Foto: Virge Viertek

Mitte mingid tavalised maatüdrukud

Vilve Unt on oma moeloomingus algusest peale jälginud põhimõtet, et tema loodud rõivad ja kudumid on unikaalsed ainueksemplarid, mille kandmisiga on pikem kui üks hooaeg. Nii pakubki tema moekollektsioon „PROMENADE” nn slow fashion moetooteid, mis on kauakestvamad ja väärtuslikumad. Täna oleme enda valdusesse saanud Vilve kollektsiooni „Maatüdrukud” moefotod, mida rõõmuga ka jagame.

Vilve ütleb, et moekollektsioon teemal „Maatüdrukud” on inspireeritud naiselikkusest ja töörõivaist. „Kollektsiooniga käib kaasas soov äratada ellu ja tuua tänapäeva omaaegsed varrastel kootud silmuskudumite mustrid uute kaasaegsete lahendustega masinkudumitena,” selgitab disainer. Olgu lisatud, et kollektsioonist leiab lisaks naisterõivastele ka meeldiva annuse kollektsiooni temaatikat jälgivaid lasterõivaid.

Vilve tugev poolehoid slow fashion liikumisele on seotud ka sellega, et moemaailmas toimuvad muutused viitavad kiirmoe mõningasele taandumisele ja aeglase moe toodete tagasitulekule. „Uuringud näitavad, et moetarbijad kulutavad rõivastele rohkem, kuid ostavad arvuliselt vähem ehk tarbijad eelistavad kallimat „vähem on rohkem” lähenemist,” räägib ta. „Nii tõusevadki esiplaanile niinimetatud monotooted, mis on juba kõrgemas hinnaklassis, kuid see-eest ka kõrgema väärtusega.”

Muide, allolevas galeriis olev moefotoseeria „Maatüdrukud”, mille stiliseeris Marion Laev ja jäädvustas Virge Viertek, on hetkel eksponeeritud ka näitusel „Väikelinna pildialbum” Stedingu maja ruumides Võrus. Soovitame külastada!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Reet Aus | Alex Arauz.

Eesti disain jõuab 12 miljoni USA televaatajani

Eesti disaini tutvustav viieminutiline videoklipp, mis on osa saatesarjast “ByDesign Europe”, jõudis 24. veebruaril CBS Los Angelese telekanalile KCAL-9, pakkudes Ameerika Ühendriikide telepublikule professionaalset ülevaadet innovatsioonist, leidlikkusest ja Euroopa disaini tipptasemest. Koos lähiajal linastuva New Yorgi episoodiga jõuab see kokku 12 miljoni televaatajani.

Koostöös mitmete Euroopa partneritega nagu Frankfurt Messe ja Londoni Royal College of Art ülikooliga soovivad ameeriklased oma sarjas vaatajatele tutvustada uuenduslikke disainiuudiseid Euroopast. Videoklipp tutvustab teiste seas kuulsaid saksa, poola, ja eesti disainereid ning nende novaatorlikke projekte, mis keskenduvad tehnilisele innovatsioonile, jätkusuutlikkusele, taaskasutusele ning uutele materjalidele.

Filmitud materjal sisaldab intervjuusid disaineritega, kes räägivad oma lähenemisviisidest ning kirjeldavad praktiliste näidete abil, kuidas nad kasutavad disainiprotsessis loovust ja jätkusuutlikke meetodeid. Oma kommentaare avaldavad hooaja jooksul disainimaailmas tuntud Karim Rashid, Ross Lovegrove ja Tom Dixon.

Rahvusvaheline filmitiim, eesotsas produtsent Mike Chapmaniga, külastas Eestit jaanuarikuu alguses. Eestit tutvustav filmilõik keskendus Reet Ausi tööstuslikule taaskasutusdisainile; seeneniidistikust sisustustoodete start-up’ile MYCEEN; heale digiteenuse näitele e-Residentsuse näol ning Disainiöö festivali ja disainiliidu tegemistele, kes oli ka koostöö algatuse taga. Videoklipp on pilguheit Eesti disaini kogukonna innovatiivsematele saavutustele ja e-riigi eelistele. Puhtjuhuslikult oli intervjueerija, teenusedisainer Alexandra Grüber-Pérez, kes on muuhulgas teinud koostööd ka USA praeguse presidendiga, kirjutanud oma lõputöö Londoni Royal College of Art’is teemal “Digital Estonia”.

Eesti Disainerite Liidu juhi Ilona Gurjanova sõnul võib seda lugeda üheks põhjalikumaks kajastuseks, mida Eesti disain kunagi Ameerika telekanalites saanud on. “Ajastus ei saa olla parem, kuna kevadel toimub New Yorgis Eesti disaini näitus. Eesti Disainerite Liit koostöös EKA ja e-Residentsusega osaleb kestliku ja digidisaini väljapanekuga New Yorki Disaininädalal 16.-23. mail.”

Eesti disaini tutvustav videoklipp, mis on osa ByDesign TV Europe esimesest hooajast,  keskendub Euroopa innovatsioonile ja disainile on saadaval vaatamiseks siin.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Liina Notta

ELLEN RICHARD ja EWALD tulid välja pööraste triiksärkidega

Kodumaised brändid ELLEN RICHARD ja EWALD teevad kummarduse Eesti disaini päevale ja üllatavad sel puhul pööraste triiksärkidega.

Eesti disaini päeva tähistatakse tänavu juba üheksandat korda ning nagu värskele tähtpäevale omane, sünnib iga aasta midagi uut ja seni veel ebatraditsioonilist. Eesti disainerite koostöid on disainile pühendatud päeva eel tehtud varemgi, aga näha koos kodumaiseid brände ELLEN RICHARD ja EWALD – sellist sähvatust poleks talvisest taevast osanud oodata.

ELLEN RICHARDi ja EWALDi koostöö toob lauale mitu päevakajalist teemat, mille üle disainihuvilistel saab ainult hea meel olla. Esiteks on brändide koostöö suur kummardus taaskasutusele ning näitab, et justnimelt koostööd tehes, saab edukalt vanu tooteid ümber disainida. Tihtipeale vajab vana mudel lihtsalt värsket pilku ja uut sisendit. 

Disaini poolest on uued triiksärgid ka heaks näiteks, kuidas ühest klassikalisest kontoritootest, saab luua mängulise ja efektse õhturõiva. Loodud triiksärgid on kombineerimist armastava kliendi maiuspala, sest kandmisvõimalusi leiab hulgi. ELLEN RICHARDi disainerid Kristi Pärn ja Andreas Kübar on siiralt tänulikud EWALDile: “Väga suur rõõm oli EWALDi inimestega tutvuda ja vahelduseks midagi olemasolevat ümber disainida. Olime korraks justkui moeosakonnas tagasi – redesign on alati lummavalt katsetuslik meetod, millest disaineritena, saame vaid rõõmu tunda.” 

ELLEN RICHARDi ja EWALDi ühised triiksärgid on saadaval juba sel neljapäeval Solarise Keskuses toimuval Disainerite Garaažimüügil, samuti saab särke soetada ELLEN RICHARDi Tallinna stuudiopoes aadressil Kalaranna 8/12. Kõik triiksärgimudelid on limiteeritud ja ainulaadsed ning laojääkidele omaselt seinast seina värvide ja suurusnumbritega.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid