Zalando ja Copenhagen Fashion Week alustasid koostööd 2020. aastal, sest mõlemad jagasid visiooni jätkusuutlikumast moemaailmast. Visioonist omakorda kasvas välja ambitsioon ning mõlemad osapooled panid paika plaani, kuidas 2023. aastaks on Zalando oma do.MORE strateegiaga jõudnud sinnamaale, kus koostööd tehakse ainult eetilist tootmist järgivate partneritega, ning Copenhagen Fashion Week omakorda viib 2023. aastaks ellu oma jätkusuutlikkuse tegevusplaani (Sustainability Action Plan), mis sätestab konkreetsed jätkusuutlikkuse standardid brändidele, kes moenädalast osa võtta saavad. Muide, kirjutasime nendest sammudest ühel hetkel ka Portailis.
Lisaks eelmainitule otsustati 2020. aastal tulla ühiselt välja auhinnaga Zalando Sustainability Award, mis antakse välja moemärgile, kellel on strong sustainability agenda ehk kes vääriks tunnustust selle eest, et on suutnud oma ärimudelit hoida eetilise ning jätkusuutlikuna. Seni on selle auhinnaga pärjatud kolme moemärki: House of Dagmar, Nikolaj Storm ja ISO.POETISMTM BY TOBIAS BIRK NIELSEN. Tänavu on auhinna nominentideks moemärgid Ræburn, MWORKS ja Ranra. Olgu lisatud, et auhinnaga käib kaasas ka rahaline preemia 20 000 euro näol ning võimalus luua Zalandoga kapselkollektsioon.
Anname teile ülevaate nii nominentide moeetendustest kui ka Zalando Sustainability Awardi tulemustest Portaili veergudel, kuid kes soovib eelmainitust osa saada otseülekandena, võib suunduda spetsiaalsele Zalando Greenhouse veebilehele, kust leiab infot nii brändide, kohtunike kui ka Zalando tulevikuvisioonide kohta.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.