Zalando ja Copenhagen Fashion Week alustasid koostööd 2020. aastal, sest mõlemad jagasid visiooni jätkusuutlikumast moemaailmast. Visioonist omakorda kasvas välja ambitsioon ning mõlemad osapooled panid paika plaani, kuidas 2023. aastaks on Zalando oma do.MORE strateegiaga jõudnud sinnamaale, kus koostööd tehakse ainult eetilist tootmist järgivate partneritega, ning Copenhagen Fashion Week omakorda viib 2023. aastaks ellu oma jätkusuutlikkuse tegevusplaani (Sustainability Action Plan), mis sätestab konkreetsed jätkusuutlikkuse standardid brändidele, kes moenädalast osa võtta saavad. Muide, kirjutasime nendest sammudest ühel hetkel ka Portailis.
Lisaks eelmainitule otsustati 2020. aastal tulla ühiselt välja auhinnaga Zalando Sustainability Award, mis antakse välja moemärgile, kellel on strong sustainability agenda ehk kes vääriks tunnustust selle eest, et on suutnud oma ärimudelit hoida eetilise ning jätkusuutlikuna. Seni on selle auhinnaga pärjatud kolme moemärki: House of Dagmar, Nikolaj Storm ja ISO.POETISMTM BY TOBIAS BIRK NIELSEN. Tänavu on auhinna nominentideks moemärgid Ræburn, MWORKS ja Ranra. Olgu lisatud, et auhinnaga käib kaasas ka rahaline preemia 20 000 euro näol ning võimalus luua Zalandoga kapselkollektsioon.
Anname teile ülevaate nii nominentide moeetendustest kui ka Zalando Sustainability Awardi tulemustest Portaili veergudel, kuid kes soovib eelmainitust osa saada otseülekandena, võib suunduda spetsiaalsele Zalando Greenhouse veebilehele, kust leiab infot nii brändide, kohtunike kui ka Zalando tulevikuvisioonide kohta.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.