Foto: Ken Oja

Karl Annus, raamide sees ja raamidest väljas

Karl Annus
Karl Annus

Kuna optimistlikud hääled meie peas eeldavad, et Karl Annus ja tema prilliraamid siinsetele lugejatele tutvustamist ei vaja, ei hakkagi me teda tutvustama, vaid asume kohe asja kallale. Siin see on – intervjuu Karliga.

Karl, naasid mõni aeg tagasi Framed by Karliga Washingtonist. Mis sa seal tegid ja mis sa seal nägid?

Käisime koos teiste Eesti toote- ja moedisaineritega sealses Eesti saatkonnas ajutist näitust üles panemas ja osalesime Washingtoni Fashion Weekil. Nägime sealseid eestlasi, kes olid väga toredad ja külalislahked. Kohtusime kohalike väikeettevõtjate ja disaineritega, kes olid samuti väga külalislahked ning väga huvitatud meie toodetest ja tegemistest. Sain ka kahelt kohalikult disainerilt prillitellimuse.

Reisi eesmärk oli muuhulgas tutvuda ekspordivõimalustega laiemalt. Kohtusime USA väikeettevõtjate administratsiooni esindajatega, kellega pidasime maha sisuka ümarlauakohtumise, mis oli hea sissejuhatus erinevatele võimalustele USAsse eksportimiseks, et saada ülevaade, milliseid kadalippe tuleb sel teel läbida.

Framed by Karl on viimastel kuudel väga palju välisreise ette võtnud. Mida põnevat teiste riikide tuuled toonud on?

Kevadel käisime Milan Design Weekil ehk Salonel, mis on suurim ja olulisim mööbli- ja disainimess maailmas. Seal saime aru, et sellise mastaabiga sündmusel on väga raske suuremate tegelaste vahel pildile pääseda ning prillitootjana tuleks hoopis osa võtta sealsest prillimessist MIDO Eyewear Show. Üle linna laiali pillutatud sündmustega disaininädalal on väga keeruline saada õiget inimest enda juurde. Erialaspetsiifilisel messil, mis toimub messikeskuses, on palju tõenäolisem, et saad kokku tulevaste müügiesindajate ja teiste vajalike inimestega.

Oleme viimasel ajal sõitnud ka Stockholmi vahet. Kevadel oli seal Eesti Disainimaja näitus „Size Doesn’t Matter” ja augusti lõpus käisime Polhem PR showroom’i pressipäeval. Võtsime sellisest pressipäevast esimest korda osa ja tundub, et see oli tulus. Kuna see oli jõuluteemaline pressipäev, siis artiklid ja intervjuud ilmuvad alles novembris-detsembris. Peale pressipäeva jäid meie tooted Stockholmi Polhem PRi showroom’i ning prillid on juba mitmel pildistamisel käinud. Ootame põnevusega fotode ilmumist!

th_bcc09b620d2cb12a760ad8aad13d6126_1467712189_mg_76961

Kes meisterdab Framed by Karl prilliraame, kui sina maailma vallutad?

Mul on olnud prillide meisterdamisel algusest saati abiks sõber Mart. Esialgu ta aitas mind põhitöö kõrvalt, kuid nüüdseks on ta juba üle aasta olnud meie täiskohaga prillimeister. Tema käte all pea kõik prilliraamid valmivadki. Lisaks Mardile on meil abiks käinud praktikante. Osavate kätega inimesi ootame alati endale praktikale ja sobivuse korral prillimeistrina ametisse jääma.

Välisturgudele sisenemine on igati aplausi väärt. Mis saab aga sinu prilliraamide Eesti fännidest?

Eesti inimeste jaoks ei kao me kusagile. Koos Framed by Karl veebipoe lansseerimisega tuleme välja kolme uue prilliraamimudeliga ja enne jõule on veel üllatusi varuks.

Oled oma raamidega tegelikult juba üksjagu tegutsenud – su käekirja tunneb ära iga teravam silm, prilliraame on nähtud nii poliitikute kui kollase meedia staaride ninal, oled pälvinud posu disainiauhindu. Mis täna su südame Framed by Karli tegevuse juures kiiremini põksuma paneb?

Asjad, mis südame kiiremini põksuma panevad, on alles poolikud ning ma ei tahaks neid veel avalikustada. Nii palju võin avaldada, et üks neist on seotud prillitootmisel tekkivate jääkidega ja ka üks koostöö on sellega seotud.

Kas võime antud intervjuu juurde lisada Framed by Karli värskeima lookbook’i fotod? Meile näivad need uskumatult ägedad.

Ikka võib! Ja sellega seoses tahaksingi veel kord tänada nende ilusate fotode eest Helene Vetikut ja Karl Saluveeri Hmmm Creative Agencyst, fotograafi Ken Oja, stilisti Kärt Hammerit, meikarit Eliise Brigita Mõisamaad ning Starsystemi modelle Laurat, Nikitat ja Taavit.

Framed by Karl stuudio asub aadressil Telliskivi 57, värskelt lansseeritud veebipoe leiab aadressilt framedbykarl.com ning brändi tegemistega saab end kursis hoida ka Facebooki vahendusel aadressil facebook.com/framedbykarl/.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Mia Tohver

SAAME TUTTAVAKS: Reti Niimann

Reti Niimann on noor r’n’b ja pop soul’i laulja, kelle väikeses kehas peitub suur ja võimas hääl, samuti suur armastus 70ndate soul– ja funkmuusika vastu. Reti energiast pakatav vokaal ning lavaline sära jõuavad Jazzkaare raames Fotografiska Tallinna lavale 25. aprillil. 

Reti, millest sa laulad ja mis sind inspireerib?

Mind inspireerib väga palju – inimesed minu ümber, suhted, mentaalne seisund, noorte läbielamised, aga muidugi ka hea muusika, head filmid, head näitused, kunst, maailm meie ümber. Kõik sellised asjad, millega ma tunnen, et paljud teised saavad ka suhestuda. Lisaks kõigele sellele tekib mul laval lauldes enda loominguga mingi muu kontakt ning ma laulan välja ja peegeldan oma häälega ainult seda, mida ma sellel hetkel tunnen. See teeb minu jaoks laulmise ja muusika eriliseks. See loob täieliku terviku kooskõlas selle hetkega, kus parasjagu loomingut esitan.

Kuidas mängib sinu muusikuteel rolli koreograafiataust?

Ma arvan, et koreograafiataust on üks suuremaid plusse, mis live-artistil saab olla. See annab mulle oskuse liikuda laval esteetiliselt ning on tekitanud minus füüsilise enesekindluse. Ma oskan oma keha kasutada, seda kontrollida, anda edasi energiat, toetada enda laulmist. See on lihtsalt üks suurepärane praktiline oskus ja väga oluline eneseväljenduse jaoks. Ja siinkohal ei arva ma, et kõik artistid peaksid hakkama lisama oma repertuaari suuri trikke ja kombinatsioone. Aga füüsiline kohalolu on sama oluline kui vaimne ja ma leian, et vähemalt minu jaoks on selle saavutamine kõige loomulikum läbi tantsukunsti.

Millise artisti loomingule ja karjääriteele vaatad enim alt üles?

Neid artiste on palju – Michael Jackson, Stevie Wonder, Samara Joy, George Benson, George Duke, Aretha Franklin, Luther Vandross, The Emotions. Nemad on minu jaoks loominguliselt kõige suuremad mõjutajad. Iga kord, kui nende muusikat kuulan, leian midagi uut, põnevat, inspireerivat. Ma olen tänulik, et tänapäeval on muusika nupuvajutuse kaugusel, sest tänu sellele ma saan alati ennast nende artistide muusikamaailma viia. Väga noore ja naiivse artistina tahaksin uskuda ja usungi, et kui kohelda muusikat südameasjana, siis tuleb ka edukas karjäär. 

Milline oli sinu viimane parim kontserdielamus ja miks? 

Tuleb välja, et minu viimane parim kontserdielamus ongi mu kõige hiljutisem – käisin TMW Jazzilaval kuulamas Pennar Projectit. Mulle meeldib näha laval siiraid inimesi, kes teevad kindlalt oma asja. Sellist siirust tihti ei näe. Ja kui lisada sinna veel suurepärane omalooming, siis olengi täiesti rabatud. Pennar Projecti kontsert oli täiesti suurepärane ja ma juba väga ootan, et neid Jazzkaarel uuesti kuulama minna. Elamus missugune!

Millistest mõtetest ja emotsioonidest kantuna inimesed su Jazzkaare kontserdi lõppedes võiksid lahkuda?

Soovin, et inimesed lahkuksid hea tuju ja hea meelega. Ma soovin oma esinemiste ja muusikaga luua atmosfääri, kus inimesed tunneksid ennast vabalt ja tahaksid ennast vabalt väljendada. Ma loodan, et mu kontserdil saab lihtsalt korraks astuda välja argisusest ja põgeneda korraks mõnusasse sooja ja vabasse õhkkonda, kus on turvaline ja lõbus. Tantsida ja hüpata saab igal juhul!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Acne Studios

Kuidas jõudsid Villu Jaanisoo toolid Pariisi moenädalale? Jonny Johansson vastab!

Veebruarikuu viimastel päevadel tabasid kodumaist moe- ja kunstiringkkonda aplausi väärt uudised: Kumu aatriumi püsiväljapanekus aastate jooksul vaieldamatuks külastajate lemmikuks tõusnud Villu Jaanisoo paarikteos „Toolid I-II“ jäi kaamerasilma ette Pariisi moenädalal, moemärgi Acne Studios kollektsiooni esitluse osana. 

Kumu blogi vahendusel oleme tänaseks teada saanud, et Skandinaavia moebrändi Acne Studios esindajad pöördusid Eesti Kunstimuuseumi poole juba jaanuaris, sooviga laenata üleelusuuruses tugitoole oma peagi toimuva moesõu keskseks elemendiks. Miks aga Villu Jaanisoo toolid? Sest just neist oli brändi peadisainer Jonny Johansson oma uues, 2024. aasta sügistalvise naisterõivaste moekollektsioonis inspiratsiooni ammutanud.

Kumu lahkel loal avaldame Kumu blogis ilmunud intervjuu Acne Studiose peadisaineri Jonny Johanssoniga saamaks lähemalt teada, kuidas kogu idee alguse sai.

Kuidas Te neid teoseid esimest korda kohtasite?

Minu meeskond leidis pildi teostest internetist. Otsisime kiiruse, kummide, taaskasutamise, mootorrataste ning tulega seotud kunsti.

Millisena nägite nende toolide rolli oma moeetenduses?
Need on kollektsiooni inspiratsiooniks, sest kiiruse ja muundumise idee oli oluline algusest peale, see oli osa algsest kirjeldusest. Ja lõpuks saigi kõik omavahel kokku ning toolid olid etenduse ajal kohal.

Kuidas mõjutasid toolid uut kollektsiooni, mida Pariisi moenädalal esitleti?

Fotod toolidest olid alati üleval kollektsiooni meeleolu kirjeldaval inspiratsiooniseinal. Neis peitub tulvav energia ning kummid on moondumas millekski muuks. Joonistamist alustades hakkasin mõtisklema ja mõistsin, et kiiruse, kuju ja liikumise edasi andmine mõjutab olulisel määral kollektsiooni esteetikat. Ja neis toolides on see kõik olemas.

Kas olite Eesti skulptorist Villu Jaanisoost varem ka kuulnud?

Leidsime Villu Jaanisoo nime, uurisime Instagramist tema teoseid ja imelist universumit. Villu puhul meeldib mulle, et ta on käsitöömeister ning seda on ta teostest hästi näha. Katsetasime oma produktsiooniettevõttega mitmeid võimalusi ja erinevaid lavalisi lahendusi, kuid minul oli alati mõttes Villu. Esimene idee on ikka parim. Siis helistasimegi Villule ja rääkisime talle oma hullumeelsest plaanist.

Kas varemgi on Acne Studios kollektsioonide esitlustesse kunsti kaasatud?

Minu jaoks on meie kauplustesse, kontoritesse ja koostööprojektidesse kunsti kaasamine olnud alati oluline. Mitmete meie toodete osas olen teinud koostööd erinevate kunstnikega. Hiljuti näiteks Grant Levy-Lucero, Ben Quinni ja Apollinaria Broche’iga.

Moeetenduste puhul on see mõnikord keerukam, sest on vaja leida õige inimene, kes stsenograafiat mõistaks. Sooviksin teha koostööd mööblidisainer Max Lambiga, aga kuna ta töötab käsitsi, ei jõuaks ta kunagi kõiki neid istmeid valmis teha, millest olen unistanud.

Aasta tagasi tähistasime kümnendat aastapäeva koostöös Sylvie Macmillaniga: ta on andekas küünekunstnik, kes teeb ka teokarpidest skulptuure. Ta disainis ja ehitas etenduse jaoks hiiglaslikud teokarpidest küünlajalad.

Eelmisel hooajal tegime koostööd mulle lähedase kunstniku Lukas Gschwandtneriga, kes lõi lavakujunduse oma pehmemööbli põhjal. Ja seekord siis Villuga – mind inspireeris tema looming väga, eriti toolid. Katsetasime toolide piltidega, kuid mõistsime, et asi toimiks vaid originaalteostega.

Tootsite Jaanisoo toolide põhjal ka väiksemad versioonid, millel külalised said istuda. Mis nendest toolidest edasi saab?

Koostöös Villuga paigutasime tema teosed lavale peamiste kujunduselementidena, kuid mõtlesime, et tema kummide lugu võiks edasi arendada, lisaks vajasime veelgi toole! Seetõttu arendas meie produktsiooniettevõte sarnase tehnoloogia põhjal välja toolid, millele sai neli külastajat istuma panna. Kasutame neid istmeid kujunduse osana, kui meie kollektsioon poodidesse jõuab.

Kuidas need toolid moeetenduse kontekstis „esinemisega“ hakkama said? Kas etendus täitis Teie ootusi ja ettekujutusi?

See ületas mu ootused! Kuulsused tegid endast nende ees ja neil istudes pilte ning ka teised külastajad küsisid peale etenduse lõppu luba piltide tegemiseks. Kuid minu jaoks oli kõige olulisem lavakujundus, mis nägi välja väga terav ja tugev ning vastas täpselt mu peas olnud ideele.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid