Foto: Vogue.com

Soojeneme MoeKunstiKinoks: lemmikmoefilmid meie lemmikmoemaanidelt

„Dior and I”
„Dior and I”

MoeKunstiKino teeb avastardi juba täna õhtul. Selle piduliku sündmuse puhul võtsime kokku kuus moemaani, nende seas ka tänavuse MoeKunstiKino peakorraldaja Helen Saluveeri, ning uurisime, millised on olnud nende lemmikmoefilmid läbi aegade.

10498656_10152382985018251_5651434897827277538_o

Anni Jürgenson, modell ja ehtekunstnik:

„Lisaks kõigile suurepärastele moeteemalistele dokfilmidele, mis viimaste aastate jooksul tehtud, meeldivad mulle hoopis vanemad mängufilmid, mis moele ja popkultuurile vihjavad. Moefotograaf William Kleini 1966. aastal valminud film „Who Are You, Polly Magoo?” („Kes sa oled, Polly Magoo”) on suurepäraselt irooniline, lausa karikatuurne vaade ühe supermodelli elule ja Pariisi kõrgmoe maailmale. On meeldivalt üllatav näha, kuidas aastakümnete jooksul pole tegelikult kuigi palju muutunud! Ja muidugi ka Michelangelo Antonioni klassika „Blow-up”…”

11169598_10203395908612370_8671481170670829825_o-001

Ženja Fokin, stilist:

„Päevakava on tihe, kogu aeg on kiire, kuid akusid peab laadima ning dokumentaalfilmid, eriti veel moevaldkonnast, on nagu mesi minu hingele! Kui korraks tagasi kiigata, täpsemalt aastasse 2014, siis ühe ereda mälestusena on meeles film „Iris” väga värvikast sisedisainerist ja moeikoonist Iris Apfelist. Selle filmi puhul saab osa peenmotoorikast ehk saab päriselt kiigata inimese enda sisse, saada osa vahetust emotsioonist ja muidugi see rõkkav värvigamma, ekstreemselt kuhjatud ehteid ning ekstsentriline riietumisstiil, kus kerkib lausa mitmeid küsi- ja hüüumärke – on see nüüd hea või hoopis halb maitse?

Sel aastal oli mul New Yorgi moenädalal toimunud üritusel võimalik kohtuda legendaarse Iris Apfeli endaga. Otsekui moekunstikino filmist oli see kohtumine nii vahetu ja soe. Iris isegi teadis, et tema filmi on Eestis näidatud, ja tal oli väga hea meel, et saab inspireerida nooremat generatsiooni.

95-aastasena, see helk silmis, olek nii muhe ja mood kui elustiil, julged värvid, silmatorkavad detailid, joovastav rahulolu komplekteerimisest… Näete – vanus on kõigest number passis, seega moekat sügist, tehke järgi või makske kinni!”

helen_saluveer_foto_marit_kuusk-001

Helen Saluveer, MoeKunstiKino peakorraldaja:

„Lemmikuid on nii palju – ma olen aastate jooksul vähemalt 100 moeteemalist filmi ära vaadanud. Aga üks meeldejäävamaid on kindlasti „Valentino – viimane keiser” („Valentino – the Last Emperor”), milles on nii glamuuri kui ka traagikat. Jälgida saab nii andeka moelooja töötamist kui ka seda, kuidas ettevõtte uued omanikud ta enda loodud firmast lihtsalt välja tõukavad.

Mulle meeldib väga ka „Mai esimene esmaspäev” („First Monday in May”), mis on sel aastal MoeKunstiKino programmis ning jälgib imelise moenäituse ning MET gaala korraldamist.”

helene_paris-001

Helene Vetik, disainer ja Portail.ee kaasautor:

„Diana Vreeland: Silm peab rändama” („Diana Vreeland: The Eye Has to Travel”). Antud dokumentaal jutustab väga kirevalt ja elavalt Diana Vreelandi aegadest Harper’s Bazaari ja Vogue’i toimetajana, sellest, kuidas ta põhimõtteliselt leiutas Twiggy-sugused modellid ja moefoto stilistika sellisena, nagu see tänini on. Metsikult inspireeriv, veidike hull Diana õpetab nägema ilu kõigis ja kõiges, olles sealjuures arrogantne ja šarmantne samal ajal.”

img_0527-001

Sandra Palm, fotograaf:

„Hetkel on minu lemmik moefilm „Dior and I” („Mina ja Dior”). Selles teoses said minu jaoks kokku suur lemmik Raf Simons ja teine suur lemmik Dior. Sümbioos, millesse oleks justkui ette konflikt sisse kirjutatud, tuuakse täiesti häbitult ja ausalt vaatajate ette, keskendudes täielikult moemaailma telgitaguste tõetruule jutustamisele. Film on seotud dünaamiliseks tervikuks, kust ei puudu konflikt, võit, kaotus ega kulminatsioon, mis teeb sellest eriliselt kaasahaarava vaatamise. Tänasel päeval filmi vaadates tasub muidugi silmas pidada, et Raf Simons lahkus ootamatult aasta tagasi Diori moemajast. Tõeline moemaan, nagu mina, lõpetab filmi vaatamise pisarates.”

pll_4_9_16_4_3-001

Rauno Pello, Brand Manuali disainijuht:

„Minu jaoks kipub moefilmi mõiste olema laiem kui moest või moekunstnikust rääkiv film. Esmase mõttena lemmikmoefilmidest tulevad meelde hoopiski Tom Fordi „Üksik mees” („A Single Man”) sundimatu elegantsiga ja 1975. aasta „The Rocky Horror Picture Show” kreiside kostüümidega. Aga kui klassikalise moekunstikino peale veidi rohkem mõelda, siis meenub ehe ja inimlik vaade käesoleval aastal manala teed läinud (RIP) ikoonilise moefotograafi Bill Cunninghami ellu – „Bill Cunningham New York” (2010). See on fantastiline dokumentaal tänavamoe jäädvustamisest. See kirg ja autentsus, millega Cunningham oma tööd tegi, on inspiratsiooniallikaks ja reaalsuskontrolliks meile kõigile tänapäeva kiires asjade või kuulsuse taga ajamise virvarris. Mulle jääb igavesti meelde tema väide, et moe-show on alati olnud ja jääb alati olema tänavatele, mitte moelavadele. Sulatõsi ju!”

MoeKunstiKino toimub 6.−12. oktoobril kinos Sõprus. MoeKunstiKino pileteid saab soetada Sõpruse kassast või Piletilevist.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Disney+

VAATA sarja “Becoming Karl Lagerfeld” treilerit!

8. märtsil sai moe- ja filmimaailm teada, et Saksa näitleja Daniel Brühl võtab enda kanda ikoonilise loovjuhi rolli kuueosalises sarjas “Becoming Karl Lagerfeld”. Täna on meil teile ette näidata ka sarja esimene treiler.

Kes aga on Daniel Brühl? Pärast oma läbimurderolli Saksamaa tragikomöödias “Head aega, Lenin!” aastal 2003 mängis Brühl snaiprit, kes sai rahvakangelaseks natside poolt okupeeritud Pariisis filmis “Vääritud tõprad”, hiljem sai ta mitmeid nominatsioone oma näitlejatöö eest F1 legendist Niki Laudast rääkivas filmis “Rush”. Samuti on ta teinud mitu osa Marveli universumi filmides.

Kui rääkida sarjast endast, siis tänaseks on teada nii palju, et selle võtted toimusid möödunud aastal Prantsusmaal, Monacos ja Itaalias ning selle režissööritööd jagasid Jérôme Salle ja Audrey Estrougo. Isaure Pisani-Ferry stsenaariumit aitas aga vormida Raphaëlle Bacqué, raamatu “Kaiser Karl: The Life of Karl Lagerfeld” autor. Sarja loojad lubavad, et vaatemäng tuleb suurejooneline –  hõlmates peenelt taasloodud kortereid, moeetenduste toimumispaiku ja ikoonilisi moemaju ja loovjuhte. Samuti 3000 kostüümi, mille on loonud Pascaline Chavanne. 

Sari, mis täis moemaailma suurnimesid, metsikuid pidusid ja eepilist moodi, linastub 7. juunil Disney+ ja Hulu platvormidel.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: ERKI Moeshow 2023 | Iris Tähema.

VAATA, kes pääsevad tänavusele ERKI Moeshow lavale!

ERKI Moeshow 2024 konkursile laekus kokku 25 kavandit, mille hulgas olid esindatud nii Eesti, Leedu kui ka Ukraina disainerid.  Esitatud kavandite seast valis 13- liikmeline eelžürii välja need, kelle kollektsioonid pääsevad juba 18. juunil Eesti Kunstiakadeemia üliõpilaste poolt loodud ERKI Moeshow lavale. 

Konkursile esitatud kavandeid hindas 13-liikmeline eelžürii, kelle hulka kuulusid Eesti moeloojad Lilli Jahilo, Aivar Antonio Lätt, Kätlin Kikkas ja Annika Kiidron, moekunstnik ja stilist Sille Randviir, aksessuaarikunstnik ning Eesti Kunstiakadeemia õppejõud Kristiina Nurk, maali- ja installatsioonikunstnik Kristi Kongi, kostüümikunstnik Kärt Ojavee, moekunstnik Äli Kargoja, moelooja ja ERKI endine võitja Karin Kreek, kunstnik Marita Liivak, veebiajakirja Portail.ee asutaja Aljona Eesmaa ning mullune ERKI korraldustiimi liige Anna Luther.

Stilist ja moekunstnik Sille Randviire sõnul oli hea meel näha erineva näoga kollektsioone, mis ei põhinenud vaid trendidel. Küll aga sooviks Randviir näha ka protsessi, mil moel on moejoonistusteni jõutud ning kust on tulnud ideed lõigeteks. “Joonistamisoskust ma kõige olulisemaks küll ei pea, aga juba esitlus eelžüriile on oluline mõistmaks kollektsiooni võimalikku lõpptulemust ja kvaliteeti.” Ühtlasi soovitab Randviir disaineritel pidada nõu stilistiga, kelle vaade lisab kollektsioonile värske ilme, milleni pidevalt loomeprotsessis olnud disainer ise jõuda ei pruugi.

ERKI Moeshow kahekordsest võitjast moeloojal Annika Kiidronil on rõõm, et ka seekord laekus konkursile palju silmapaistvat ja isikupärast loomingut. “Võimsad kontseptsioonid ja tundlikud värvi- ja tekstuuriharmooniad. Võrsunud narratiivid olid aktuaalsed ja kaasahaaravad.” Kiidronit kõnetasid eriti katsetused taaskasutamist ootava materjaliga. Ta lisas, et valikul ei keskendunud ta eraldi üksikutele sähvatustele kollektsioonides, vaid otsis kõnekaid ja inspireerivaid tervikuid.

Eelžürii otsusega pääsevad seekordsele ERKI Moeshowle oma kollektsioone esitlema:

Katariina Seepter  “AIA”

Mairo Seire ”FILO”

Alice Pärtelpoeg “OF SCARCITY”

Kristina Oja “I WAS LOST”

Pauline Ööpik “IN THE CRADLE OF EMBRACE”

Arminas Rimkus “Save our souls”

Jaagup Kaiv “DECLINING HUMANITY”

India Maria Emilia Kiisler “KOHALIK TULNUKAS”

Meeli Kombe “mullu”

Britten Pärkson “Harmony and discord”

Joanne-Heleene Sõrmus “Frame of mind”

Anna Abrosimova & Helina Raud  “Fallen Angel”

Helen Tabla “Soilpiercer”

Anna-Maria Beketova “ECHOES OF CONCEALMENT”

Lada Mačková, Lea Hartmannová “TEXTILANA”

Grete Kangro ja Kristiina Johanna Hiltunen “MISS PARLAMENT 2024”

ERKI Moeshow leiab aset 18. juunil Eesti Kunstiakadeemia peahoones.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid