Uues ning järjekorras kuuendas episoodis on külaliseks ei keegi muu kui Chaneli moemaja saadik ning Portaili suur lemmik Tilda Swinton, kes 26 minuti vältel avab meeleldi, milline on tema suhe raamatutega – milline on see tema lapsepõlvest saati olnud – ning millised on tema tänased lemmikteosed. Vaadake-kuulake siit:
Kaneelina ja Hammeri pikaajalisest koostööst kogunenud esteetiline maailm kohtub vaid paariks päevaks Krulli pargi ääres asuva Volta 1 maja pop-up galerii nelja seina vahel. “Walls” kujutab endast mõlema naise loomingulist dialoogi maailmaga ning esitab küsimusi meie piiratuse, vabaduse ja valikute kohta. Millal sein maha lõhkuda ja millal taas üles ehitada? Kas seinad hoiavad või piiravad meid? Kas väsimus võib olla seisund, mille kaudu sünnib selgus ja vastupanu?
Anna Kaneelina tänavune muusikaline looming on käsitlenud väsimust, vastupanu ja eneseleidmist. Tema oktoobris publikuni jõudnud kogumik “Tired” kõneleb teekonnast kurnatusest selguseni, kontrollist vabanemiseni ja inimese moraalsetest valikutest. Ühisnäitus “Walls” annab sellele materjalile justkui installatiivse kuju ja vormi.
“Mul on tükk aega küpsenud peas soov leida oma loomingulisusele ka rohkem visuaalne, kunstiline väljendus. Sisemiselt tundsin, et andmaks oma muusikas leiduvat tunnet ja mõtet paremini edasi, oleks seda põnev visuaalselt ruumi paigutada,” selgitas Anna. “Olen alati töötanud paremini partnerluses ning nii ka seegi kord – tundsin, et vajan sellise eksprompt-tunde ja idee elluviimiseks enda kõrvale just Kärti, kes lõi mulle sellise turvalise pinnase, et julgeda minna ideega lõpuni.”
Anna Kaneelina ja Kärt Hammeri ühisnäitus “Walls” on avatud 20.-22.11 aadressil Volta 1, Tallinn. Uuri lisa Facebookist.
Anna Kaneelina sügiskontserdid toimuvad 27. novembril Tallinnas klubis D3 ja 28. novembril Tartus Genialistide klubis.
“Lugu “777” sündis ühikatoas, kus viibisin Erasmuse vahetusõpingute ajal Helsingi Metropolia ülikoolis,” meenutab Norman. “Olin õhtusel jalutuskäigul kuulanud just üht inspireerivat taskuhäälingut Fred.Again’iga ning kõndides tagasi ühikasse olin kindel, et hakkan kohe looma uut muusikat. Seejärel kuulasin läbi oma telefoni voice memo’de arhiivi, mis ulatus viie aasta taha. Leidsin kolm salvestist, mis mind kõnetasid. Üks neist oli juhuslik jämm mu sõbraga – mina mängisin klaverit, ümisesin midagi suvalist, taustal tiksus metronoom. Sellest kujuneski loo “777” kõige äratuntavam faktuur. Motiiv, millega lugu kohe ka algab.”
Normani loomefilosoofia on lihtne: if it works, it works. Kas heli peab ilmtingimata olema salvestatud kalli mikrofoniga? Muusik usub, et oluline pole tehniline täius, vaid oskus kuulata ja leida olemasolevas potentsiaali. Lisaks enda demodele, luuletusele ning erinevatele varasemalt salvestatud klippidele ja sämplitele, figureerib loos veel üks Normanile oluline inimene. “Loo refrääniosas kuuleb teise inimese häält. See on minu õpetaja ja sõber Bert Pringi, kes mitme aasta taguses tunnis ütles mulle, kui üks harjutus mul hästi ei õnnestunud: “… ja siis ta maksab kõike rohkem sulle.” Ta pidas silmas, et kui tahan milleski areneda, tuleb eriti palju vaeva näha. Tänaseks lauluks saanud luuletus räägib minu sisemisest vastuolust, eneses kahtlemisest ja sellest, kuidas ma mõnikord omaenda mõtetesse lukku jään. Nüüd, seda kirjutades, saan aru – see ring on täis saanud. Bert ja paljud teised õpetajad on andnud mulle jõudu ja usku oma teel püsida. Nad on aidanud mul kasvada iseendaks.”
Koos singliga avaldas Norman loole “777” ka muusikavideo, mille autor on Oliver Soostar.