga tööle, mis hooajavahetusega väärtust ei kaota. „Vill Vill ei plaani masstootmist, vaid pakume tellimuspõhist ja personaalset teenindust. Aeg-ajalt võime kollektsiooni põnevamaks muutmiseks lisada eksklusiivseid hooajalisi vimkasid ning loomulikult toimub klientide tagasiside põhjal tootearendus, kuid sellega kollektsiooni plaanitavad muudatused esialgu piirduvadki,” ütleb lõpetuseks Eleny.

Vill Villa tooteid saab hetkel soetada brändi veebipoe villvill.net kaudu.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Reet Aus | Alex Arauz.

Eesti disain jõuab 12 miljoni USA televaatajani

Eesti disaini tutvustav viieminutiline videoklipp, mis on osa saatesarjast “ByDesign Europe”, jõudis 24. veebruaril CBS Los Angelese telekanalile KCAL-9, pakkudes Ameerika Ühendriikide telepublikule professionaalset ülevaadet innovatsioonist, leidlikkusest ja Euroopa disaini tipptasemest. Koos lähiajal linastuva New Yorgi episoodiga jõuab see kokku 12 miljoni televaatajani.

Koostöös mitmete Euroopa partneritega nagu Frankfurt Messe ja Londoni Royal College of Art ülikooliga soovivad ameeriklased oma sarjas vaatajatele tutvustada uuenduslikke disainiuudiseid Euroopast. Videoklipp tutvustab teiste seas kuulsaid saksa, poola, ja eesti disainereid ning nende novaatorlikke projekte, mis keskenduvad tehnilisele innovatsioonile, jätkusuutlikkusele, taaskasutusele ning uutele materjalidele.

Filmitud materjal sisaldab intervjuusid disaineritega, kes räägivad oma lähenemisviisidest ning kirjeldavad praktiliste näidete abil, kuidas nad kasutavad disainiprotsessis loovust ja jätkusuutlikke meetodeid. Oma kommentaare avaldavad hooaja jooksul disainimaailmas tuntud Karim Rashid, Ross Lovegrove ja Tom Dixon.

Rahvusvaheline filmitiim, eesotsas produtsent Mike Chapmaniga, külastas Eestit jaanuarikuu alguses. Eestit tutvustav filmilõik keskendus Reet Ausi tööstuslikule taaskasutusdisainile; seeneniidistikust sisustustoodete start-up’ile MYCEEN; heale digiteenuse näitele e-Residentsuse näol ning Disainiöö festivali ja disainiliidu tegemistele, kes oli ka koostöö algatuse taga. Videoklipp on pilguheit Eesti disaini kogukonna innovatiivsematele saavutustele ja e-riigi eelistele. Puhtjuhuslikult oli intervjueerija, teenusedisainer Alexandra Grüber-Pérez, kes on muuhulgas teinud koostööd ka USA praeguse presidendiga, kirjutanud oma lõputöö Londoni Royal College of Art’is teemal “Digital Estonia”.

Eesti Disainerite Liidu juhi Ilona Gurjanova sõnul võib seda lugeda üheks põhjalikumaks kajastuseks, mida Eesti disain kunagi Ameerika telekanalites saanud on. “Ajastus ei saa olla parem, kuna kevadel toimub New Yorgis Eesti disaini näitus. Eesti Disainerite Liit koostöös EKA ja e-Residentsusega osaleb kestliku ja digidisaini väljapanekuga New Yorki Disaininädalal 16.-23. mail.”

Eesti disaini tutvustav videoklipp, mis on osa ByDesign TV Europe esimesest hooajast,  keskendub Euroopa innovatsioonile ja disainile on saadaval vaatamiseks siin.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Liina Notta

ELLEN RICHARD ja EWALD tulid välja pööraste triiksärkidega

Kodumaised brändid ELLEN RICHARD ja EWALD teevad kummarduse Eesti disaini päevale ja üllatavad sel puhul pööraste triiksärkidega.

Eesti disaini päeva tähistatakse tänavu juba üheksandat korda ning nagu värskele tähtpäevale omane, sünnib iga aasta midagi uut ja seni veel ebatraditsioonilist. Eesti disainerite koostöid on disainile pühendatud päeva eel tehtud varemgi, aga näha koos kodumaiseid brände ELLEN RICHARD ja EWALD – sellist sähvatust poleks talvisest taevast osanud oodata.

ELLEN RICHARDi ja EWALDi koostöö toob lauale mitu päevakajalist teemat, mille üle disainihuvilistel saab ainult hea meel olla. Esiteks on brändide koostöö suur kummardus taaskasutusele ning näitab, et justnimelt koostööd tehes, saab edukalt vanu tooteid ümber disainida. Tihtipeale vajab vana mudel lihtsalt värsket pilku ja uut sisendit. 

Disaini poolest on uued triiksärgid ka heaks näiteks, kuidas ühest klassikalisest kontoritootest, saab luua mängulise ja efektse õhturõiva. Loodud triiksärgid on kombineerimist armastava kliendi maiuspala, sest kandmisvõimalusi leiab hulgi. ELLEN RICHARDi disainerid Kristi Pärn ja Andreas Kübar on siiralt tänulikud EWALDile: “Väga suur rõõm oli EWALDi inimestega tutvuda ja vahelduseks midagi olemasolevat ümber disainida. Olime korraks justkui moeosakonnas tagasi – redesign on alati lummavalt katsetuslik meetod, millest disaineritena, saame vaid rõõmu tunda.” 

ELLEN RICHARDi ja EWALDi ühised triiksärgid on saadaval juba sel neljapäeval Solarise Keskuses toimuval Disainerite Garaažimüügil, samuti saab särke soetada ELLEN RICHARDi Tallinna stuudiopoes aadressil Kalaranna 8/12. Kõik triiksärgimudelid on limiteeritud ja ainulaadsed ning laojääkidele omaselt seinast seina värvide ja suurusnumbritega.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid