Ligi neli dekaadi kestnud karjääri jooksul lõi disainer Tapio Wirkkala Iittalale üle 400 klaasist eseme. Kõige kuulsam neist ongi Ultima Thule seeria. Legendi kohaselt on Ultima Thule üksik saar Soomes, mida katavad jää ja lumi ning kus päike iial ei looju. Kuna Wirkkala soovis seda unikaalset Põhjamaist vaikust ka oma töödes väljendada, sundis ta Iittala tehase klaasipuhujaid veelgi oma oskuseid lihvima. Pärast pea tuhande tunni pikkust töötamist suutsid nad valmistada orgaanilise pinnamustriga klaasi, põletades vormi sulatatud klaasiga. Nii sündis 1968. aastal äratuntavalt arktilise välimusega Ultima Thule klaasnõude seeria.
1969. aastal võttis Finnair oma värskel Helsinki New York lennuliinil äriklassi reisijate teenindamiseks kasutusele Ultima Thule klaasid, aidates seeläbi kodumaisel klaasikunstil jõuda ka rahvuvahelisele areenile. Nüüdseks on ikooniline Ultima Thule olnud oma kirgaste taldrikute, klaaside ja sisustusesemetega osaks Iittala kollektsioonidest juba 50 aastat.

Ultima Thule juubeli puhul esitleb Iittala seda kollektsiooni esmakordselt värvilisena. Ikooniline klassik on nüüdsest rüütatud müstilisse sinakas-halli värvitooni. Müstiline ja samal ajal elegantne sinine varjund meenutab Soome maastikku, mis viib maakera põhjapoolseimasse äärde. Uues toonis on saadaval küünlahoidja, joogiklaasid, kausid ning karahvinist ja kahest klaasist koosnev komplekt.
Jõulukollektsioonis on esindatud nii bistroostiilis punaste detailidega lauanõud, küünlad ja laternad, samuti karvased padjakatted ja jõulusokid, ning loomulikult kuuseehteid punastes, valgetes ja pruunides toonides – kõik, et kodu saaks pühadeks pehmelt särava ja materjalidest rikkaliku ilme.

Kollektsioon jõuab müügile juba käesoleval nädalal, 23. oktoobril H&M Home’i kauplustes ja veebispoes aadressil hm.com.
Uudista kollektsiooni galeriis!
Iittala klaasitehases saab kõik alguse tulest, liivast ja veest – kolmest elemendist, mis on klaasivalmistamise tuum. Liiv on algmaterjal, mille tuli muudab helendavaks klaasiks. Vesi, mida kasutatakse puidust vormide niisutamiseks, aitab kujundada sulanud massi. Nüüd on need samad elemendid saanud inspiratsiooniks uuele viisile Iittalat kogeda – läbi kolme maheda aroomi.

Uued küünlad on saadaval nii eraldi kui ka valatult taaskasutatavasse keraamilisse anumasse, mille kuju on inspireeritud Alvar Aalto ikoonilisest lainelisest vormist. Skulpturaalne anum on loodud jätkusuutlikkust silmas pidades – kui küünal on põlenud, saab anumast ajatu sisustuselement, mida võib oma äranägemise järgi taas täita.
Iittala esimese lõhnaküünalde kollektsiooniga saad tutvuda veebipoes iittala.com.