Foto: H&M

Esimene vaade Mugler H&M kollektsioonile!

Seda päeva on oodatud kaua – lõpuks ometi kergitas H&M saladusloori Mugleri loovjuhi Casey Cadwalladeri loodud kollektsioonilt, millest leiab nii naiste- kui ka meesterõivaid ning aksessuaare. Kollektsioon ise jõuab müügile 11. mail. 

Koostöökollektsioon hõlmab endas kõike, mis Muglerile omane. Mugleri moemaja on alati olnud teedrajav ja reegleid eirav — eneseväljenduse, glamuuri ja julge stiili meister. Selle asutas 1973. aastal prantsuse disainer Manfred Thierry Mugler. Mugler mõjutas oma loominguga kehapositiivsuse, soolise identiteedi, muutumise ja enesekindluse teemasid, mis on tänapäeva moe juures väga aktuaalsed. Ameerika disainer Casey Cadwallader ühines moemajaga aastal 2018 ja uuendas ühtlasi ka moemaja olemust ning selle pärandit, luues hulgaliselt äratuntava stiiliga riideid.

Kuna arutlused kõnealuse koostöökollektsiooni kohta algasid juba enne Manfred Thierry Mugleri surma 2022. aasta jaanuaris, siis tähistab H&M selle kollektsiooniga ennekõike Manfred Thierry Mugleri pärandit. “Meil oli suur au saada tundma Manfredi ja on hea meenutada hetki, mil ta tegi meiega ka isiklikult koostööd – seda loomulikult üheskoos Casey ja kogu Mugleri moemajaga,” meenutab H&Mi loovnõustaja Ann-Sofie Johansson.

“On olnud suur au teha koostööd H&Miga. See kollektsioon on kõik, mis defineerib Mugleri kui moemaja ja iga rõivaese on autentne Mugler, olgu selleks siis bodid, mis on kujunenud meie signatuuresemeks, jõulised lõiked või töödeldud teksad. See on kogum meie ikoonilistest disainidest,” lisas Casey Cadwallader.

Kogu kollektsiooni siluetiks on teada-tuntud Mugleri tänapäevane lõige — tugev, laiade õlgadega, piha juurest kitsam. See on justkui kehakurvide ülistus ja enesekindluse tribuut. Ja samas, austusavaldusena moemaja asutajale, on kaasaegsete disainide hulgas ka piiratud koguses ajalooliste Mugleri rõivaste uusversioone. Need on välja valitud Cadwalladeri poolt, kuna sobivad ka tänapäeval kandmiseks ja toomaks välja Mugleri olulist rolli keset 80-ndate ja 90-ndate moelava draamat ja hiilgeaastaid. Iga kollektsiooni ese on kui hetk moeajaloost ja ühtlasi ka võimalus fännidel saada osa brändi moepärandist.

Ühes esimeste fotokaadritega kollektsioonist on avalikustatud ka Mugler ja H&M ühine muusikavideo, kus peaosades on tõusvad tähed — Amaarae, Shygirl, Eartheater ja Arca. Üheskoos on nad loonud oma visiooni Stardusti 1998. aasta menuloost “Music Sounds Better With You”. Loovalik on noogutus ühtekuuluvustundele, mida võib tunda Cadwalladeri visioonis Mugleri jaoks. Vaata video üle siit:

Veel sarnaseid artikleid


INGER
Foto: INGER | Karmen King.

INGER küsib: “Kuidas sul päriselt läheb?”

17. oktoobril, teadlikult just vaimse tervise kuul, avaldas INGER oma uue singli “kollane maja”. Laul on metafoor ruumist, olgu see siis füüsiline koht, mälestus või sisemine tunne, kuhu tihti ei pääse keegi teine peale meie enda. Kollane värv, mida peetakse päikeseliseks ja koduseks, kannab loos lisaks sellele ka habrast ja vastandlikku tähendust: väljast näib ehk kõik helge ja soe, kuid seest võib olla hoopis midagi muud. See vastuolu kutsub üles küsima nii endalt kui teistelt: “Kuidas sul päriselt läheb?”

“Laulu muusikavideo annab loole veelgi sügavama tähenduse. See on visuaalselt täis sümboleid ja peidetud kihte,” sõnab INGER. Ta toob välja, et iga detail videos on läbimõeldud ja kannab endas tähendust: kollane madu toob sisse hirmu ja ohu varjundi, sidrunid sümboliseerivad elu hapusust, samas kui õhupallid viitavad rõõmule.

“kollane maja” kaasautoriteks on laulukirjutajana Jüri Pootsmann ja produtsendina Elias Teikari. “See on juba teine lugu, mille olen kirjutanud koos Jüriga. Meil on väga hea klapp,” räägib INGER. “Samamoodi ka produtsent Eliasega, kes suudab mind iga kord millegi uuega üllatada.”

Veel sarnaseid artikleid


Glenn Martens
Foto: H&M

Esimene pilk: H&M x Glenn Martens

H&M avalikustas, et juba käesoleva kuu lõpus näeb ilmavalgust koostöökollektsioon Belgia moelooja Glenn Martensiga. Brändi sõnul on tegemist kollektsiooniga, mis toob Martensi julge ja eksperimentaalse käekirja laiema publikuni.

Glenn Martens, kes on tuntud oma loomingulise lähenemise ja mängulisuse poolest (eriti Y/Projecti disainide kaudu), on H&M-iga loodud kollektsiooni kujundanud nagu “rõivaperekonna” – mitmekülgsete esemete kogumi, millel on mitu nägu ja kasutusviisi. Mahukas kollektsioon hõlmab nii naiste-, meeste- kui ka unisex-rõivaid ja aksessuaare, kus tavapärased rõivad – T-särgid, jakid ja teksad – on saanud ootamatult uue vormi läbi vormitavate materjalide ja skulpturaalsete siluettide.

“Ma näen seda kollektsiooni kui suurt rõivaperekonda, mille igal liikmel on mitu iseloomu ja eesmärki – nagu inimestelgi, nad muutuvad iga päev. Olen alati huvitatud rõivastest, mida me päriselt kanname, ning just see mõte sai selle erilise projekti lähtepunktiks,” räägib Glenn Martens.

Kampaania, mille peaosalisteks on Joanna Lumley ja Richard E. Grant, toob Martensi iseloomuliku huumori ja briti stiiliviited eredalt esile – justkui pöörane perekonnaportree, mis tähistab individuaalsust ja eneseväljendust.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

H&M x Glenn Martens koostöö lansseeritakse 30. oktoobril valitud H&M kauplustes ja veebipoes hm.com.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid