Kõlakad kahe moebrändi koostööst hakkasid tiirlema juba nädala alguses ning kiiresti tituleeriti see ühinemine Gucci ja Balenciaga (äkki Gucciaga?) ühiskollektsiooniks. Esitlust oodati väga ning tehti erinevaid panuseid – kes disainib mida ning kelle kollektsioon see lõpuks siis ikkagi on. Lihtne vastus? Kering grupi oma. Nimelt on Gucci ja Balenciaga lihtsustatult öeldes sõsarbrändid, mis mõlemad kuuluvad prantslaste luksusgruppi Kering. Varasemalt ei ole grupi sees selliseid brändidevahelisi koostöid ette võetud – neid on olnud majast väljaspool olevate ja ehk mitte nii luksuslike märkidega. Gucci ja The North Face, Balenciaga ja Crocs, kui nimetada mõned.
Eilne avalikkuse ette – muidugi efektse moevideoga – paisatud kollektsioon oli selles mõttes midagi ennenägematut ja võib-olla sellepärast see nii palju segadust ka tekitas. Kuidas siis Gucci moemaja, kes muideks tähistab tänavu 100. tegutsemisaastat, oma uut Aria-nimelist kollektsiooni selgitab? Moemaja loovjuht Alessandro Michele ütles, et tõesti ei olnud tegemist Balenciaga loovjuhi Demna Gvasaliaga kahesse loodud kollektsiooniga. Michelele anti pigem luba kasutada Balenciaga signatuurmotiive ning valada need Gucci kangastesse. Tulemus? Varasemalt moelaval nähtud Balenciaga liivakellakujuline jakk, kuid Gucci signatuurmustriga. Balenciaga pikad-pikad sokk-saapad, aga täis Gucci kirju. Mõnel esemel figureerisid mõlema moemärgi logod lausa korraga. Te ei usu? Vaadake aga oma silmaga järele:
Mida aga üldse moemaailmale selline kollektsioon (peale kõmu) annab? Tundub, et siin arvamused lahknevad: on neid, kes aplodeerivad sellise uudse lahenduse poolt, ning neid, kes ei saa täpselt aru, miks seda vaja on. Meiegi ei suuda veel ühest seisukohta võtta, kuid me tõesti ei saa salata, et kui moelavale astus hõbedaselt sätendav „Gucciaga” komplekt, siis kiljusime natuke seesmiselt meiegi.
Meenutuseks olgu öeldud, et tänavune COS Atelier kapselkollektsioon on loodud päevast õhtusse kulgevale riietusele mõeldes ning pakub värskendavaid ideid komplektide kokkupanekuks. Kollektsioon paistab silma oma loomingulise stiliseeringuga, peente kangaste ning ainulaadsete detailidega, mida omakorda seovad silmapaistvad aktsendid.
Kollektsioon COS Atelier kevad/suvi 2024 on saadaval valitud COSi esinduskauplustes, samuti veebipoes cos.com.
Meile meeldib mõelda, et 2024. aasta moemaailmas ei nõua luksus enam hiiglaslikke investeeringuid ega umbmääraseid ooteaegu. Üheks säravaks näiteks on Taani moebrändi GANNI loodud Bou kott, mille hind jääb alla 350 euro. See kuusnurkse disaini ja põimitud sangaga kott on mänguline, kuid mitte liialt pretensioonikas, esindades Taani disaini parimaid külgi.
GANNI loovjuht Ditte Reffstrup peab just Bou kotti tänapäeva luksuse kehastuseks. Viimastel aastatel on ettevõte loobunud uue, nii-öelda virgin naha kasutamisest, püüdes leida vastutustundlikke alternatiive. Bou kott, mis on valmistatud taaskasutatud nahast, vastab brändi endi seatud kõrgetele eetilistele standarditele. Ditte sõnul on Bou kott mõeldud olema kaaslane igas olukorras – olgu siis tööl, õhtusöögil või toidupoes käies. Muide, Ditte on andnud kotile nime oma vanima tütre Betty Lou hüüdnime – Bou – järgi, sest just nooremale põlvkonnale mõtles ta käekotti luues.
Eestis on GANNI kollektsiooni esemed, kaasa arvatud Bou käekott, saadaval Kaubamajas.