Päikesekreem hoiab ära naha enneaegse vananemise
Nahk on inimese suurim organ ning kaitseb igapäevaselt teisi elundeid erinevate välistegurite eest. Pidev UV-kiirgusega kokkupuude põhjustab aga fotovananemist ehk naha enneaegset vananemist. Selle vastu aga eksivad kahjuks paljud eestlased ning kuna tagajärg ilmneb alles aastate pärast, ei julgeta esialgu midagi kahtlustadagi.
“Kõige olulisem viga, mille rõhutamist ma ei väsi iialgi – regulaarne päikesekaitsekreemi mittekasutamine! Selle puhul eksitakse nii erinevatel viisidel. Arvatakse, et Eestis on vaja ninaotsale kreemi panna vaid rannas olles, sest ainult seal päike mõjub,” ütles esteetilise meditsiin õde Elli Maria Mäesalu.

Seega, kui sa arvasidki, et naha vananemine on paratamatus, siis tegelikult saad sa naha vananemise ennetamiseks väga palju ära teha, seda juba kohe ja praegu – miks muidu ilmuvad esimesed kortsukesed reeglina just nendele kehapiirkondadele, mis kõige rohkem päikest saavad?
Kanna nahale vähemalt SPF 30 kaitsefaktoriga päikesekaitsekreemi, seda iga päev, sõltumata ilmast. Väga mugav on näiteks nahale kanda Eucerini Hyaluron-Filler päevakreemi, millele on tõhus SPF 30 kaitsefaktor juba lisatud.
Isegi üks päikesepõletus mitmekordistab nahavähi riski
Liigne kokkupuude UV-kiirgusega võib kahjustada ka naharakkude DNA-d ning see omakorda võib viia nahavähi tekkeni. On tehtud mitmeid teadusuuringuid, millest selgub, et nahavähi üht levinumat vormi ehk melanoomi annaks edukalt ära hoida, kui inimesed kaitseksid end päikese eest. Ligikaudu 80% nahavähi juhtumitest on põhjustatud just kahjulikust UV-kiirgusest – see on väga kurb ja tõsine fakt.
Veelgi enam: nimelt kolmekordistub nahavähki haigestumise risk isegi siis, kui päikesepõletus tekib nahale kord kahe aasta jooksul. Seetõttu on ülioluline kanda päikesekreemi endaga igapäevaselt kaasas ning seda iga 1,5 tunni tagant uuendada.

“Nahale jääb kõik meelde ning see väike viga, mis sai lapsepõlves tehtud, avaldub mõnikord alles paarkümmend aastat hiljem ehk siis, kui immuunsüsteem tasapisi nõrgemaks jääb,” nentis nahaarst Alina Brokk. Seega ei pruugi sa tehtud veast aru saada enne, kui on juba liiga hilja.
Jah, päike “võtab” ka pilvede tagant
Tõenäoliselt on sulle tuttav järgmine situatsioon: ärkad hommikul üles ning veendud õue vaadates, et täna päikest ei paista, vaid tuleb hoopis pilvine ilm. Paari tunni möödudes särab väljas aga lõõmav päike ning õhtul koju jõudes oled taaskord punetava naha võrra “rikkam”.
Ehkki inimesed arvavad sageli, et pilved kaitsevad päikese eest, ei takista need siiski inimsilmale nähtamatuid, kuid ohtlikke UV-kiiri – koguni 80% UV-kiirtest jõuab pilvedest olenemata maapinnale. See tähendab, et kuigi sa ei pruugi päikesepõletust tunda ega näha, on mõju nahale siiski olemas, seda ka pilvisel päeval.
„Inimsilmale nähtamatud UV-kiired kahjustavad nahka ning seepärast on väga oluline kasutada päikesekaitsekreemi, mis sisaldab kaitsefaktoreid nii UVA- kui ka UVB-kiirguse vastu. Nahk vajab kaitset aastaringselt, kõige rohkem aga muidugi kevadel ja suvel, mil päikese käes kõige rohkem viibitakse,” kinnitas laserraviarst Alexander Uskov.
Seega on ääretult oluline kasutada päikesekaitsekreemi, mis oleks nn laia spektriga – see tähendabki, et kreem kaitseb tõhusalt nii UVA- kui UVB-kiirguse vastu. Kuidas aga näeb välja päikesekaitse läbi UV-kaamera? Vaata lähemalt videost:
Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.
Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.
Animaalsed motiivid
Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.
Must minimalism
Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel
Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.
Igavene kaitsetahe
Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.
Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.
Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.
Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.
Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!