“Eestis olevat LGBT+ aktivismi peavad paljud importkaubaks, mis teenib Lääne või globalismi huve. Ma tahan, et siinne kvääri kogukond otsiks aktiivsemalt enda häält, huumori ja empaatiaga,” seletab Helgi Saldo kollektsiooni loomise tagamaid. “LGBT+ inimesed ja nende teadmised, probleemid ja vajadused on alati olnud osa mitmekihilisest Eesti ühiskonnast. Selle kirevust võiks märgata ja selle üle üheskoos rõõmu tunda, mitte häbeneda.”
Lisaks veebipoes olevatele särkidele lähevad valminud kollektsioonist internetioksjonile siiditrükiga vabaajarõivad, millest kõik on ainueksemplarid. Oksjoni jaoks valitud riided on taaskasutatud ning pärit Sveta Vintage’ist, millele siiditrüki tegi omakorda ÄSS. “Meie jaoks kõnetab “Mine viltu” sõnumina kõiki – hoolimata nende kuuluvusest ning julgustab igaüht leidma oma tee,” märgivad ÄSSa liikmed ja asutajad Stina Leek ja Sirla.
Veebioksjon leiab aset neljapäeval, 29. aprillil ÄSSa Instagramis ning kestab täpselt ühe ööpäeva. Osa oksjonil saadud tulust läheb tulevase kunstiprojekti rahastamiseks, mille eesmärk on kajastada kohalike LGBTQAI+ inimeste igapäevaelu. Kunstiprojekti veavad Anna Lillioja ja Helgi Saldo.
Helgi Saldo ja ÄSS “Mine viltu” kollektsiooni särkidega saab tutvuda: https://2ss.ee/pood.

Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.
Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.
Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!
Telliskivi kvartali uutes ruumides paiknevad mõlema disaineri stuudiod, mille vahel asub ühine disainipood. Tegemist ei ole pelgalt müügipinnaga, vaid tervikliku kogemusega, kus disaini kaudu tutvustatakse ringmajanduslikku mõtteviisi ja läbipaistvat tootmist. Poe valikusse kuuluvad Reeda ja Stella enda looming ning valitud Eesti disainerite tooted – näiteks Patrick Soome ehted, Maarit Pööri tekid, Cervo Volante jalanõud ja Tarmo Luisu valgustid.
“Oleme Stellaga ühes ruumis juba teist korda – kunagi jagasime stuudiot Kalasadama 8, kust sai ka alguse Eesti Disaini Maja,” meenutab Reet. “Ühist poodi pole me samas kunagi vedanud, kuid see samm on hästi loogiline, sest suuresti on meil sarnane klientuur.”
Stella sõnul on disainerid oodanud uut ruumi juba mitu aastat, kuid eks kõik head asjad võtavad aega. “Nüüdne keskkond on palju avaram ja moodsam kui varasem, mis võimaldab pakkuda ka parema kvaliteediga poeelamust ning töötada taas n-ö kultuurikeskuse ideega, kus lisaks poepidamisele hakkame korraldama ka erinevaid disaini ja kultuuriga seotud üritusi,” lisab Stella.
Stuudiopood avab uksed 2025. aasta novembris aadressil Telliskivi 60a/5 – uus arendus asub F-hoonest diagonaalis üle väljaku endises alajaamas.
Kuna aga Reet läheb novembri alguses New Yorgi Ülikooli külalisprofessoriks ja mõnda aega teda Telliskivis ei näe, siis toimub esimene paljudest avamisüritustest juba sel neljapäeval, 30. oktoobril kell 19.00, ruumid õnnistab lauluga sisse Jarek Kasar. Pileti kontserdile saab soetada Reet Ausi kodulehel.