Eesti Kunstiakadeemia tudengitest koosnev korraldusmeeskond tõi taaskord publikuni meeldejääva vaatemängu. Jõud ühendasid akadeemia erinevate erialade tudengid, kes moodustasid ERKI Moeshow all mitu erinevat meeskonda, alates lavakujundusest meediasuheteni ning üheskoos loodi platvorm 16 erinevale disainerile, kes esitlesid sündmusel kokku 14 kollektsiooni.
ERKI Moeshow 2022 võitja Eneken Johanson pälvis võidutöö “Who Let the Dust Out” eest 1200 euro suuruse preemia. Žüriisse kuulunud EKA professor emerita Signe Kivi sõnul oli katsumus võrrelda piirideta loovust ja väga selgelt läbimõeldud kontseptsiooni. Eesti Kunstiakadeemia endise rektori sõnul on nii selge agenda nagu taaskasutus miski, milleta ei tohiks moodi üldse luua. Eriilmelise žürii ühise töö tulemusena jõuti järelduseni, et tänavuse konkursi peaauhind kuulub praktilisuse ning loovuse ühendanud Eneken Johansoni kollektsioonile “Who Let the Dust Out”, sest see oli inspireeritud päriselulisest elu esimese kodukoha renoveerimisest ja taasmõtestamisest.
Teisele kohale tuli Mairo Seire kollektsiooniga “Põrmandurõõva”. Kolmanda koha võitis Siim Oja, kollektsiooniga “Define: chimera, cute, eerie”. Tradehouse’i eriauhinna pälvisid Anastasia Pjatakova ja Ron-Jonas Verlin. Sustainable Fashion Week Vilnius eriauhinna pälvisid Mairo Seire, Eneken Johanson ja Joanne-Heleene Sõrmus. EKA videoproduktsiooni eriauhinna, mille kunstiline juht on Läti moedisainer ja loovisik Rolands Peterkops, võitsid Ron-Jonas Verlin, Eneken Johanson, Siim Oja ja Mairo Seire.
Parimatest parima kollektsiooni selgitas välja rahvusvaheline žürii, kelle koosseisu kuulusid Katie Dominy, Tanel Veenre, Liisi Eesmaa, Kristi Pärn-Valdoja, Rolands Peterkops, Marite Mastina Peterkopa, Annamari Vänska, Johanna Maria Parv, Kristel Sooaru, TITA ja Signe Kivi.
Täna, rohkem kui 40 aasta hiljem on Closed endiselt tugevalt moepildis, olles kasvanud teksabrändist terviklikuks moemajaks. Tänapäeval juhivad brändi Hamburgis elavad sõbrad ja äripartnerid Til Nadler, Gordon Giers ja Hans Redlefsen, kes hoiavad elus brändi kolmikidentiteeti: prantsuse loovus, itaalia käsitöö ja saksa täpsus.
Kuigi Closedi juured on teksas, pakuvad nad täna laia valikut meestele ja naistele: igapäevaseid T-särke, mugavaid pusasid, pehmeid kudumeid ja ajatuid mantleid. Kõik tooted on disainitud klassikalise silueti ja naturaalse tunnetusega, mis teeb neist igapäevase garderoobi kvaliteetsed baastooted.
Muide, erilist tähelepanu pöörab bränd ka jätkusuutlikkusele. Kuigi Closed ei positsioneeri end öko-brändina, on nad järjepidevalt panustanud uuenduslikesse lahendustesse – alates orgaaniliste ja keskkonnasõbralike kangaste kasutamisest kuni 100% taaskasutatud pakenditeni. Tänu sellele, et üle 80% tootmisest toimub Euroopas, on brändi tarneahelad ka lühemad ja ökoloogilised standardid kõrgemad.
Uudista Closedi uusimaid kollektsioone Kaubamaja Meeste- ja Naistemaailmas või Kaubamaja e-poes!
Kampaania mängib valguse ja varjuga, ühendab graafilised jooned ja ootamatud detailid, tuues esile CHANELi signatuursed elemendid uues – sügis-talv 2025/26 hooajale sobivas – võtmes. See on korraga rokilik, romantiline ja jõuline – pidevas liikumises, nagu Pariis ise.
Tutvu kampaaniafotodega galeriis!
Kollektsioon jõuab CHANEL butiikidesse septembris 2025.