Kõnealune programm on saanud teoks tänu Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse, fashionavanti ning Fashion Scouti koostööle. Fashion Scout on 20-aastase kogemusega Euroopa juhtiv moeagentuur, mis on aastate jooksul pakkunud disaineritele ja moebrändidele moevaldkonna mentorlus- ja koolitusprogramme üle kogu maailma. Tänavu suvel tõi fashionavant selle võimaluse esimest korda ka Eesti moeettevõteteni. „Meil oli väga hea meel näha, et Eesti moeettevõtete hulgas on palju neid, kes soovivad areneda nii brändi kui ettevõttena. Huvi antud koolitusprogrammi vastu oli väga suur ja seetõttu paraku kõik soovijad programmi ei mahtunud,” sõnab Piret Rätsep, fashionavanti üks asutajatest. „Tänu osalenud ettevõtete positiivsele tagasisidele ja EASi jätkuvale toetusele, on meil võimalik uue aasta alguses veel üks kord koolitust korrata, et ka need, kellele esimese koolituse kuupäevad ei sobinud või kes programmi ei mahtunud, saaksid nüüd uuesti kandideerida.”
Tänavu suvel koolitusprogrammis osalenud Marimo moemärgi looja ja disainer Mariliis Pikkar kiidab programmi rahvusvaheliste ekspertide valikut. „Kuna Eesti on väike riik ning meie moesektor samuti pigem väike, siis ei ole meil endal nii palju moevaldkonna asjatundjaid võtta,” räägib disainer. „Seetõttu oli väga väärtuslik võimalus kuulata loenguid ja vahetada mõtteid moetööstuse ekspertidega mitmelt poolt kogu maailmast.” Moelooja Xenia Joost kiidab omakorda koolitusprogrammi teemade valikut: „Leian, et programm on Eesti disaineritele väga vajalik, kuna suurel osal kohalikest disaineritest on vähe teadmisi näiteks ülemaailmsete tarbijatrendide kujunemisest või moetoodete hinnastamise reeglitest.”
Teine „International Accelerator Programme” toimub 2022. aasta jaanuari jooksul virtuaalsete koolitussessioonidena. Koolitusprogrammi on oodatud osalema kõik Eestis registreeritud moeettevõtted (sealhulgas rõiva-, ehte-, koti-, jalanõude ja muude aksessuaaride disainerid), kes eelmisel korral osaleda ei saanud. Sessioonid toimuvad inglise keeles ja kõik programmi läbinud saavad vastavasisulise sertifikaadi. Koolitussessioonidel osalemine annab brändile eelise kandideerida edaspidi Fashion Scouti ja fashionavanti korraldatavates programmides ja konkurssidel ning on hea võimalus rahvusvahelistele moeekspertidele silma jääda.
Lisainfo, programmis osalemise tingimused ning avalduse vormi leiab veebilehelt https://www.fashionscout.co.uk/estonia-international-accelerator-programme. Avaldusi koolitusprogrammis osalemiseks oodatakse 15. detsembriks. Programmi pääsenud disainerite nimekiri avalikustatakse 17. detsembril.
Projekti rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.