Foto: Marimekko

Marimekko and Artek unveil collaboration collection

Two iconic Finnish design brands, Artek and Marimekko, collaborate on a new furniture collection, which is presented during 3daysofdesign in Copenhagen. The two brands house a conceptual exhibition at Marimekko’s Copenhagen flagship store at Pilestræde 29, taking place from 17 to 21 June 2025. 

The exhibition gives visitors to 3daysofdesign the first opportunity to experience the limited-edition Artek + Marimekko collection ahead of its launch in September. The collaboration is part of Artek’s 90th anniversary celebrations, during which the company is collaborating with like-minded creative partners to present a series of special edition collections.

The Artek + Marimekko collection features a selection of Aalto furniture that merges Marimekko’s art of printmaking with Artek’s technology of wood bending. The collection explores how bold recurring patterns, designed by Maija Isola for Marimekko’s architectural “Arkkitehti” series, are interpreted on Alvar Aalto’s birchwood furniture designs. Thematically, it celebrates what unites two iconic Finnish brands: bold and distinct identities that are shaped by architecture, nature, and human-centric pragmatism.

The exhibition at 3daysofdesign was designed together with Finnish designer Linda Bergroth. It showcases the products in a setting that highlights how Artek’s poetic simplicity complements Marimekko’s bold and joyful essence. The exhibition is open to the public throughout the design festival.

The Artek + Marimekko collection launches worldwide from 4 September 2025 onwards.

See photos of the exhibition in the gallery!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Tekla

Tekla esitleb oma esimest küünlakollektsiooni

Taani bränd Tekla, mis on ennekõike tuntud oma minimalistlike kodutekstiilide poolest, on astunud uue sammu ning toonud oma kollektsiooni esimest korda ka lõhnaküünlad. Küünlad on saadaval erilistes keraamilistes anumates, mille on loonud rahvusvaheliselt tunnustatud Iiri keraamik Sara Flynn.

Tekla esimene küünlakollektsioon koosneb kolmest erinevast lõhnast, millest igaüks uurib paiga ja mälestuste vahelist seost. Vasta, tume ja suitsune lõhn värskete puidunootidega, meenutab näiteks viibimist saunas. Kōdō küünla kardemoni, porgandi ja viigimarja akordid loovad aga atmosfääri, mis meenutavad templite viirukisuitsu. Flore, tsitruse ja bergamoti värskusega, äratab mälestuse suvisest niidust.

Olgu lisatud, et küünlad on saadaval nii keraamilistes anumates kui ka täitepakenditena, pakkudes võimalust nautida luksuslikku meeleolu korduvalt.

Avasta kogu kollektsioon Tekla veebipoest aadressil teklafabrics.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: IKEA

IKEA ja Gustaf Westman toovad turule mängulise kollektsiooni

IKEA esitleb uut 12-osalist lauanõude ja koduaksessuaaride kollektsiooni, mille autoriks on Rootsi disainer Gustaf Westman. Portselanist taldrikutest ja tassidest küünlajalgade ning valgustiteni – kollektsioon pakub värsket ja mängulist vaadet pidudele ja traditsioonidele, julgustades igapäevaelus rõõmu looma ka ilma erilise põhjuseta.

Tegu on Westmani esimese koostööprojektiga teise ettevõttega ning kollektsioon saab loomuliku koha IKEA iga-aastases talvekollektsioonis VINTERFINT. Koostöö sündis ühisest soovist tõlgendada hooajalisi pidustusi moodsamal ja kaasavamal viisil, säilitades samas traditsioonide vaimu.

„Pidustused on tihti seotud kindlate kommetega, kuid soovisime leida lõbusama ja avarama lähenemise. Gustafi julgus vormi ja värviga mängida tundus IKEA-le loomulik valik – ta toob traditsioonidesse ootamatu pöörde, jäädes samas meie väärtuste juurde. Oleme elevil, et saame sellise põneva disaineri loomingut laiema publikuni tuua,“ kommenteeris IKEA poolt Maria O’Brian.

Kollektsiooni kujunduskeelt iseloomustavad Westmanile omased voolavad, skulpturaalsed vormid ning julge värvikasutus. Klassikaliste punase ja rohelise kõrval säravad ootamatud toonid nagu roosamanna ja taevasinine, mis loovad tuttavatele pühademeeleoludele mängulise kontrasti.

„Minu jaoks oli see võimalus keerata traditsiooniline pühadekujundus pea peale ja lisada sinna rohkem lõbusust ja julguskatset,“ sõnas Gustaf Westman. „See on minu nägemus pühadest – disain uuele generatsioonile.“

Piiratud koguses kollektsioon jõuab müügile 2025. aasta septembri jooksul, kuid toodete saadavus võib sõltuda konkreetsest turust.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid