Seekordne Conscious Exclusive on järjekorranumbrilt juba seitsmes. Ka värske kollektsiooni erilised esemed toovad esile ja tunnustavad jätkusuutliku moe huvitavaid lahendusi ning keskenduvad arengule ja uuendustele. 2018. aasta kevadel on H&Mil rõõm esitleda TENCEL™-i, taaskasutuspolüestri ja orgaanilise puuvilla kõrval ka ECONYL®-i ja taaskasutushõbedat. ECONYL®-kiud on kootud õhkõrnaks läbipaistvaks kangaks, millest on muuhulgas valmistatud romantiline tikanditega kaetud pulmakleit. Taaskasutushõbedat on kasutatud Arts and Crafts liikumisest inspiratsiooni saanud ehetes.
„Kestlikud materjaliuuendused üllatavad alati. Taaskasutushõbeda valmistamiseks kasutatakse vanametalli ja selle tootmine on minimaalsete keskkonnamõjudega. ECONYL® on aga nailonjäätmete 100% regenereeritud kiud, millega toetatakse ookeanide puhtana hoidmist. Conscious Exclusive kollektsiooni materjalikasutus näitab, kuidas uut tehnoloogiat saab suurepäraste tulemustega ühendada vanade auväärsete tehnikatega,“ ütleb H&Mi loovnõustaja Ann-Sofie Johansson.
2018. aasta Conscious Exclusive kollektsiooni jaoks otsiti inspiratsiooni 19. ja 20. sajandi alguse Rootsi kunstnike Karin ja Carl Larssoni loomingulisest kodust Lilla Hyttnäsist. Ilusate maalide ja tapeetidega kaunistatud maamajast saadud muljed tõlgendas disainitiim ajakohaseks ja pilkupüüdvaks jätkusuutlikest materjalidest valmistatud kollektsiooniks, mis koondab naisterõivaid, kingi, aksessuaare ja ehteid.
Tänavuse kollektsiooni reklaamikampaania pildistas üles tuntud moefotograaf Mikael Jansson. Selle tähtedeks on Aamito Lagum, Giedrė Dukauskaitė ja maailmakuulus modell ning emade tervishoiu eest võitleva organisatsiooni „Every Mother Counts“ asutaja Christy Turlington Burns. „H&Mi Conscious Exclusive kollektsiooni kampaanias osalemine õpetas mulle palju jätkusuutlike materjalide ja antud valdkonna edusammude kohta. Kollektsioon on tõeliselt naiselik ja elegantne,“ leiab Christy Turlington Burns.
H&Mi Conscious Exclusive 2018. aasta kollektsioon saabub müügile valitud H&Mi kauplustesse, sealhulgas ka Tallinna Postimaja H&Mi, ja e-poodi 19. aprillil.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.