Koostöökollektsioon, mis ei ole koostöökollektsioon

Foto: Gucci

Just don’t call it a „collaboration”” – just nii alustasid mitmed moeväljaanded arvustusi eile värskelt avaldatud Gucci kollektsioonile, milles tegi omakorda ülesastumise Balenciaga moemärk. Lugesite õigesti – kaks moemaailma raskekahurväelast ühes kollektsioonis, sest mis saakski tekitada suuremat kõmu kogu (moe)maailmas.

Kõlakad kahe moebrändi koostööst hakkasid tiirlema juba nädala alguses ning kiiresti tituleeriti see ühinemine Gucci ja Balenciaga (äkki Gucciaga?) ühiskollektsiooniks. Esitlust oodati väga ning tehti erinevaid panuseid – kes disainib mida ning kelle kollektsioon see lõpuks siis ikkagi on. Lihtne vastus? Kering grupi oma. Nimelt on Gucci ja Balenciaga lihtsustatult öeldes sõsarbrändid, mis mõlemad kuuluvad prantslaste luksusgruppi Kering. Varasemalt ei ole grupi sees selliseid brändidevahelisi koostöid ette võetud – neid on olnud majast väljaspool olevate ja ehk mitte nii luksuslike märkidega. Gucci ja The North Face, Balenciaga ja Crocs, kui nimetada mõned. 

Eilne avalikkuse ette – muidugi efektse moevideoga – paisatud kollektsioon oli selles mõttes midagi ennenägematut ja võib-olla sellepärast see nii palju segadust ka tekitas. Kuidas siis Gucci moemaja, kes muideks tähistab tänavu 100. tegutsemisaastat, oma uut Aria-nimelist kollektsiooni selgitab? Moemaja loovjuht Alessandro Michele ütles, et tõesti ei olnud tegemist Balenciaga loovjuhi Demna Gvasaliaga kahesse loodud kollektsiooniga. Michelele anti pigem luba kasutada Balenciaga signatuurmotiive ning valada need Gucci kangastesse. Tulemus? Varasemalt moelaval nähtud Balenciaga liivakellakujuline jakk, kuid Gucci signatuurmustriga. Balenciaga pikad-pikad sokk-saapad, aga täis Gucci kirju. Mõnel esemel figureerisid mõlema moemärgi logod lausa korraga. Te ei usu? Vaadake aga oma silmaga järele:

Mida aga üldse moemaailmale selline kollektsioon (peale kõmu) annab? Tundub, et siin arvamused lahknevad: on neid, kes aplodeerivad sellise uudse lahenduse poolt, ning neid, kes ei saa täpselt aru, miks seda vaja on. Meiegi ei suuda veel ühest seisukohta võtta, kuid me tõesti ei saa salata, et kui moelavale astus hõbedaselt sätendav „Gucciaga” komplekt, siis kiljusime natuke seesmiselt meiegi. 

Sarnased artiklid

Kommentaarid