Foto: „Manolo: The Boy Who Made Shoes for Lizards”

Magasid moefilmide festivalid maha? Netflix päästab välja!

Oleme ka varem maininud, et Netflix on üks imeline keskkond, kus lisaks meeletule kogusele filmidele ning sõltuvust tekitavatele sarjadele leiab väärt moedokumentaale. Ning kui nende sekka on värskelt lisandunud hiljutistel moefilmifestivalidelgi linastunud teoseid, siis peame seda infot ju jagama siingi.

„Franca: Chaos and Creation”

Francesco Carrozzini on jäädvustanud ülevaate oma ema, Itaalia Vogue’i peatoimetaja ja moemaailma provokaatori, Franca Sozzani elust, kes kahjuks lahkus meie seast üsna pea pärast filmi valmimist.

„House of Z”

Toetudes arhiivimaterjalidele ja eksklusiivsetele intervjuudele, kajastab see dokumentaalfilm karismaatilise moedisaineri Zac Poseni tõusu, langust ja comeback’i.

„Manolo: The Boy Who Made Shoes for Lizards”

Kindlasti eelmise aasta oodatumaid moedokumentaale. Sellal, kui legendaarne kingadisainer Manolo Blahnik räägib kaamerale oma loomeprotsessist, sekkuvad vestlusesse tema kuulsustest austajad, jagades oma seisukohti tema töödest.

„Maddman: The Steve Madden Story”

See dokumentaalfilm annab ülevaate miljardidollari-impeeriumi taga oleva jalatsidisaineri karjääriedust ja comeback’ist pärast finantsskandaali.

„Making the American Man”

See dokumentaalfilm uurib Ameerika kaasaegset mehelikkust, tutvustades kohalikke pereettevõtteid, mis on pühendunud just meestele suunatud toodete valmistamisele tänapäeva Ameerikas.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Kaader filmist "Tamara de Lempicka ja ellujäämise kunst".

MoeKunstiKino juubeliaasta avab kodumaine moedokumentaal

Moefilmide festival MoeKunstiKino tähistab sel aastal 10. juubelit ning toob kinodesse 10 linateost. 7.-12. oktoobril Tallinna kinos Sõprus ja Tartu kinos Elektriteater toimuva festivali avafilmiks on kodumaine dokumentaal “Mania Grandiosa”.

“Mul on väga hea meel, et saame juubeliaasta programmi avada kodumaise filmiga,” sõnab festivali peakorraldaja Helen Saluveer. “Oleme mitmetel aastatel näidanud kohalike tegijate minifilme, kuid pikemaid dokumentaale pole seni õnnestunud kinodesse tuua – neid lihtsalt pole moeteemadel tehtud.” 

“Filmiga pannakse punkt suurushulluslikule projektile “Mania Grandiosa”, mille keskmes oli 2023. aasta suvel toimunud maailma pikim moelava Tallinnast Pariisi külla,” sõnab projekti üks eestvedajatest Karl Joonas Alamaa. “Aja jooksul on viiepäevasest moelavast välja kasvanud näitused, raamat ja nüüd ka film. Idee sündis üsna ootamatult: meil oli teekonnast kogutud üheksa tundi dokumentaalkaadreid, millest algselt soovisime luua videoteose. Ajapikku laienes aga materjal dokumentaalfilmiks, mis põimib endasse ka moeväljal tegutsevate inimeste mõtteid ja tähelepanekuid.” Filmitegijate kinnitusel on film pigem kohaliku kaasaegse moe mälukapsel kui klassikaline dokumentaal, jäädvustades nii “Mania Grandiosa” olemust kui ka killukest Eesti moe 2020. aastatest.

“Mania Grandiosa”. Foto: Anna Ovtšinnikova

Veel leiab MoeKunstiKino programmist teiste seas sellised nimed nagu Twiggy, Gianni Versace, Thom Browne ja Paco Rabanne.

MoeKunstiKino seansid toimuvad 7.-12. oktoobrini kinodes Sõprus Tallinnas ja Elektriteater Tartus. Filmid linastuvad ingliskeelsena või ingliskeelsete subtiitritega, “Mania Grandiosa” eestikeelsena. Piletid on müügil kinode kassades ja veebilehtedel. Täpsem info www.moekunstikino.ee.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Giorgio Armani | Stefano Guindani.

Giorgio Armani (1934-2025)

Täna tabas moemaailma suur kaotus. Giorgio Armani – omanimelise moemaja asutaja, disainer ja tegevjuht – on lahkunud 91-aastaselt. Teate kohaselt lahkus legendaarne moelooja – Il Signor Armani, nagu töötajad ja koostööpartnerid teda austavalt kutsusid – rahus, ümbritsetuna oma lähedastest.

Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.

Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.

2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid