Foto: Laura Nestor

USUTLUS Getter Kuusmaaga MoeKunstiKino eel

Kindlasti oled sotsiaalmeedias näinud ringlemas moebrändide Kriss Soonik või KÄT moeklippe. Või põrganud kokku näiteks moemärkide Stuudio Nahk või Lentsius Design kampaaniafotodega. Nende jäädvustamise taga ei ole keegi muu kui Getter Kuusmaa – Studio GET asutanud foto- ja videograaf.  

Getteril on peagi valmimas üks suuremaid ettevõtmisi tema videograafi karjääris. Oktoobrikuus toimuvas MoeKunstiKinos jõuavad publikuni ka Getteri loodud mini-moefilmid, mis kõnelevad lugusid Eesti disaineritest ja brändidest. Selle valguses otsustasime Getterit natuke usutleda. 

Alustame kõige tähtsamast. Mitu moeklippi MoeKunstiKinoks tehtud sai ning milliste disainerite ja brändide loomingut me näha saame?

Selle projektiga valmis spetsiaalselt kuus moe-lühifilmi, milles saab näha selliste kodumaiste märkide lugusid nagu Lentsius Design, Stuudio Nahk, Kriss Soonik, NVbyK, KÄT ja Ivo Nikkolo. 

Kust tuli üldse idee selline projekt ette võtta?

Ma olen ammu tahtnud oma loomingut sotsiaalmeediast ka nii-öelda väljapoole saada. Mul on viimasel ajal tekkinud tunne, et sotsiaalmeedias kaob kõik nii kiiresti ning iga loodud videotöö eluiga jääb väga lühikeseks. Kinoekraanil on aga kõik tõelisem, jäävam ning muidugi ka võimsam.

Arvestades seda, et olen spetsialiseerunud moefotole ja -filmile, siis tundus MoeKunstiKino selleks ideaalne variant. Kirjutasin MoeKunstiKino peakorraldajale Helen Saluveerile, tutvustasin talle oma ideed ning õnneks oli ta suure rõõmuga nõus minuga koostööd tegema.

Kuidas sündis iga video süžee? 

Kõik videod on valminud koostöös brändide loojate või disainerite ning projektijuhtidega. See protsessi osa on alati hästi tore – kohtud inimestega, kogud inspiratsiooni, vahetad ideid ning siis hakkad looma. Mul on tihtipeale ka nii, et konkreetne mõte on peas olemas, kuid tõelise elu saab see alles montaažis. Ning seda naudin täiel rinnal!

Sa oled tegelikult nii fotograaf kui ka videograaf. Kuidas sa kaamerani jõudsid?

See on hea küsimus. Tegelikult hakkasin fotograafiat vaikselt õppima juba keskkoolis, kui olin Inglismaal. Siis ma veel ei arvanud, et minust võiks ka päriselt foto- ja videograaf saada. See kõik läks kuidagi väga orgaaniliselt ja iseenesest. Peale keskkooli läksin edasi õppima Tartu Kunstikooli Pallas, just fotograafia erialal. Edasi sattusin kaameratega töötama Overall Eestisse ning siis leidsin endale hea sõbranna Laura Nestori, kes mind kuidagi endaga tööle kaasa tarima hakkas (jumal teab miks!) ja seejärel ka tööd pakkuma. Samal ajal inspireerisid mind asjaga tegelema elukaaslane Marten, tütar Karlotta, vanemad Mari ja Aivar, õde ja vend, sõbranna Triin ja tegelikult ka need ägedad kodumaised brändid, kes lubasid mul oma loomingut jäädvustada. 

Milline on olnud senimaani sinu kõige meeldejäävam projekt?

Neid on olnud palju. Ma saan inspiratsiooni väga paljudest projektidest. Mul on alati väga lahedad koostööd Kairi Lentsiuse ja Karin Kallasega, Ivo Nikkolo ja Kriss Soonikuga. Küll me kord maalime suurtes ruumides seintele ja teine kord möllame pastaga. Ja ka kõigi teistega on projektid olnud meeldejäävad! Mulle tõesti väga meeldib see, mida ma teen.

Millised eeldused peavad olema, et sünniks üks vaatamist väärt moevideo?

Kõige tähtsam on tegelikult toode ise. See peab olema midagi, millesse ma usun ja tean, et see on midagi erilist. Siis muidugi suur tahtmine teha väärt videot. Samuti koostöö suurepäraste inimeste ja tiimiga. Kui need on olemas, ei saa midagi valesti minna ning kõik on võimalik!

Korda palun kõigile huvilistele üle, kus sinu loodud moeklippe näha saab. 

MoeKunstiKino festivali raames 4.-10. oktoobril Kinos Sõprus enne põhiseansse.

https://vimeo.com/290998807

Vaata Studio GET portfooliot aadressil studioget.ee ning hoia silma peal ka facebook.com/getterkuusmaa/. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Acne Studios

Kuidas jõudsid Villu Jaanisoo toolid Pariisi moenädalale? Jonny Johansson vastab!

Veebruarikuu viimastel päevadel tabasid kodumaist moe- ja kunstiringkkonda aplausi väärt uudised: Kumu aatriumi püsiväljapanekus aastate jooksul vaieldamatuks külastajate lemmikuks tõusnud Villu Jaanisoo paarikteos „Toolid I-II“ jäi kaamerasilma ette Pariisi moenädalal, moemärgi Acne Studios kollektsiooni esitluse osana. 

Kumu blogi vahendusel oleme tänaseks teada saanud, et Skandinaavia moebrändi Acne Studios esindajad pöördusid Eesti Kunstimuuseumi poole juba jaanuaris, sooviga laenata üleelusuuruses tugitoole oma peagi toimuva moesõu keskseks elemendiks. Miks aga Villu Jaanisoo toolid? Sest just neist oli brändi peadisainer Jonny Johansson oma uues, 2024. aasta sügistalvise naisterõivaste moekollektsioonis inspiratsiooni ammutanud.

Kumu lahkel loal avaldame Kumu blogis ilmunud intervjuu Acne Studiose peadisaineri Jonny Johanssoniga saamaks lähemalt teada, kuidas kogu idee alguse sai.

Kuidas Te neid teoseid esimest korda kohtasite?

Minu meeskond leidis pildi teostest internetist. Otsisime kiiruse, kummide, taaskasutamise, mootorrataste ning tulega seotud kunsti.

Millisena nägite nende toolide rolli oma moeetenduses?
Need on kollektsiooni inspiratsiooniks, sest kiiruse ja muundumise idee oli oluline algusest peale, see oli osa algsest kirjeldusest. Ja lõpuks saigi kõik omavahel kokku ning toolid olid etenduse ajal kohal.

Kuidas mõjutasid toolid uut kollektsiooni, mida Pariisi moenädalal esitleti?

Fotod toolidest olid alati üleval kollektsiooni meeleolu kirjeldaval inspiratsiooniseinal. Neis peitub tulvav energia ning kummid on moondumas millekski muuks. Joonistamist alustades hakkasin mõtisklema ja mõistsin, et kiiruse, kuju ja liikumise edasi andmine mõjutab olulisel määral kollektsiooni esteetikat. Ja neis toolides on see kõik olemas.

Kas olite Eesti skulptorist Villu Jaanisoost varem ka kuulnud?

Leidsime Villu Jaanisoo nime, uurisime Instagramist tema teoseid ja imelist universumit. Villu puhul meeldib mulle, et ta on käsitöömeister ning seda on ta teostest hästi näha. Katsetasime oma produktsiooniettevõttega mitmeid võimalusi ja erinevaid lavalisi lahendusi, kuid minul oli alati mõttes Villu. Esimene idee on ikka parim. Siis helistasimegi Villule ja rääkisime talle oma hullumeelsest plaanist.

Kas varemgi on Acne Studios kollektsioonide esitlustesse kunsti kaasatud?

Minu jaoks on meie kauplustesse, kontoritesse ja koostööprojektidesse kunsti kaasamine olnud alati oluline. Mitmete meie toodete osas olen teinud koostööd erinevate kunstnikega. Hiljuti näiteks Grant Levy-Lucero, Ben Quinni ja Apollinaria Broche’iga.

Moeetenduste puhul on see mõnikord keerukam, sest on vaja leida õige inimene, kes stsenograafiat mõistaks. Sooviksin teha koostööd mööblidisainer Max Lambiga, aga kuna ta töötab käsitsi, ei jõuaks ta kunagi kõiki neid istmeid valmis teha, millest olen unistanud.

Aasta tagasi tähistasime kümnendat aastapäeva koostöös Sylvie Macmillaniga: ta on andekas küünekunstnik, kes teeb ka teokarpidest skulptuure. Ta disainis ja ehitas etenduse jaoks hiiglaslikud teokarpidest küünlajalad.

Eelmisel hooajal tegime koostööd mulle lähedase kunstniku Lukas Gschwandtneriga, kes lõi lavakujunduse oma pehmemööbli põhjal. Ja seekord siis Villuga – mind inspireeris tema looming väga, eriti toolid. Katsetasime toolide piltidega, kuid mõistsime, et asi toimiks vaid originaalteostega.

Tootsite Jaanisoo toolide põhjal ka väiksemad versioonid, millel külalised said istuda. Mis nendest toolidest edasi saab?

Koostöös Villuga paigutasime tema teosed lavale peamiste kujunduselementidena, kuid mõtlesime, et tema kummide lugu võiks edasi arendada, lisaks vajasime veelgi toole! Seetõttu arendas meie produktsiooniettevõte sarnase tehnoloogia põhjal välja toolid, millele sai neli külastajat istuma panna. Kasutame neid istmeid kujunduse osana, kui meie kollektsioon poodidesse jõuab.

Kuidas need toolid moeetenduse kontekstis „esinemisega“ hakkama said? Kas etendus täitis Teie ootusi ja ettekujutusi?

See ületas mu ootused! Kuulsused tegid endast nende ees ja neil istudes pilte ning ka teised külastajad küsisid peale etenduse lõppu luba piltide tegemiseks. Kuid minu jaoks oli kõige olulisem lavakujundus, mis nägi välja väga terav ja tugev ning vastas täpselt mu peas olnud ideele.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Rok Hwang ning Ann-Sofie Johansson | H&M.

OTSE ALLIKAST: Rok Hwangi ja Ann-Sofie Johanssoniga H&Mi uuest koostöökollektsioonist

Juba 18. aprillil jõuab valitud H&Mi poodidesse ja veebipoodi hm.com müügile H&Mi koostöökollektsioon Londonis baseeruva moebrändiga Rokh, mis toob kokku ajatu disain ja pealtnäha klassikalised elemendid radikaalsete konstruktsioonidega.

Portailil avanes meeldiv võimalus uurida moemärgi Rokh asutaja Rok Hwangi ning H&Mi loovnõustaja Ann-Sofie Johanssoni käest, kuidas kahe brändi teed ristusid ning keda näevad nad kollektsiooni dekonstrueeritud esemete ideaalkliendina. Autentsuse huvides avaldame intervjuu inglise keeles. 

How would you describe Rokh to someone who has never heard about the brand?

Rok Hwang: I always say my design language is something you have to pay attention to notice – a piece might have a classic appearance, but when you look closer, the way we cut garments is quite radical. I love the paradox of cutting a piece with a dramatic shape that goes against the body, or using a fabric composition that’s unexpected. That paradox is our signature, a bit of fun that we enjoy, and is present in every Rokh design. 

When did you first discover Rokh and what caught your eye about Rok Hwang designs?

Ann-Sofie Johansson: We’ve been keeping an eye on Rokh and designer Rok Hwang for a few years now. We were really impressed by the strength and clarity of Rokh’s visual identity, but we really fell in love with the tailoring. Rok has such a clever way of updating and refreshing tailoring templates for a modern customer, with conceptual designs that are also easy to wear. Our customers love that mix, so we felt he’d be a great fit for our designer collaboration this spring.

Where you surprised when H&M contacted you regarding the collaboration?

Rok: I was quite shocked, but in a very positive way! H&M has done some great collaborations in the past with very established brands, so for us it’s a real milestone. The other thing that makes this collaboration rather special is that H&M wanted the central focus to really be true to who I am as a designer. They gave me full freedom to explore my ideas and translate my codes. I’m very excited to launch the collection and introduce Rokh to more people around the world. 

How did the creative process look like with this collection?

Rok: H&M told us they wanted the collection to be true to the Rokh codes, so it gave me a great opportunity to look back through my archive and evaluate designs I’ve created in the past. Along with our Rokh icons, I fell back in love with details from previous collections, then updated and tweaked them for H&M. I always take inspiration from real-life situations, specifically the aspirational figure of the working woman, and workplaces. I designed the collection, then H&M gave feedback, and we worked on some initial samples. I visited the H&M atelier in Stockholm several times to do fittings, every piece went through my hands, touching, cutting, crafting. I’m very precise in the fabrics that I use and H&M worked hard to achieve the qualities I wanted, as well as executing the details. I was able to oversee every element from the garments to the packaging and the hangers for the retail concept, so it was a great experience. 

The collection obviously has a theme. How did it come together – did you give Rok a brief or was it fully his vision that came to life?

Ann-Sofie Johansson: We always try to give designers as much creative freedom as possible when they’re working on the designer collaboration collections. We had an initial conversation over Teams, and we discussed what we liked about his work, and then he came back to us with a design proposal. He was very inspired by workwear, workplaces and the figure of the working woman, as well as working with a neutral colour palette of beige and black. We gave some feedback along the way, of course, but the collection is very true to his vision.

You have created 58-piece collection for H&M. What are the strongest pieces in your opinion?

Rok: I was very happy to share the Rokh icons, which are our most recognisable designs – the double trench, and the button-trench are two pieces I love. Our double belt is also a signature piece that I often use for styling, as it brings edge to a look. That said, each piece has been carefully designed with versatility and timelessness in mind. Whatever people choose, I hope the pieces will be easily integrated with their existing wardrobe and bring joy for years to come.

Who do you think is the ideal customer for the collection?

Ann-Sofie: The great thing about this collection is that it’s so versatile – something that we always keep front of mind at H&M. We love fashion with a strong visual element that can also be worn in lots of different ways and easily integrated into our customers’ existing wardrobes. Simply put, our customers really love fashion, so to be able to introduce them to a cutting-edge emerging talent that they might not have heard of is very exciting for us. Ultimately, as I mentioned before, Rokh’s pieces can be quite conceptual but they’re also easy to wear – it’s a winning combination.

Was this your first-time doing a menswear collection?

Rok: We launched menswear as part of our SS24 catwalk collection, which we showed at Paris Fashion Week in September 2023. Interestingly, H&M didn’t know we were planning to launch menswear when we first started talking, but it made sense for this collaboration as we know we have a menswear customer already. Being very frank, when we launched menswear it was kind of a natural progression. We have encountered in many regions male customer buying our female collections, so that encouraged me to start thinking about expanding. I am always very focused on attention to detail, working on the human body, so it was great to be able to adapt our tailoring for male customers too. I think lots of our customers will appreciate the looks we’ve designed for H&M, the collection is fundamentally for everyone, and each piece can be worn in its own way.  

Sustainability is a big part of Rokh, as well as H&M. How did you integrate that into this collection?

Ann-Sofie: At H&M, we feel sustainability is as much about longevity and versatility in design as it is about technology or innovations. This collection was very focused on customisable pieces that can be worn in many different combinations, crafted in high-quality fabrics that will last, with an emphasis on items that will be worn for many years to come. That idea of longevity is something we talked about a lot with Rok, and it’s built into all his designs. We’re confident these pieces will stand the test of time. 

Over the years H&M has made a habit of supporting emerging brands with its designer collaborations as well as collaborating with some of the biggest names in fashion. What is the secret to H&M’s continued success with cross designer collaborations?

Ann-Sofie: That’s correct, we’ve always tried to keep this strong mix of established and iconic brands, alongside lending our platform to young talents that our customers might not have heard of before. Our customers absolutely love the designer collaborations, and they still generate queues around the block when they go into our stores, which is fantastic. I think the key is in always experimenting but also in always championing creativity. Our customers respond so well to cutting-edge fashion that they can’t get anywhere else at such an accessible price point. Ultimately, we believe great design should be for everyone.

Uudista tervet Rokh H&M kollektsiooni lookbook’i siit!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid