VAATA, mida näidati eile toimunud moeetendusel D_O_M

VAATA, mida näidati eile toimunud moeetendusel D_O_M

Foto: Portail.ee

Eile, 17. septembril toimus Põhjala tehases XV Disainiöö raames rõivadisainile pühendatud etendus D_O_M – Disain On Moes. Omanäolist loomingut esitlesid kodumaised brändid Crystal Rabbit, Mekoome, Alma ja Eesti Disaini Maja.

Rõivadisainietenduse D_O_M – Disain On Moes loovjuht Piret Mägi peab oluliseks ühe etenduse eesmärgina rääkida rõiva ning kohalike kvaliteetbrändide lugu. „Brändi kontseptsioon ja eripära avatakse läbi meelelahutusliku vaatemängu, mis eristab sündmust klassikalisest moeetendusest,“ selgitab Mägi ettevõtmist ning põhjendab kvaliteetse rõivadisaini olulisust: „Riided kestavad kauem, on kvaliteetsed, loodud eetilistest materjalidest ning toodete valmistamiseks töötatakse läbi parimaid võimalikke protsesse.“

D_O_Mil osaleva klassikalise joonega disainerbrändi Alma jaoks oli eile toimunud etendus esmakordne võimalus tuua kogu kollektsioon moelavale. Alma disainer Anete Pedaru peab tänavust Disainiöö põhifookust „Vajaduspõhine disain“ suurepäraseks kirjelduseks ka brändile endale. „Kollektsiooni esemed on sündinud koostöös erinevas vanuseklassis naistega, arvestades nende vajaduste, soovide ja ootustega rõivale,“ selgitab Pedaru ning avaldab soovi, et bränd paneks inimesi mõtlema riide olemuse, vajalikkuse ja sellega kaasneva kvaliteedi üle. „Eilsel moelaval sai näha Alma visiooni elustiilist ja sellega kaasas käivast rõivast,“ lisab Pedaru.

Arhitektuurist inspireeritud kudumite brändi Mekoome disainer Larissa Kondina peab D_O_Mi formaati väga tänuväärseks: „Etenduse kontseptsioon on kaevata sügavale brändi olemusse, mis võimaldab pakkuda esteetilist ja intellektuaalset naudingut nii disaineritele kui ka loodetavasti vaatajatele.“ Ka Kondina peab klientidelt saadud tagasisidet väga oluliseks: „Kudum on praktiline ja mugav rõivaese, mis on mõeldud igapäevaseks kandmiseks. Tagasiside põhjal arendame kudumi erinevaid aspekte pidevalt edasi, missiooniga luua rõivaese, mis oleks rohkem inimese seljas kui kapis.“

Samuti näitas eileõhtusel disainietendusel enda loomingut kaasaegne pesubränd Crystal Rabbit – Kristel Jänese poolt rajatud kaasaegne pesubränd, mis pakub alternatiivi klassikalisele naiselikule ja õrnale esteetikale. Crystal Rabbit ülistab keha reaalsust ning “päris inimest”. Brändi loodud pesu on minimalistliku disainiga, mis pakub sageli tavapäratuid lahendusi. Crystal Rabbiti tooted on mõeldud kombineerimiseks igapäevase rõivastusega, mida saab kanda kihiliselt nii rõivaste all, aga miks mitte ka peal. Nii on võimalik hägustada ihu näitamise ning varjamise piire. “Disainiöö etendusel näitasin oma paari viimase aasta loomingut, see oli kombinatsioon erinevatest kollektsioonidest ja tõstis esile tooteid, mis on hooaja-ülesed. Fookuses oli abstraktne mäng kihtidega ja esmakordselt andsin ka märku, et peagi on oodata mitmeid tooteid suuremates suurustes!” lisab disainer. Olgu ka lisatud, et kõik brändi esemed valmivad Tallinnas ning on tehtud hoolega valitud Eestist ja Euroopast pärit tekstiilidest.

Neljanda osalisena võttis etendusest osa ka Eesti Disaini Maja, kes tõi kokku kollaaži põnevatest uustulijatest ja kaasaegsetest menukitest. Laval sai näha mitte ainult riideid, vaid rambivalgusesse astusid ka toolid, kellad ning palju muud.

Vaata Portaili poolt püüdud hetki eilselt ürituselt allolevast galeriist!

XV Disainiöö juubelifestival jätkub veel selle nädala lõpuni. XV Disainiöö täispika programmi leiab http://www.disainioo.ee.

Galerii

Sarnased artiklid

Kommentaarid