Foto: Dmitry Knut

UUS REAALSUS: 3D rõivad moemärgilt DIANA ARNO

Jätkusuutlikku tarbimist ning loodussõbralikku tootmist viljelev DIANA ARNO toob Eestisse uusima trendi – 3D digitaalse moe. Esimene digikollektsioon sisaldab esialgu kuut komplekti, mis ühtlasi ilmestavad moemärgi uut, sügis-talvist kollektsiooni.

Mis asi üldse on digitaalne mood?

Tegemist on väljaspool reaalsust ehk digitaalsel kujul eksisteeriva uue ja 100% visuaalse moesuunaga, kus riideid luuakse kasutades arvutitehnoloogiaid ja 3D tarkvara, mitte aga reaalseid kangaid ja kääre. Elades järjest digitaalsemaks muutuvas maailmas, kus moetrendid tulevad ja lähevad ning paljud rõivad ostetakse vaid ühe või paari foto tegemise eesmärgiga – on digitaalmoe tekkimine ning järjest populaarsemaks muutumine jätkusuutliku käitumise loomulik vili.

Miks meil seda vaja on?

„Innovatsioon on jätkusuutlikkuse võti,” kommenteerib Diana. „Mulle on alati meeldinud luua rõivaid, mis oleksid kvaliteetsed, aegumatud ning balanseeriks argipäevase ja piduliku formaadi vahel ehk investeerimisväärt komplekid aastateks. Kuid olenemata sellest, kui praktiline sa oled, usun, et iga naine tahab moe ja trendidega aeg-ajalt mängida ning kanda midagi väga erilist või tema stiilile mitteloomulikku. Hetkeemotsioone toitvad impulssid annavad aga suurema tõuke kiirmoe arengule, mis, nagu me kõik teame, mõjub planeedile hävitavalt. Maailmas toodetakse endiselt liiga palju rõivad ja selliseid „ühekordseid” komplekte on iga moemaani või influencer’i kapis kindlasti mitu.”

„Suurimaks eesmärgiks 3D kollektsiooni loomisel oli minu jaoks edendada jätkusuutlikku tarbimist ilma, et keegi peaks otseselt kannatama, sest ilusaid ja inspireerivaid pilte tahan minagi oma sotsiaalmeedias ning trükiajakirju sirvides vaadata,” lisab Diana. „3D riided võimaldavad klientidel oma stiiliga julgemalt mängida ilma loodust ja planeeti ohustamata ja kaunistada oma mugavate riietega pildistatud reisipilte eriliste look’idega. Lisaks on see tore võimalus meie e-poe klientidele välisriikidest, kes saavad nüüd hooaja võtmekomplekte endale fotol selga proovida ning alles siis päriseks osta. 3D rõivadisain on väga lõbus moesuund, mis aitab moekunstnikul ennast väljendada ning moepublikul moodi julgelt tarbida loodust kõige säästvamal viisil.”

DIANA ARNO 3D digikollektsiooni on alates tänasest võimalik moemaja ametlikul veebilehel endale soetada ja selga proovida. Valitud komplekt „pannakse ostjale selga” digitaalselt ostja poolt valitud fotole ning seejärel saadetakse postitamiseks valmis pilt e-kirjaga tellijale tagasi.

Uuri lisa: dianaarno.com. 

Veel sarnaseid artikleid


HANNES RÜÜTEL
Foto: Marianna Gunja

Moemärgi HANNES RÜÜTEL sügav kohtumine iseendaga

Meesterõivaste brändi HANNES RÜÜTEL sügistalvine kollektsioon “The Past is Present” on justkui sügav kohtumine iseendaga, mis liigub mälestuste, identiteedi ja emotsionaalse vastupidavuse teljel. Isiklik, ent samas universaalne.

Fotograaf Marianna Gunja poolt pildile püütud moeseeria kannab endas mineviku kaja, korduvaid mustreid ja enesepeegeldust. “Meie kõigiga on kaasas emotsionaalne pagas ning isegi, kui see on raske, peame õppima, kuidas sellega valutult edasi sammuda,” mõtiskleb disainer Hannes Rüütel. “Me ei jutusta lugu üksnes sellest, mida me kanname, vaid ka sellest, mida me endas kanname.”

Disainer jätkab oma kollektsioonidele omast vastandamist nii materjalide kui vormide näol. Neutraalsetes toonides pehmed kangad vahelduvad julgete mustrite ja tekstuuridega ning siluetid ja detailid viitavad sel korral nii enesekontrollile kui ka vabanemisele. Meestele suunatud unisex-touch’iga rõivad on suuresti hinnatud ka naiste seas.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marianna Gunja

Millist kollektsiooni esitleb Cärol Ott Tallinn Fashion Weekil? Meie teame!

Cärol Ott esitleb brändi carolxott alt sügisese Tallinn Fashion Weeki raames oma kevad/suvi 2026 kollektsiooni, mis sai alguse disaineri enda lapsepõlvekogemusest. 

“Suved saarel tähendasid alati suurt hulka tööd: muru niitmist, rohimist, adru korjamist, palkide tassimist, puude ladumist, köögiviljade eest hoolitsemist ja palju muud,” räägib disainer. “Lapsena tundusid need ülesanded  tüütu kohustusena, kuid lõpuks kaasnes nendega alati rahulolu ja uhkus selle üle, et oma kätega sai midagi valmis tehtud. Need rituaalid olid korraga koormavad ja vabastavad, ühendades perekonda, sugulasi ja sõpru, kes tuli talgute formaadis appi suuremaid töid ära tegema. Selle taustal on tööde tegemist dikteerinud alati heitlik ilm, “Eesti suvi”, mis tähendab, et sa ei tea kunagi, kas päev kulgeb päikese või vihma sabinaga.”

Kui Cäroli lapsepõlves oli töö maal käsikäes nappides riietes päevituse püüdmisega ja mõnusa koosviibimisega, siis veel pool sajandit tagasi olid samad tööd elulised ja vältimatud, et elada üle talv ja hoida talu toimivana. Toona kanti pikki katvaid rõivaid, mis kaitsesid keha kõrvetava päikese eest ja olid traditsioonilist laadi. Need kaks põrkuvat maailma — töö kui hädavajadus ning töö kui pool vabatahtlik rituaal on loonud Tallinn Fashion Weeki lavale jõudva kollektsiooni alustala.

Moebrändi carolxott alt toob disainer oma lapsepõlvemälestuste ja ajalooliste talurõivastele viidates loomingusse reaalse töö jäljed: päikese käes pleekinud pinnad, higiplekid ja kleepuvate muruliblede alla mattunud rõivad. Kangaste pleegitused ja kulutatud ilme, naha fragmentidest loodud murujändrike detailid ning käsitsi kootud pinnad loovad terviku, mis seob käsitöö ja tänapäevased modernsed vormid tervikuks. Lisaks muru referentsile on disainis välja tootud ka viited hea ja sooja suve tagajärjele looduses – õitsevale sinivetikale.

Kokkuvõttena on kollektsioon “Eesti suvi 2026” disaineri isiklik kogemus töö ja keha suhetest kaasates sinna detaile põlvkondade tagustest talu töörõivastest.

Kollektsioon jõuab Tallinn Fashion Weeki lavale 22. oktoobril Kuldnõela gala raames.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid