Peale kaheksa aastat kestnud pausi on kultushittide “Insomnia”, “God Is s DJ” ja “One Step Too Far” loojad ansamblist Faithless suundumas uuele tuurile nimega “Champion Sound Tour” ning lubavad selle raames unustamatut muusikalist ja visuaalset elamust. Kindlasti on siin oluline panus valguse ja visuaalsete efektide meistril Jvan Morandil, kes on bändi visuaalse signatuuri eest vastutav juba alates aastast 2001.
Faithlessi liikmed Sister Bliss ja Rollo tunnistavad: “Oleme närvis, aga rohkem siiski elevil. Teame, et see tuur peab olema eriline: meie mineviku, muusikaarmastuse, Maxi ja muusikalise tuleviku tähistamine.”
Elektroonilist muusikat, trance’i, hiphopi ja house’i põimiv Faithless alustas tegevust 1995. aastal Londonis kui multiinstrumentalist ja helilooja Sister Bliss ja produtsent Rollo tutvusid Maxi Jazziga, kes seni oli tegev hiphopi-maastikul. Selline erinevate stiilide ja huvide kooslus oli loominguliselt igati särav ja värvikas, mida näitavad ka miljonid müüdud albumid ning kuulamised erinevatel digiplatvormidel. Briti muusikaajakirja Mixmag kõigi aegade parimate elektroonilise muusika bändide edetabelis platseerus Faithless auväärsele neljandale kohale.
Juba Faithlessi esimene album “Reverence” (1996) oli Euroopa edetabelites edukas, jõudes kuld- ja plaatina staatustesse ning singlid “Don’t Leave”, “Salva Mea” ja muidugi “Insomnia” said bändi suurteks hittideks. Teine plaat “Sunday 8PM” (1998) jätkas võidukalt ning kuulajad said nautida lugusid nagu “Bring My Family Back”, “Take the Long Way Home” ning bändi visiitkaardiks saanud pala “God is a DJ”.
2004. aastal ilmunud albumil “No Roots” kuuleb külalisvokaale artistidelt nagu Dido, LSK ja Nina Simone. Protestilugu “Mass Destruction” sai kiita Foo Fightersi ninamehelt Dave Grohlilt (“Soovin, et oleksin ise selle loo kirjutanud.”) ning seda on tsiteeritud lausa USA senatis. Lugu pöörab tähelepanu nii kiusamisele, terrorisimile ning isegi genotsiidile.
Bändi värskeim stuudioalbum on 2020. aasta plaat “All Blessed”. Küll aga on võimalik, et tuleval tuuril mängitakse ka päris uusi seni kuulmata lugusid, sest Sister Bliss ja Rollo on öelnud, et töötavad hetkel stuudios uue materjali kallal. “Olen olnud stuudiotööd tehes ülimalt fokusseeritud, sest meil on lugu, mida rääkida,” kommenteerib Sister Bliss. “Kogu stuudios tekkiva ängi mõte on see, et lõpuks saad neid lugusid elavas esituses publikule mängida ning näed, et need lähevad inimestele korda.”
																													Kokku on 7. novembril avatava festivali põhiprogrammis seitse, Just Filmi kavas kolm ja PÖFF Shortsi kavas kuus võistlusprogrammi ning publiku ette jõuab 111 maailma- ja 31 rahvusvahelist esilinastust.
Lisaks saab näha maailma kõige tuntumate festivalide auhinnatöid ja Oscari-soosikuid Chloé Zhao „Hamnetist” Kaouther Ben Hania „Hind Rajabi hääleni” – just viimane, 5-aastase palestiina tüdruku hukkumise lugu Gaza sõjas pakkus tänavusel Veneetsia festivalil kõige rohkem kõneainet.
17 filmi PÖFFi kavast on esitatud parima mitteingliskeelse filmi Oscarile. 13 filmi kuulub Euroopa filmiakadeemia aasta parimate filmide eelvalikusse.
Fookus on tänavu pühendatud Katalooniale ja ajendatud selles Hispaania regioonis valmivate filmide üha kasvavast rahvusvahelisest mainest. Ekraanile jõuab 29 pikka ja 4 lühifilmi klassikast kõige värskemate töödeni välja.
Luubi all on ka Austria filmikunst – kummardusena sealse filmi järjepidevusele ja mitmekesisusele.
Eriprogrammidest on kavas veel „Seistes koos Ukrainaga”, „Vana kuld. Klassika ärkab ellu”, „Öised värinad”, „Screen Internationali kriitikute valik” ja „TV Beats”, eraldi programmid on pühendatud ka keskkonna- ja spordifilmidele ning Jessica Hausnerile ja Juozas Budraitisele.
Eesti režissööride pikkadest filmidest jõuavad maailmaesilinastuseni Eeva Mägi „Mo Papa”, Vladimir Loginovi „Ööäär”, Indrek Spungini „Õnn on elada me maal”, Katrina Lehismäe „Kadunud tähed”, Volia Chajkouskaya „Süsteemist väljas” ja Andres Luidre „Lõpuni välja”.
Kahe ja poole nädala jooksul toimub Tallinnas ja Tartus kokku 876 seanssi.
PÖFF toimub 7.–23. novembrini. Tutvu PÖFFi programmiga siin.
																													Koostöö idee tekkis boipepperoni sõnul juba mõnda aega tagasi. „Mallaga muusikat teha on olnud mu unistus sellest hetkest, kui temast esimest korda kuulsin. Me kohtusime esimest korda silmast silma tänavuse Tallinn Music Weeki raames ning juba järgmisel päeval toimus meie esimene stuudiosessioon,” meenutab ta. „”open heart” sündis hiljem – biidi tegin ühel suveõhtul rõdul, Malla lisas vokaalid Helsingis stuudiosessiooni ajal. See on minu saundis uus ajastu.”
Malla on Helsingis tegutsev artist, produtsent, DJ ja näitleja, kelle muusikas põimuvad house, disco ja elektroonilised elemendid. Tema looming kõlab nii Soome klubides kui ka festivalidel ning on leidnud laialdast kõlapinda ka raadioeetris. Malla lisab, et ühine loominguline klapp tekkis kiiresti: „Me mõistsime peagi, et jagame sarnast kirge muusika ja elektrooniliste helide vastu. „open heart” on õhuline, trance’i mõjutustega lugu, mille loomine pakkus palju inspiratsiooni. Loodan, et kuulajad tunnevad sama.”
Kuula uut singlit siit!