Alustuseks peaks muidugi mõtlema, kas kõikide suurte moemajade loovjuhtide kohad on nüüd täidetud. Jil Sander sai, Gucci sai. Mingi liikumine oli kindlasti veel. Mis Dioris üldse toimub? Kindlasti on siin oma roll moenädalatel, sest ei ole juhus, et paljud sellised šokkuudised tuuakse avalikkuse ette just ühe või teise brändi moeetenduse järel. Aga kes kus siis lõpetanud on ning kas nüüd on mõneks ajaks “rahu majas”? Vaatame üle.
Donatella Versace lahkub Versace loovjuhi kohalt
Pärast ligi kolme aastakümne pikkust loomingulist juhtimist teatas Donatella Versace oma lahkumisest moemaja loovjuhi kohalt. Ta asub uuele ametikohale brändi saadikuna, keskendudes Versace filantroopilistele ja heategevuslikele ettevõtmistele. Tema asemel saab uueks loovjuhiks Dario Vitale, kes on varem töötanud Miu Miu moemaja juures.
Demna liigub Guccisse
Nagu välk selgest taevast saabus eile uudis, et Gucci uueks loovjuhiks saab Demna Gvasalia – jah, Balenciaga-Demna. See ootamatu käik on osa Gucci strateegiast elavdada brändi müüki ja tuua sisse värsket loomingulist energiat. Ei ole saladus, et Demna on tuntud oma avangardse ja provokatiivse käekirja poolest, mistõttu on huvitav näha, kuidas ta integreerib oma esteetika Gucci ajalooliselt glamuurse stiiliga. Kas see samm toob Gucci tagasi müügiedetabelite tippu? Jääme väga-väga suure huviga ootama.
Jil Sanderi uus loovjuht on Simone Bellotti
Jil Sander teatas, et uueks loovjuhiks saab Simone Bellotti, kes lahkus hiljuti Bally moemajast. Bellotti võtab koha üle disaineritelt Luke ja Lucie Meierilt, kelle lahkumisest teatati mõned nädalad tagasi. Bellotti on ennekõike tuntud oma rafineeritud ja minimalistliku disainikeele poolest, mis sobib hästi Jil Sanderi esteetikaga.
Lisaks sellele, kes kuhu liikumas on, pakkusid tänavukevadised moenädalad ka omajagu meeldivaid debüüte. Sarah Burton esitles oma esimest Givenchy kollektsiooni ning Haider Ackermann tegi oma debüüdi Tom Fordis. Selle taustal esitles oma viimast loovstuudio poolt loodud kollektsiooni CHANEL – edaspidi võtab juhtimise üle hiljuti loovjuhiks valitud Matthieu Blazy.
Praeguseks lühikokkuvõtteks kõik – ja nüüd jääme huviga ootama, mis saab Balenciagast.
Täna, rohkem kui 40 aasta hiljem on Closed endiselt tugevalt moepildis, olles kasvanud teksabrändist terviklikuks moemajaks. Tänapäeval juhivad brändi Hamburgis elavad sõbrad ja äripartnerid Til Nadler, Gordon Giers ja Hans Redlefsen, kes hoiavad elus brändi kolmikidentiteeti: prantsuse loovus, itaalia käsitöö ja saksa täpsus.
Kuigi Closedi juured on teksas, pakuvad nad täna laia valikut meestele ja naistele: igapäevaseid T-särke, mugavaid pusasid, pehmeid kudumeid ja ajatuid mantleid. Kõik tooted on disainitud klassikalise silueti ja naturaalse tunnetusega, mis teeb neist igapäevase garderoobi kvaliteetsed baastooted.
Muide, erilist tähelepanu pöörab bränd ka jätkusuutlikkusele. Kuigi Closed ei positsioneeri end öko-brändina, on nad järjepidevalt panustanud uuenduslikesse lahendustesse – alates orgaaniliste ja keskkonnasõbralike kangaste kasutamisest kuni 100% taaskasutatud pakenditeni. Tänu sellele, et üle 80% tootmisest toimub Euroopas, on brändi tarneahelad ka lühemad ja ökoloogilised standardid kõrgemad.
Uudista Closedi uusimaid kollektsioone Kaubamaja Meeste- ja Naistemaailmas või Kaubamaja e-poes!
Kampaania mängib valguse ja varjuga, ühendab graafilised jooned ja ootamatud detailid, tuues esile CHANELi signatuursed elemendid uues – sügis-talv 2025/26 hooajale sobivas – võtmes. See on korraga rokilik, romantiline ja jõuline – pidevas liikumises, nagu Pariis ise.
Tutvu kampaaniafotodega galeriis!
Kollektsioon jõuab CHANEL butiikidesse septembris 2025.