Zalando ja Copenhagen Fashion Week alustasid koostööd 2020. aastal, sest mõlemad jagasid visiooni jätkusuutlikumast moemaailmast. Visioonist omakorda kasvas välja ambitsioon ning mõlemad osapooled panid paika plaani, kuidas 2023. aastaks on Zalando oma do.MORE strateegiaga jõudnud sinnamaale, kus koostööd tehakse ainult eetilist tootmist järgivate partneritega, ning Copenhagen Fashion Week omakorda viib 2023. aastaks ellu oma jätkusuutlikkuse tegevusplaani (Sustainability Action Plan), mis sätestab konkreetsed jätkusuutlikkuse standardid brändidele, kes moenädalast osa võtta saavad. Muide, kirjutasime nendest sammudest ühel hetkel ka Portailis.
Lisaks eelmainitule otsustati 2020. aastal tulla ühiselt välja auhinnaga Zalando Sustainability Award, mis antakse välja moemärgile, kellel on strong sustainability agenda ehk kes vääriks tunnustust selle eest, et on suutnud oma ärimudelit hoida eetilise ning jätkusuutlikuna. Seni on selle auhinnaga pärjatud kolme moemärki: House of Dagmar, Nikolaj Storm ja ISO.POETISMTM BY TOBIAS BIRK NIELSEN. Tänavu on auhinna nominentideks moemärgid Ræburn, MWORKS ja Ranra. Olgu lisatud, et auhinnaga käib kaasas ka rahaline preemia 20 000 euro näol ning võimalus luua Zalandoga kapselkollektsioon.
Anname teile ülevaate nii nominentide moeetendustest kui ka Zalando Sustainability Awardi tulemustest Portaili veergudel, kuid kes soovib eelmainitust osa saada otseülekandena, võib suunduda spetsiaalsele Zalando Greenhouse veebilehele, kust leiab infot nii brändide, kohtunike kui ka Zalando tulevikuvisioonide kohta.
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!
CHANELi 2025/26. sügis-talve haute couture’i kollektsioon tähistas vaikset, ent tähendusrikast lõpp-peatükki. Tegemist oli viimase kollektsiooniga, mille lõi CHANELi loovmeeskond – kollektiiv, kes on aastate jooksul toetanud nii Karl Lagerfeldi kui ka Virginie Viardi visioone. Peagi võtab moemajas ohjad üle uus loovjuht Matthieu Blazy, kelle esimest kollektsiooni ootab kogu moemaailm suure põnevusega.
Ühe ajastu lõpp saabus ka Balenciaga moemajas. Pärast kümmet aastat astub Demna tagasi loovjuhi kohalt ning oma viimasel moesõul Pariisis ütles ta hüvasti magusa, kaunilt viimistletud haute couture’i kollektsiooniga, mis oli armastuskiri tema pärandile ja kõigile, kes on teda sellel teel toetanud. Etendus toimus salongistiilis ja algas heliribaga, kus kõik loovisikud, kes on kunagi Demnaga koostööd teinud, lugesid järjestikku oma nimed ette. Laval kõndisid tuntud nimed, sealhulgas Demna kuulsad muusad Kim Kardashian ja Isabelle Huppert.
Pärast viimaste nimede ettelugemist kõlaritest hakkas mängima Sade lugu “No Ordinary Love” – laul, mida Demna sõnul on ta kuulanud oma elu taustamuusikana alates üheksandast eluaastast. “Kogu oma elu olen ma enda vastu väga karm olnud,” ütles disainer lava taga, kui temalt küsiti, miks ta otsustas seekord kummardama tulla – midagi, mida ta pole kunagi varem teinud. “Tundsin, et võlgnen selle iseendale, Balenciagale ja kõigele, mida oleme viimase kümne aasta jooksul saavutanud.” Kummardus, mis sobis lõpetama ühte erakordset kümnendit.
Vaata Balenciaga moeetendusese videot allpool!