Ärge saage valesti aru, tegemist on meile igati meele järele brändiga, kuid kuidagi on läinud nii, et varasemalt ei ole me sellest kirjutanud. Mis meile siis lõpuks Weekdayst kirjutamiseks põhjuse andis? Nimelt see, et moemärk on läinud ajas mitu aastakümmet tagasi ning välja tulnud kollektsiooniga, mis kannab nime „Denim like it’s 1999” – ja kellele siis ei meeldiks killuke nostalgiat.
Uus kollektsioon väärib märkimist mitmel põhjusel. Esiteks toob see fookusesse aegumatu teksa ning „ajad, mil teksa oli edgy and fun” ja ehk natuke ülemeelik ka. Nii leiabki kollektsioonist esemeid, mis ei ole kindlasti igaühe maitse, kuid meeltmööda neile, kellele meeldib oma rõivastusega pilke püüda. Samas, nagu kampaaniafotodeltki näha, on kollektsioonis ka mahedaid ja igati „viisakaid” rõivaid.
Teiseks kannab kogu kollektsioon 100% organic cotton silti, mis valmistab kindlasti paljudele rõõmu. Üleüldse tähistab Weekday uue kollektsiooni ja saabunud 2020. aastaga ka seda, et tänaseks on kogu Weekday kollektsioonides kasutatav puuvill 100% organic ning aastaks 2030 saab olema kogu Weekday kollektsioonides kasutatav materjal kas organic või vanade materjalide taastöötlemisel saadud – ehk siis kõvasti jätkusuutlikum.
Olgu ka lisatud, et kollektsioon „Denim like it’s 1999” jõuab Weekday e-poodi ning kauplustesse müügile juba 23. jaanuaril.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.