Kalamaja Printsessi ja Uuskasutuskeskuse koostöös valmivast kollektsioonist leiab nii igapäevaseid kui ka pidulikke kleite, kimonolõikelisi jakke ning suurte mustritega kevadisi mantleid. Värvigamma on sealjuures inspireeritud Kalamaja kevadest. “On tükike asfalti ja veidi porilompe, killuke merd ja õisi Kalamaja pargist, Pikakari ranna liiva ja kaasahaaratud kohvi toone,” iseloomustab laval näha saavaid värve Karin Rask ise.
Karin Raski disainitud rõivad erinevad teistest moenädalal esitlusele tulevatest esemetest selle poolest, et need on keskkonda ning unikaalsust silmas pidades õmmeldud uuskasutatud materjalidest. Vabakutselisest näitlejannast disaineri sõnul võib nii mõnigi pealtvaataja märgata moelaval ka enda kodust tuttavaid tekstiile. “Peamiselt on algmaterjaliks Eesti inimeste kangad, mis on kappi seisma jäänud ning äraviskamise asemel Uuskasutuskeskusesse annetatud. Samas ei välista ma ka seda, et sobivuse korral näeb laval ka esemeid, mis on valminud näiteks vanadest voodikatetest või kardinatest,” lisab Rask.
Kuigi Kalamaja Printsessi moeetendus on plaanitud Tallinn Fashion Weeki lastemoe päevale, võib laval näha ka naistemoodi. Modellidena astuvad lavale tavalised Kalamaja lapsed ja naised, kes on, nagu kollektsiooni pealkirigi ütleb – kõik omamoodi superkangelased. “Tavalised Kalamaja lapsed, emad ja naised saadavad iga päev korda pisikesi imetegusi – mõni otsib koos võõra poisiga pargist ta kadunud võtmeid; mõni kutsub kiirabi poe juures paha hakanud memmekesele; mõni tuhiseb töölt koju, et lastele kiirelt supp valmistada ja tuiskab siis tagasi pooleliolevaid töid lõpetama,” selgitab kollektsiooni nime tagamaid Rask.
Kalamaja Printsess on laste- ja naisteriiete bränd, mis sai alguse 2013. aastal. Varem vaid vabakutselise näitlejannana leiba teeninud Karin Rask sai moekunstiga alustamiseks inspiratsiooni oma väikesest tütrest, kes ei pidanud paljuks Kalamaja vahel kuldse kleidiga katustel turnida ning poistega võidu rattaga kihutada. Kuna Uuskasutuskeskus, kus Karin oli aastaid vabatahtlikuks käinud, oli omalt poolt valmis kõiki häid ideid toetama, hakkaski Kalamaja Printsess algusest peale kasutama vaid kasutatud materjali ja kangaülejääke. Kuigi Kalamaja Printsess oli algselt mõeldud vaid lasteriiete brändiks, siis mitteametlikult hakati naistele riideid valmistama juba päris esimestel tegutsemiskuudel. Esimese naistele suunatud kollektsiooniga tuldi ametlikult välja aga alles 2017. aasta sügisel. Tallinn Fashion Weekil osaleb Kalamaja Printsess esmakordselt.
Lisaks Kalamaja Printsessile astuvad 24. märtsil Kultuurikatlas Tallinn Fashion Weeki lastemoe päeval lavale lavale Mimi Disain, Dadamora, Bebe Organic, Amiki, Vilve Unt ja Klikkklakk.
Tallinn Fashion Weeki piletid jõuavad müügile 1. märtsil ning on saadaval Piletilevis ja üritusel kohapeal.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.