 
																							Kultuuriliseksistentsiaalses vaatemängus „Kaasatus on tegu“ astub Reet Ausi juhtimisel lavale kollektiiv, kuhu kuuluvad Päär Pärenson aka J.O.C ja TÜVKA tudengid. Inimeseks olemise võimalikkuse sügavalt puudutavale teemale pühendatud vaatemäng ei pelga küsida: kes me oleme, kui meid vaadatakse ja kes me oleme, kui meid ei nähta?
„Kahekümne aastaga on Disainiöö kasvanud regiooni suurimaks disainifestivaliks, mille fookuses on alati olnud rahvusvahelised trendid ja koostöö. Tänavu on tähelepanu kaasaval disainil — lähenemisel, mis arvestab erinevate inimeste vajaduste, kogemuste ja taustadega, et luua keskkondi, kus kõik tunnevad end väärtustatuna ja kuuluvana. On suur rõõm näha, et Disainiöö kõnetab üha rohkem inimesi nii siin kui ka kaugemal maailmas,“ sõnas Eesti Disainerite Liidu president ja festivali peakorraldaja Ilona Gurjanova.
Festivali tippsündmus on 2. oktoobril toimuv rahvusvaheline disainikonverents „Celebrating Diversity, Creating Equality“, mis koondab Tallinna Eesti ja rahvusvahelised eksperdid arutlema kaasava disaini teemadel. Arutlusele tulevad universaalsed lahendused, mis loovad võrdsust ja aitavad ehitada kestlikumat keskkonda. Festivali avab kaasava disainisuuna üks loojaid maailmas, USA tööstusdisainer Patricia Moore.
Juubeliaastale kohaselt pakub festival ka läbi aastate suurimat kultuuriprogrammi. Näiteks laupäeval, 4. oktoobril tasub festivalialale Krullis jääda pikemaks. Toome tagasi armastatud disainioksjoni, kus austusavaldusena legendidele tulevad pakkumisele Yrjö Kukkapuro ning Maile Grünbergiga seotud esemed, aga ka rohkelt teisi unikaalseid kunstiobjekte ning moe-, toote-, ehte- ja mööblidisaini Eestist, Lätist ja Leedust. Sündmust juhib Mart Sander. Peale oksjoni võtavad Disainiöö üle jazzirütmid, sest koostöös Jazzkaarega astub Sügisjazz for All raames remonditsehhi lavale ainulaadse erikavaga I Wear* Experiment, et esitada publikule senikuulmata lugusid ja esitleda värsket singlit „Forest Fire“.
Festivali näituseprogrammist leiab rohkelt väljapanekuid Eestist ja välismaalt, näiteks disainiantropoloogia projekti koostöös Eesti Kunstiakadeemiaga, mis uurib universaalse disaini lahendusi Krulli kvartalis, Eesti Maastikuarhitektide Liidu kureeritud väljapaneku väliruumi teemadest, Arts Thread platvormi näituse maailma parimatest disainitudengite lõputöödest, Vilniuse Kunstiakadeemia ja Eesti disainikoolide alad, väljapanekud Haapsalu Graafilise Disaini Festivalilt ja Kohila rahvusvaheliselt põletuskeraamika sümpoosionilt, lisaks Krulli kabeli avastusretked, valgusinstallatsioonid jm.
Moehuvilisi ootab DOM – Disain on Moes rõivamoe etendus, mis vaatemängulises vormis esitleb jätkusuutlikku ja iseloomuga Eesti disaini. Vaatajate ette astuvad Franz Raver, B.MOR Studio ja Lentsius disainbrändid. Lisaks on erikülalisena New Yorgist kohal tunnustatud aksessuaaridisainer Anthony Luciano, kes viib läbi maailma metropolivaimus nahakunstitöötoa „Sip and Stitch“, kus osalejad saavad meistri juhendamisel valmistada endale unikaalse käekoti.
Traditsiooniliselt toimuvad nädalavahetusel Disainitänava disainiturg ja SISUSTUS+ minimess, linna eri paigus avavad uksed stuudiod, galeriid ja satelliitüritused. Kõige nooremaid huvilisi ootab eraldi Disainiöö lasteala, samas kui võrgustumis- ja suhtlemisvõimalusi disainivaldkonna professionaalidega pakuvad disainijutud ja PechaKucha välkloengud.
Festivali programmi leiab Disainiöö veebikodust: www.disainioo.ee.
 
																													„Jazzkaar toob ka sel kevadel publiku ette muusikud, kes ühendavad erinevaid muusikakultuure ja loovad täiesti uut helide maailma,“ ütleb Jazzkaare kunstiline juht Anne Erm. „On suur rõõm, et festival saab alguse muusikalinnas Tallinnas Mingo Rajandi ambitsioonika rahvusvahelise teosega ning et Eesti publik saab pärast 12 aastat taas kuulda Bill Friselli sügavalt puudutavat muusikat.“
Jazzkaare avab 25. aprillil Von Krahlis helilooja ja kontrabassimängija Mingo Rajandi teos „Lady Sapiens“ — muusika, mis äratab kiviaja naise tänasesse päeva, ühendades jõulised rütmid, sügavad bassikõlad ja intiimse kammerliku kõlapildi. Laval on harukordne koosseis: kolm kontrabassi ja serpent ning muusikud Eestist, Rootsist, Austriast ja Belgiast. „Lady Sapiens“ on Jazzkaare, Belgia kontserdikorraldaja HA Concerts ja Suurbritannia festivali hcmf kaasproduktsioon. Teose maailmaesiettekanne on Gentis 15. novembril, Huddersfieldis jõuab „Lady Sapiens“ lavale 23. novembril sel aastal.
26. aprillil esineb Jazzkaarel USA kitarrilegend Bill Frisell, kes on varem esinenud Tallinnas Sügisjazzil täismajale 2014. aastal. Grammy-võitja ja legendaarsete plaadifirmade nagu ECM ja Blue Note artisti looming on mõjutanud kogu tänapäeva jazzi kõlapilti. Koos vioolamängija Eyvind Kangiga loob Frisell intiimse, improvisatsioonidest kantud muusikalise vestluse, kus põimuvad jazzi, folgi ja ambient’i helimaastikud.
28. aprillil on laval kaks USA tippkollektiivi. Kneebody, eesotsas karismaatilise saksofonisti Ben Wendeliga, rõõmustab publikut oma energilise ja žanre ületava helikeelega, mis põimib jazzi, roki ja improvisatsiooni. Kennedy Administration pakub seevastu souli, funki ja jazzi piirimail liikuvat nakatavat lavashow’d, mille keskmes on lauljatar Kennedy võimas vokaal ja bändi särav lavaenergia.
37. Tallinna rahvusvaheline festival Jazzkaar 2026 toimub 25. aprillist 2. maini Tallinnas Telliskivi Loomelinnakus ning jõuab ka teistesse Eesti linnadesse. Festivali peaartist ja kogu programm avalikustatakse hiljemalt veebruari alguses. Piletid ja info leiab Jazzkaare kodulehelt.
 
																													Märtsis ilmunud album “Compass” jõudis publikuni esimeste kevadiste päikesekiirte saatel ja tõmbas kuulajad kaasa külluslikku, fantaasiarohkeid keerdkäike täis Alonette’i muusikalisse maailma. “Compass” põimib argipoeesia mängulise laululoominguga, milles 60ndate-70ndate popmuusika igavikuline kõla seguneb kaasaegse indiehõnguga. Nüüd, pool aastat hiljem, saab albumi lugu jätkuda krõbedalt karges õhus, sügise värvidesse mässitud vinüülplaatidel.
“”Compass” on leidnud endale sooja ja südamliku kodupubliku, kellega meil oli rõõm kohtuda suvefestivalidel KIKUMU, TAFF ja Särin,” räägib Alonette. “Sügis tõi kaasa ka uue verstaposti, meie esimese eduka välismaise esinemise Reeperbahni festivalil Saksamaal ning sel aastal ootavad ees veel esinemised Ungaris ja Lätis. Kuna “Compass” on leidnud oma tee melomaanideni nii kodus kui ka välismaal, tundus selle väljaandmine vinüülil loomuliku järgmise sammuna.”
“Vinüül loob minu meelest ainulaadselt isikliku sideme kuulajaga, lubades albumi introspektiivsesse maailma ja rikkalikku helimaastikku veelgi sügavamalt sukelduda, nii tervikule kui ka detailidele keskenduda ja hoolega kujundatud visuaalsest maailmast osa saada. Vinüüli käegakatsutav formaat on mulle eriti südamelähedane: armastan ise muusikat just vinüülilt kuulata ja oma lemmikartiste seeläbi toetada, mistõttu on mu enda muusika ilmumine vinüülil tõeline unistuse täitumine,” lisab lauljatar. “Eriti suur rõõm on mul selle üle, et vinüüli kaunistavad mu lemmikfotograafide Anna-Maria Vaskovskaja ja Markus Muide fotod ning elegantse kujunduse on loonud Johanna Adojaan.”
16. oktoobril Paavli kultuurivabrikus on koos Alonette’iga laval Erki Pärnoja kitarridel, Raun Juurikas klahvpillidel, Marti Tärn bassil, Martin Petermann trummidel ja Lisanna Kuningas taustvokaalil. Külalisena astub üles Anna Kaneelina ning enne ja pärast kontserti keerutab plaate DJ Lauri Täht. Uksed avanevad kell 19.00, kontsert algab kell 20.00.