Portail

Fotodeta Itaalia Vogue

Foto: Vogue Italia

Meile teeb alati rõõmu, kui Itaalia Vogue meile taas kõneainet pakub. Seekord ei tee ajakiri seda šokeerivate fotodega, vaid hoopistükkis nende puudumisega. Kuidas saab üks moeajakiri selliselt ilmuda? Aga loomulikult moeillustratsioonide abiga.

Nimelt ilmub Vogue Italia jaanuarinumber kaheksa erineva esikaanega, kus kõigil on peal märge: „No photo shoot production was required in the making of this issue.” Miks? Vastus on väga lihtne. Ajakirja peatoimetaja Emanuele Farneti kirjutab toimetajaveerus, mida tähendab ühe tavalise Vogue Italia numbri valmimine: 150 inimest, 20 lendu ja tosin rongisõitu, 40 alati ready-to-go sõiduautot, 60 rahvusvahelist saadetist, kontorivalgustid põlevad iga päev vähemalt 10 tundi, meeletus koguses toidujäätmeid catering-teenustest, iga riideese eraldi kilesse pakitud, elektrikulu iga telefoni, fotokaamera, arvuti laadimisest… 

Selline kulu ei saa kuidagi keskkonnale hea olla – ja ei olegi. Detsembrikuus leppisid Farneti ja veel 25 Vogue’i toimetajat erinevatest riikidest kokku, et annavad oma panuse ajakirja keskkonnasäästlikumaks muutmises ning see siin ongi esimene linnuke. Vogue Italia uue numbri tarbeks ei ole tehtud ühtegi fotot, kõik kaaned, moeuudised ning seeriad on ajakirja vahele jõudnud moeillustratsioonide vahendusel. Olgu ka lisatud, et vaatamata sellele, et otsest pildistamist jaanuarinumbri kaante loomisel ei toimunud, kannavad kõik illustreeritud modellid kaantel ainult Gucci loomingut.

Ja see ei ole veel kõik! Kogu selle ajakirjanumbri valmimisel kokkuhoitud kulude summa annetab Vogue Italia Fondazione Querini Stampaliale, Veneetsia kultuurikeskusele ja raamatukogule, mis novembri üleujutuste ajal tõsiselt kahjustada sai. 

Vogue Italia kindlasti ajalukku minev number jõuab müügile 7. jaanuaril. 

Sarnased artiklid

Kommentaarid