Peale kaheksa aastat kestnud pausi on kultushittide “Insomnia”, “God Is s DJ” ja “One Step Too Far” loojad ansamblist Faithless suundumas uuele tuurile nimega “Champion Sound Tour” ning lubavad selle raames unustamatut muusikalist ja visuaalset elamust. Kindlasti on siin oluline panus valguse ja visuaalsete efektide meistril Jvan Morandil, kes on bändi visuaalse signatuuri eest vastutav juba alates aastast 2001.
Faithlessi liikmed Sister Bliss ja Rollo tunnistavad: “Oleme närvis, aga rohkem siiski elevil. Teame, et see tuur peab olema eriline: meie mineviku, muusikaarmastuse, Maxi ja muusikalise tuleviku tähistamine.”
Elektroonilist muusikat, trance’i, hiphopi ja house’i põimiv Faithless alustas tegevust 1995. aastal Londonis kui multiinstrumentalist ja helilooja Sister Bliss ja produtsent Rollo tutvusid Maxi Jazziga, kes seni oli tegev hiphopi-maastikul. Selline erinevate stiilide ja huvide kooslus oli loominguliselt igati särav ja värvikas, mida näitavad ka miljonid müüdud albumid ning kuulamised erinevatel digiplatvormidel. Briti muusikaajakirja Mixmag kõigi aegade parimate elektroonilise muusika bändide edetabelis platseerus Faithless auväärsele neljandale kohale.
Juba Faithlessi esimene album “Reverence” (1996) oli Euroopa edetabelites edukas, jõudes kuld- ja plaatina staatustesse ning singlid “Don’t Leave”, “Salva Mea” ja muidugi “Insomnia” said bändi suurteks hittideks. Teine plaat “Sunday 8PM” (1998) jätkas võidukalt ning kuulajad said nautida lugusid nagu “Bring My Family Back”, “Take the Long Way Home” ning bändi visiitkaardiks saanud pala “God is a DJ”.
2004. aastal ilmunud albumil “No Roots” kuuleb külalisvokaale artistidelt nagu Dido, LSK ja Nina Simone. Protestilugu “Mass Destruction” sai kiita Foo Fightersi ninamehelt Dave Grohlilt (“Soovin, et oleksin ise selle loo kirjutanud.”) ning seda on tsiteeritud lausa USA senatis. Lugu pöörab tähelepanu nii kiusamisele, terrorisimile ning isegi genotsiidile.
Bändi värskeim stuudioalbum on 2020. aasta plaat “All Blessed”. Küll aga on võimalik, et tuleval tuuril mängitakse ka päris uusi seni kuulmata lugusid, sest Sister Bliss ja Rollo on öelnud, et töötavad hetkel stuudios uue materjali kallal. “Olen olnud stuudiotööd tehes ülimalt fokusseeritud, sest meil on lugu, mida rääkida,” kommenteerib Sister Bliss. “Kogu stuudios tekkiva ängi mõte on see, et lõpuks saad neid lugusid elavas esituses publikule mängida ning näed, et need lähevad inimestele korda.”
Värske laul on südamlik katse hoida kinni nendest hetkedest, mis mööduvad liiga kiiresti, just nagu suvi. “Kõik maailma pumpkin spice latte’d ja hubased kaminatulede virvendused ei suuda tegelikult seda fakti muuta, et suves on midagi erilist,” kirjeldab Daniel. “Midagi jääb meist alati maha, kui suvi läbi saab. Seda tunnet oligi vaja laulu sisse püüda. Austraalia reis ja soojus oli otsa saamas ja kohe-kohe saabuv “kampsuni ilm” ei vaimustanud mind eriti. “Following the Coast” on pea faustilik igatsus, et ilusad hetked püsiksid natukene kauem ja laseksid end aina veel nautida.”
Laulu loovad rahulik tempo ja ruum, mis laseb igal fraasil hingata. “Stuudiosse jõudes tundsin end Calvini ja Bri-ga kohe koduselt. Ostsin nad kohe Eesti šokolaadiga ära ja hakkasime vaikselt pihta. Laulu kõlast on selgelt tunda, et Austraalias käivad asjad teistmoodi ja kiiret ei ole kuhugi,” lisab ta.
Singlit saadab väga isiklik ja üleni suvenostalgiat täis muusikavideo, mis on justkui väike aknake Danieli pärisellu. Videos on režissöör Markus Mäemets jäädvustanud Danielit koos abikaasa Eleri ja nende kolme tütrega ning nende koosviibitud hetki mererannas ja looduses, kus pere ühiselt puhkust nautis.
„Loo kirjutamise ajal olin olukorras, kus mul ei olnud muusikas peale Eesti Laulu pikalt inspiratsiooni olnud. Artistina on see üsna ebamugav tunne, aga selle looga sain väljendada, et mul on oma tee ja oma aeg kõige tegemiseks,“ räägib An-Marlen uue singli tagamaadest. Singli teises salmis on peidus ka ootamatu seik laagrist. „See on pühendatud poistebändi triibupasta solistile Didile, kes mulle kogemata purgitäie õlut peale pillas. Ka sellistest hetkedest võib inspiratsiooni leida,“ lisab ta.
Singel “trügige must mööda” sai talletatud ka visuaalsesse meediumisse, mis on osaliselt kummardus arhitektuurilistele vaatamisväärsustele. “Musavideo tegime koos Jaan Sinka ja Henry Pareloga, kellega refereerisime Pablo Escobari meemi,” lisab An-Marlen.
Uue singli esitluseks annab An-Marlen oma tänavuse ainsa autorikontserdi, mis toimub neljapäeval, 2. oktoobril Von Krahli kontserdisaalis. Pileteid saab soetada Piletitaskust.