Miks Rudolf? Rudolfi restoran on juba mitme aasta vältel olnud see, mida kiidavad sinu sõbrad ja tuttavad, mille äratuntavat interjööri näed pidevalt sotsiaalmeedias, mille toidujäädvustuste peale tahaksid otsemaid ka ise suuna Kadrioru poole võtta. Selle aasta Silverspooni – ehk Eesti esimese ja ühtlasi vanima gastronoomiakonkursi – Best Fine Dining ning Best National Cuisine kategoorias oli just Rudolf see, kes finalistina nominatsiooni sai. Ka White Guide hindas Rudolfi 30 parima restorani sekka Eestis. Ei ole kahtlustki, et peakokk Sten Märtini käe all on restoran paljudele südamesse pugenud.
Mis meie lauale sel kargel pärastlõunal jõudis? Maitsemeeled avasid kelmika nimega Pornstar Martini ning alkoholivaba kokteil Le Tropiques. Lauale jõudis juba legendaarseks saanud (ja omamoodi must have) Rudolfi „Vannipart”, mille moodustavad foie gras mousse, brioche ja Saaremaa kadakasiirup. Samuti saime nautida siia- ja forellimarjaga vahvlit, mis lisaks visuaalselt kaunile väljanägemisele moodustas koos crème fraîche’iga meeldiva terviku.
Pearoogadest jättis ääretult sümpaatse mulje lammas, millega kipub erinevatel restoranidel paraku ikka raskusi olema, kuid mitte siin – karnivoorist einestaja kiitis rooga keskmisest tublisti rohkem. Neile aga, kellele meeldivad kammkarbid ning kes jumaldavad kuningservikut, on vegan-märgisega „Kammkarbid” kohustuslik roog!
Ja lõpetuseks? Loomulikult mille feuille! Nii kauniks viimistletud dessert, et esimese hooga ei raatsi sellele lusikat sisse lüüagi. Aga kui see samm tehtud saab, siis jõuab su suule naeratus, millesarnast pole ammu nähtud. See on tõesti imeline! Kõrvale väike espresso ning märkamatult lennanud paaritunnine õhtusöök (või oli see pärastlõunasöök?) on saanud suurepärase punkti.
Rudolfi külastusest teeb – lisaks gurmeele – elamuse seegi, et restoranis valitsev atmosfäär mõjub kuidagi… südantsoojendavalt. Kõrvallauas näed istumas seeniorpaari oma parimates pühapäevarõivastes, näed lastega peresid, välismaalasi, kelle kõrvu on jõudnud kuuldused Rudolfi headusest. Sa tead, et oled fine dining restoranis, kuid ei pea ealeski tundma, nagu su selg ei oleks piisavalt sirge või lips laitmatult otse. Vaatad saalis naeratades ringi ning kuidagi täiesti märkamatult poeb sulle sisse seletamatult hea tunne, mis jääb saatma siirast tagasisidet teenindajale: „Me tuleme kindlasti tagasi!”

Tagasitulemisest rääkides väärib kindlasti mainimist, et tavapäraselt kolmapäevast laupäevani avatud Rudolf on detsembrikuus avatud ka pühapäevati, et saaks tähistada kaunist advendiaega ning nautida Rudolfi imelist nädalavahetuse-brunch’i. Uuri lisa rudolfrestoran.ee.
Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.
Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.
Animaalsed motiivid
Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.
Must minimalism
Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel
Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.
Igavene kaitsetahe
Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.
Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.
Pidulikule õhtusöögile oli kogunenud külalislahkuse valdkonna koorekiht eesotsas tipprestoranide juhtide ja peakokkadega, kellele elasid kaasa tuntud avaliku elu tegelased ja kohaliku toidukultuuri austajad.
Silverspooni tänavuse õhtusöögi menüü autoriks oli 2024. aasta parimaks kokaks tunnistatud Silver Illak ning taimetoidu eelistajad said nautida Ragnar Bambergi (Tervise Catering) loomingut.
Rikkaliku meelelahutusprogrammi naelaks oli maailmas suurt tähelepanu saavutanud mitmekülgne artist ja modell Rita Lynch, kelle artisti ampluaasse kuuluvad laulmine, näitlemine ja burleskinumbrid. Lavale astusid ka Koit Toome, Uku Suviste, Karl Killingu ja Lauri Pihlapi poistebänd.
Õhtu tõelisteks kangelasteks olid aga parimatest parimad gastronoomia valdkonna tegijad, kes viisid koju Silverspoon/Hõbelusikas 2025. aasta tunnustusauhinnad järgmistes kategooriates:
Best Fine Dining – Ecrin
Best Casual Dining – Dominic
Best National Cuisine – Gobi
Best Restaurant Service – Koyo
Best Family Restaurant – GOSPA
Best Italian Cuisine – Dominic
Best Asian Cuisine – Koyo
Best French Cuisine – Ecrin
Best Chef – Alexey Aleksandrov (Ecrin)
Media Award – Kaupo Karelson
Jätkusuutliku ning püsiva kvaliteedi auhind – Rudolf
Selle aasta tulemuste puhul märkisid korraldajad, et kõikide kategooriate esimese kümne hulka tulnud restorane eraldasid peaauhinnast vaid punktisummade üksikud komakohad. See näitab kohaliku restorani valdkonna tugevat ja ühtlast taset, mis omakorda iseloomustab meie toidu- ja restoranikultuuri elujõudu.
Silverspoon/Hõbelusikas võitjad selguvad 150-liikmelise kohtunik-hindajate kogu anonüümsete restoranikülastuste põhjal. Hindajad täidavad elektroonilised ankeedid, mis edastatakse audiitorfirmale PricewaterhouseCoopers, kes kogutud ankeetide punktisummades põhjal selgitab välja kõikide kategooriate edetabeli.