Kultuslik NAINE kultusliku kaubamärgi taga

Foto: Helena Rubinstein

Mõni nädal tagasi jõudis Eestisse ametlikult müügile paljude jaoks juba kultuslik, kuid paljude jaoks veel avastamata ilumärk – Helena Rubinstein. Seega mõtlesime võtta südameasjaks seda enam kui 100-aastase ajalooga ilubrändi teile tutvustada ning seda loomulikult legendaarse naise näitel, kes sellele kõigele aluse pani.   

Kes siis oli Helena Rubinstein? Tema kohta on öeldud, et ta oli ilutööstuse tõeline pioneer, kellel jagus julgust astuda muutuste teele. Tema visioon ja unistus oli muuta isetehtud näokreem ärivõimaluseks ja alustada kosmeetikaimpeeriumi ülesehitamist, saades seeläbi esimeseks end ise üles töötanud naiseks ajaloos ajal, mil kutsealane maailm oli naiste jaoks suures osas suletud. Aga alustame algusest. 

Helena sündis 1872. aastal Poolas, Krakowis ning varases nooruses ei ennustanud tema säravat tulevikku mitte miski. Ta oli pere kaheksast tütrest vanim ning vanemate sooviks oli panna ta mehele vanale rikkale lesele. Kuid Helenal olid teised plaanid ja 22-aasta vanuselt astus ta hoopis Austraaliasse suunduvale laevale. Kuigi tema vanemad selle otsusega ülemäära rahul ei olnud, siis hoolitses Helena ema ikkagi selle eest, et tütrel ei saaks otsa… näokreem! Ja nii pakkis ema noorele naisele omajagu kreemipotsikuid kohvrisse kaasa. 

Austraalias avaldas aga Helena portselanikarva jume teistele naistele nii suurt muljet, et nad hakkasid temalt ilualast nõu küsima. Helena, nutika naisena, otsustas hakata seda sama kreemi hoopis müüma ja pani sellele nimeks “Valaze” – ungari keeles “taeva kingitus”. Nii lihtsalt panigi ta aluse oma kosmeetikaimpeeriumi sünnile.

Helena Rubinsteini kui 1902. aastal loodud kaubamärgi ja Helena Rubinsteini kui naise lood kattuvad pea täielikult. Tänapäevalgi kompab samast avangardistlikust vaimust kantud Helena Rubinsteini ilumärk unikaalse teaduse, tsellulaarse ehk rakulise nahateaduse piire. Kuid Helena pärand ei piirdu ainult nahahooldusega. Tema silmis oli ilu võimuga võrdne – muutudes seeläbi emantsipatsiooni astmelauaks maailmas, kus liiga paljud kaardid olid endiselt meeste käes. Innuka naiste õiguste eest võitlejana lõi ta fondi rasketest oludest pärit tütarlastele, andes neile seeläbi võimaluse haridust omandada. Helena alistamatu vaim ja  kindlakskujunenud ühiskondlike normide taunimine tegid temast ambitsioonikate ja unistada julgevate naiste eeskuju. „Üksainus pilk võib muuta maailma,“ ütles ta ning oli ise selle mõtte parimaks tõestuseks. Tänapäeval elab tema visioon edasi kahes kaubamärgi Helena Rubinstein toetatavas ühingus – Force Femmes ja She Power –, mis võitlevad Euroopas ja Hiinas naiste emantsipatsiooni eest.

Mis puudutab Helena Rubinsteini tooteid Eestis, siis need on hetkel eksklusiivselt müügil Stockmanni kaubamajas. Ning kui küsite meie käest, millest peaks ilumärgi toodete testimist alustama, siis meie kirjutame kahe käega alla PowerCell Skinmunity seerumile ning Prodigy CellGlow kontsentraadile. 

Sarnased artiklid

Kommentaarid