Muutused By Malene Birgeri loovmeeskonnas said alguse juba detsembris, mil senine loovjuht Maja Dixdotter teatas oma lahkumisest. Dixdotter, kes on vastutanud brändi kollektsioonide eest alates 2020. aastast, tõi sellesse boheemlasliku elegantsi ning kasutas meelsasti pehmeid beeže ja pruune toone ning lendlevaid tekstuure. Esiti teatati, et Dixdotteri lahkumise järel asub loovjuhi kohale brändi omanik Emilie Martinsen-Kønigsfeldt. Sellises valguses tuli moeringkonnale Le Schmidti määramine peadisaineriks mõnevõrra ootamatult.
Hetkel on teada, et Le Schmidti esimene By Malene Birgeri kollektsioon näeb ilmavalgust 2026. aastal. Samuti, et Le Schmidti käe all võib oodata teravamaid jooni ja arhitektuursemaid lõikeid. “Soovin lisada uue perspektiivi, tuues juba olemasoleva disainikeele kõrvale ka strukturaalsemaid elemente,” märgib ta. “Usun, et minu taust rätsepatöö ja jätkusuutlikkuse vallas aitab kujundada brändi esteetikat nii, et see püsib kaasaegne, kuid austab ka oma pärandit.”
Seni jätkab disainer ka oma nimelise moemaja juhtimist. “Mõlema rolli tasakaalustamine saab olema põnev väljakutse, mis võimaldab mul tuua erinevaid loomingulisi perspektiive mõlemasse brändi,” ütles ta Vogue Scandinaviale.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.