Foto: Persephone Vintage

Susan Choi ja Persephone Vintage – põhjamaine California vintaaž

Persephone Vintage’i poe saamislugu kõlab nagu hea Netflixi sarja algus. Filosoofiast ja loovkirjutamisest väsinud Susan Choi otsustas teha elus kannapöörde ning, teadmata midagi turundusest, lahkus New Yorkist ning asutas Californias oma vintaažiäri! Mulle jäi ta aga silma äärmiselt peenelt toimetatud sotsiaalmeedia fotode ning stilistikaga, mis meenutasid pigem sosistavat kõrgmoodi kui valjuhäälset retrot. Selline seninägematu lähenemine vintaažile tekitas isu uurida teemat lähemalt ning vahendada Susani kohta mõningaid fakte.

„Olen alati armastanud vintaaži, juba sellest ajast saati, kui olin 12-aastane. See aeg oli minu elus nagu murdepunkt, kus leidsin, et nüüd aitab teiste arvamusest hoolimisest, pole mõtet püüda alati sobituda. Olin paras rebel ning riietusin erilisematesse kaltsuka-leidudesse. Eks olen mässumeelne isiksus siiani, võtsin päris palju varajasest ellusuhtumisest ka olevikku kaasa.”

Susan kolis New Yorki Lõuna-Koreast, kui oli 5-aastane. Manhattani all-linnas koolis käies õppis ta juba maast madalast, mis on tänavastiil, mis on isiklik stiil, mis on mood. „90ndatel võisid lihtsalt minna ja istuda vastavas Manhattani linnaosas ning inimesi vahtida – see oli meeliülendav tegevus. Näha päriselus tüpaaže, kellest kirjutavad parimad moeblogid. Ideaalne keskkond loova inimesena kasvamiseks,” meenutab Susan.

Õppides luulekirjutamist ja filosoofiat, sai meie kangelanna aru, et kuigi temas endas valitseb suur armastus poeesia vastu, siis tänapäeva inimesed lihtsalt ei loe luulet. Sealjuures on Susani tänavune stilistika käekiri ka tema enda arvates otseselt mõjutatud poeesiast ja kirjaoskusest, seega mööda külgi maha kirjanduslik haridus ei jooksnud.

Vintaažipoe nimi Persephone tuleneb samuti kultuuriloost, sest tegu on Kreeka allilma jumalannaga (Rooma mütoloogias Proserpina). Tegelase valiku aluseks oli lugu, milles allilma valitseja Hades röövib Persephone ning viib ta seejärel tema vanemate juurde tagasi. Susani meelest iseloomustab see, kuivõrd habras on naiste iseseisvus nii majanduslikus, poliitilises kui ka eraelu võtmes, ning riietus ja stiil on üks viise, kuidas oma sõltumatust väljendada.

Kuidas aga luuakse Persephone fotoseeriad? Kuna edukas Instagrami konto on kaubamärgi suurim promoallikas, on selle otstarbeks pildistamine väga oluline, lausa regulaarne tegevus. Umbes kuuetunnise sessiooni käigus kostub helget muusikat, Susan täidab fotograafi rolli ise, luues sellega talle omast esteetikat. Oluline on esitleda igat eset selle parimate omaduste põhjal – laiad püksid olgu veel laiemad, siidist pluus peab juba silmaga vaadates tunduma pehme ja õrn. „Eksperimenteerime palju liikumisega, kaamera taga olles juhendan meeleldi modelle. Teen nii, et neil oleks hea ja mugav, ning nõnda tulevadki kõige loomulikumad fotod,” on Susani seisukoht.

Kirjutab, pildistab, stiliseerib ja turundab. Selline naine see Susan ongi. On ju justkui telesarja materjal? Tahaks ka kogu tema poe tühjaks osta, kuid kahjuks jäävad Ameerika Ühendriigid Eestisse vintaažikaupade tellimiseks natuke kaugeks unistuseks. Kuid naudime meeleldi Susan Choi annet üle maade ja merede ning paneme kõrvataha nippe sellest, kuivõrd lakooniliselt on võimalik vanaaegseid kaupu välja kanda.

Persephone pood asub aadressil etsy.com/shop/persephonevintage.  Soovitame silma peal hoida ka poe Instagramil aadressil instagram.com/persephonevint.

SaveSave

Veel sarnaseid artikleid


Foto: COS

Kevadsuvine COS Aterier on kohal

Oleme sel aastal juba mitmel korral kirjutanud moebrändi COS premium liinist, COS Atelier’st, ning täna saame teatada, et selle kevadsuvine kollektsioon on nüüd müügil.

Meenutuseks olgu öeldud, et tänavune COS Atelier kapselkollektsioon on loodud päevast õhtusse kulgevale riietusele mõeldes ning pakub värskendavaid ideid komplektide kokkupanekuks. Kollektsioon paistab silma oma loomingulise stiliseeringuga, peente kangaste ning ainulaadsete detailidega, mida omakorda seovad silmapaistvad aktsendid.

Kollektsioon COS Atelier kevad/suvi 2024 on saadaval valitud COSi esinduskauplustes, samuti veebipoes cos.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: GANNI

Kas 2024. aasta hitt-kott?

Sa oled silmanud seda sotsiaalmeedias, võimalik, et kohanud isegi tänaval. See on jäänud sulle meelde ning sa oled mõelnud, mis käekott see on. See on GANNI Bou ning meie ei ole ainukesed, kes sellele tõelise it-käekoti staatust ennustavad.

Meile meeldib mõelda, et 2024. aasta moemaailmas ei nõua luksus enam hiiglaslikke investeeringuid ega umbmääraseid ooteaegu. Üheks säravaks näiteks on Taani moebrändi GANNI loodud Bou kott, mille hind jääb alla 350 euro. See kuusnurkse disaini ja põimitud sangaga kott on mänguline, kuid mitte liialt pretensioonikas, esindades Taani disaini parimaid külgi.

GANNI loovjuht Ditte Reffstrup peab just Bou kotti tänapäeva luksuse kehastuseks. Viimastel aastatel on ettevõte loobunud uue, nii-öelda virgin naha kasutamisest, püüdes leida vastutustundlikke alternatiive. Bou kott, mis on valmistatud taaskasutatud nahast, vastab brändi endi seatud kõrgetele eetilistele standarditele. Ditte sõnul on Bou kott mõeldud olema kaaslane igas olukorras – olgu siis tööl, õhtusöögil või toidupoes käies. Muide, Ditte on andnud kotile nime oma vanima tütre Betty Lou hüüdnime – Bou – järgi, sest just nooremale põlvkonnale mõtles ta käekotti luues.

It’s a bag designed to live life boldly as you do,” on Bou kirjeldamiseks ideaalne. 

Eestis on GANNI kollektsiooni esemed, kaasa arvatud Bou käekott, saadaval Kaubamajas.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid