Foto: Lindex

EKSKLUSIIVNE INTERJVUU: Lindexi parima disainiidee konkursi võitja Evelin Kägo

Evelin Kägo

Eile teatasime suurepärasest uudisest, et Lindexi tänavuse parima disainiidee konkursi võitjaks ja sellega ühtlasi ka uue „Tomorrow” kollektsiooni loojaks on eestlanna Evelin Kägo. Heade uudiste lainel jätkame ka täna, sest Portailil õnnestus Tartust pärit Evelini tema kollektsiooni teemal intervjueerida.

Evelin, räägi, mis tunne on olla Lindexi parima disainiidee võtja?

Lindexi auhinna saamine on imeline tunnustus alustavale disainerile, eriti seetõttu, et see tuleb nii edukalt ja tuntud moefirmalt. See auhind andis mulle suurepärase võimaluse töötada enda disainiideega suuremas mastaabis koos suurepärase meeskonnaga. Ma olen väga õnnelik, elevil ja tänulik Lindexile selle suurepärast võimaluse ja kogemuse eest.

Me oleme sinu kollektsioonist juba näinud silmapaistvaid fotosid, aga räägi meile sellest lähemalt.

Minu kollektsiooni aluseks on värvid, mis on teineteise naabrid, ja mängitud on sellega, kuidas need üksteist mõjutavad. Põnevuse lisamiseks on kollektsioonis kasutatud ka läbipaistvat kangast, mida kandes tekivad kahe riidekihi vahel ootamatud efektid. Tänu kandja liikumisele tekivad riiete liikumisest põnevad mustrid ning riiete värvid muutuvad pidevalt. Seega saadab kollektsiooni idee riietest, mille välimus kogu aeg muutub nii kandja kui ka teiste liikumisest olenevalt – eri nurkade alt näivad riided alati veidi teistsugused.

Pidid muutma kontseptuaalse idee kantavamaks kiirmoeks – kas see oli ka raske väljakutse?

Peamine väljakutse kollektsiooni muutmisel oli see, et pidin uuesti välja mõtlema ja lihtsustama rõivaste siluetid. Läbipaistev riidekiht muutus lõpuks kollektsiooni eraldi esemeks, et tarbijal oleks võimalik rohkem rõivaga mängida ja anda oma rõivakomplektile põnevam välimus.

Kust sa inspiratsiooni ammutad?

Mulle meeldib mõelda eri kangaste omavahelistest suhetest ning kasutada vastandeid tekstiilis ja materjalis. Samuti meeldib mulle kombineerida erinevaid tehnikaid, et luua midagi uuenduslikku ja värsket.

Kuidas sa soovitaksid „Tomorrow” kollektsiooni kanda?

Kollektsioonis on palju erinevaid materjale, värvilahendusi ja lõikeid. Kõik esemed on tegelikult kergelt kokkusobitatavad nii varasemalt mainitud läbipaistva kleidiga kui ka ilma selleta – see kleit sobiks väga hästi mõne teise, näiteks kootud kleidi või siis pluusi ja pükste peale, luues väga huvitavaid värvikombinatsioone. Jakk sobib samuti hästi kokku kootud kleidiga või siis pükste ja pluusiga, seega mänguruumi jagub igaühele.

Keda näed enda loomingut kandmas?

Minu loomingut kanna enesekindel inimene. Ta ei karda silma paista ning talle meeldivad huvitava kontseptsiooni ja modernse välimusega riided, millel on omakorda ka naiselik külg.

Saime teada, et resideerud hetkel hoopiski Mehhikos. Mis on sinu plaanid ja ideed tulevikuks?

Ma töötan hetkel enda moedisainifirma loomise kallal ning näen ennast tulevikus juhtimas edukat rahvusvahelist moebrändi, mis baseerubki näiteks Mehhikos.

„Tomorrow” kollektsioon jõuab müügile 10. veebruaril valitud Lindexi kauplustesse Rootsis, Norras, Suurbritannias, Tšehhis, Slovakkias ja veebilehel lindex.com. Lisaks jõuab “Tomorrow” kollektsioon esimest korda müügile ka Lindexi De La Gardie kauplusesse Tallinnas.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Alessandro Michele | Gucci.

Guccist Valentinosse

Kui olete kunagi kuulnud võrdlust, et kõrgmoemaailm on nagu mäng musical chairs, siis tänane uudis tõestas, et täpselt nii ongi. Kui möödunud nädalal saime teada, et Valentino pikaaegne loominguline juht Pierpaolo Piccioli lahkub ametist, siis vähem kui nädal hiljem saame teada, et tal on asendus juba olemas. Kes? Alessandro Michele.

Gucci endise loovjuhi Alessandro Michele edasisest käekäigust on spekuleeritud juba üle aasta. Iga kord, kui mõnest nimekast moemajast loovjuht lahkus, hakkas moemeedia sosistama, kas koht ehk vabastati Michelele. Täna pärastlõunal saabus selgus ning kinnitus, et Michele suundub just nimelt Valentinosse, Piccioli asemele.

Millal esimest Michele käe all valminud Valentino kollektsiooni näha saab? Kuigi tema esimene tööpäev Valentinos on juba 2. aprillil, saab see ilmselt olema naiste kevad/suvi 2025, mida esitletakse Pariisi moenädalal, käesoleva aasta septembris. Veelgi enam oodatakse aga järgmist Valentino haute couture kollektsiooni, sest see saab olema esimene kord, kus Michele kõrgmoodi selle kõige õigemas tähenduses loob.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Inez & Vinoodh

CHANELi kummardus filmile “Mees ja naine”

Käesoleval nädalal ilmavalgust näinud moemärgi CHANELi tänavukevadine reklaamkampaania teeb kummarduse ikoonilisele 1966. aasta Claude Lelouchi filmile “Mees ja naine” (“A Man and A Woman”). See austusavaldus tuleneb moemaja loovjuhi Virginie Viardi sügavast armastusest kino, eriti Lelouchi loomingu ja niinimetatud uue laine ajastu vastu.

Kampaania, mille on lavastanud ja jäädvustanud tandem Inez & Vinoodh, toob ekraanile Penélope Cruzi ja Brad Pitti, kes taaselustavad eelmainitud filmi ikoonilisi stseene. Cruz, kes on olnud moemaja saadik alates 2018. aastast, ja Pitt, kehastavad tegelasi, kes kogevad äsjaärkavat armastust, mida igal sammul saadab ei miski muu kui CHANELi signatuurkäekott.

Muideks, kuna 1966. aastal valminud filmi eelarve oli kesine, kandis näitlejanna Anouk Aimée selles oma rõivaid ning aksessuaare, kaasa arvatud ikoonilist CHANELi käekotti.

Vaadake mereäärses Deauvilles jäädvustatud kampaaniafilmi ja uudistage kampaaniafotosid galeriis!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid