Foto: CHANEL

Lipsud, pärlid ja illusioonid à la CHANEL

Chaneli loomingulise stuudio loodud ning käesoleval nädalal Pariisi moenädala raames esitletud sügis/talv 2025/26 kollektsioon on kui ajatu moe ja visuaalse illusiooni kokkupõrge, kus klassikalised detailid kohtuvad ootamatute proportsioonide ja kaasaegse teatrimaailma lavalise tunnetusega.

Grand Palais’ klaaskatuse all, lavakujundaja Willo Perroni loodud dramaatilise musta paelaga taustal, kandsid modellid lühikesi jakikesi ja ülepikki pükse, popliinsärgid olid “venitatud” pahkluuni, tavapäraselt lühike signatuurjakk oli seekord hoopis mantelkleit. Äärmuslikke kontraste ja ootamatuid siluette jagus kollektsiooni veelgi.

Ka Chaneli ikoonilised sümbolid – pael, lips, pärl ja lill – said uue elu ning seda varieeruvates mõõtkavades. Aksessuaaridki jätkasid Chaneli mängulist teekonda – kingakontsad olid valmistatud üksikust pärlist, üleõlakotid nägid välja kui hiiglaslikud pärlikeed ning kõikvõimalikud kaunistused ja tekstuurid lõid sürreaalse, kuid äärmiselt poeetilise atmosfääri.

Kui meie kalkulatsioonid paika peavad, on see viimane kollektsioon, mille on loonud anonüümne moemaja loominguline stuudio – edaspidi võtab juhtimise üle hiljuti loovjuhiks valitud Matthieu Blazy.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Gucci

Demna Gucci

Tänavune sügis on moenädalate mõistes üks ainulaadsemaid. Pärast aasta esimeses pooles toimunud “muusikaliste toolide mängu” on ees ootamas mitmete nimekate moemajade uute loovjuhtide debüüdid. Üks disainer, kes küll oma esimest kollektsiooni lavale veel ei too, otsustas siiski anda aimu sellest, mis ees ootab. Jah, me räägime Guccist ja brändi uuest loovjuhist Demnast.

Demna nimetati Gucci loovjuhiks selle aasta alguses ja sellest hetkest alates on kogu moemaailma pilgud olnud endisel Balenciaga disaineril. Nüüd saab heita esimese pilgu sellele, milline saab olema Demna Gucci versioon.

Värskelt avaldatud kollektsioon ja sellega ühes kampaania kannab nime “La Famiglia” ning on pressiteate sõnul “uuring Gucci’likkusest” ehk annab aimu brändist kui mõtteviisist ja omaette keelest. Kaadris näeb selliseid Gucci karakteried nagu Miss Aperitivo, L’Influencer, La Bomba ja Primadonna.

Inspiratsiooni ammutas Demna 1960ndatest – kollektsioonist leiab dekadentlikud karusnahkkmantlid, sädelevad õhtukleidid ja nahast komplektid, taaselustades ning ümber mõtestades Gucci pärandit. Samuti leiab kollektsioonist värsked versioonid ikoonilistest Bamboo 1947 käekottidest ja brändi legendaarsetest loafers’itest ning loomulikult teeb tagasituleku GG-monogramm.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)

Tundub, et Demnale omase sürrealistliku käekirja kaudu on sündimas segu traditsioonist ja mängulisusest, luksusest ja eksperimendist, elegantsist ja sensuaalsusest. Kampaania ise on justkui eelroog, pakkudes esimest maitset disaineri visioonist enne suurt debüüti, mis on planeeritud 2026. aasta veebruarikuusse. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)

 Tutvu kogu kampaania ligi 40 komplektiga Gucci Instagramis!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Carlos Roos

Daniel Levi uus singel meenutab suve kõige soojemaid hetki

Daniel Levi avaldas uue loo “Following the Coast”, helilise postkaardi Austraaliast, kus ühel kuumal päeval Perthi stuudios see äsjailmunud pala sündis ühes Bri Clarki ja produtsent Calvin Bennettiga.

Värske laul on südamlik katse hoida kinni nendest hetkedest, mis mööduvad liiga kiiresti, just nagu suvi. “Kõik maailma pumpkin spice latte’d ja hubased kaminatulede virvendused ei suuda tegelikult seda fakti muuta, et suves on midagi erilist,” kirjeldab Daniel. “Midagi jääb meist alati maha, kui suvi läbi saab. Seda tunnet oligi vaja laulu sisse püüda. Austraalia reis ja soojus oli otsa saamas ja kohe-kohe saabuv “kampsuni ilm” ei vaimustanud mind eriti. “Following the Coast” on pea faustilik igatsus, et ilusad hetked püsiksid natukene kauem ja laseksid end aina veel nautida.”

Laulu loovad rahulik tempo ja ruum, mis laseb igal fraasil hingata. “Stuudiosse jõudes tundsin end Calvini ja Bri-ga kohe koduselt. Ostsin nad kohe Eesti šokolaadiga ära ja hakkasime vaikselt pihta. Laulu kõlast on selgelt tunda, et Austraalias käivad asjad teistmoodi ja kiiret ei ole kuhugi,” lisab ta.

Singlit saadab väga isiklik ja üleni suvenostalgiat täis muusikavideo, mis on justkui väike aknake Danieli pärisellu. Videos on režissöör Markus Mäemets jäädvustanud Danielit koos abikaasa Eleri ja nende kolme tütrega ning nende koosviibitud hetki mererannas ja looduses, kus pere ühiselt puhkust nautis.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid