Foto: Ivo Nikkolo

Baltika jätkab vaid Ivo Nikkolo rõivabrändiga

Baltika Grupp on otsustanud rõivaste loomisel ja tootmisel keskenduda edaspidi vaid ühele rõivabrändile, milleks on naisterõivastele keskenduv Ivo Nikkolo. Brändi peadisaineri kohale on värskelt asunud rahvusvahelise kogemusega Margot Vaaderpass.

Vaaderpassi sõnul on võetud sihiks muuta Ivo Nikkolo esmalt Baltikumi ja seejärel Kesk-ja Ida-Euroopa turgude kaudu rahvusvaheliseks brändiks. „Pakume rõivaid naisele, kes hindab mugavust, kvaliteeti ja stiilset kergust. 2021. aasta kevad-suvel osaliselt ning sügis-talvel täies mahus müüki jõudev kollektsioon saab olema senisest naiselikum, kuid rõhutatult kaasaegses võtmes,“ iseloomustab Vaaderpass Ivo Nikkolo uut imagot.

Peadisainer lisab, et rõivaste loomisel on oluline, et need üheskoos moodustaksid ühtse tervikliku garderoobi, mitte ei oleks üksnes eraldiseisvad trendiesemed. „Soovime oma rõivastega naisi inspireerida, et nad saaksid erinevaid esemeid mängleva kergusega omavahel kombineerida.“ Kuna tervikliku välimuse loomisel on olulisel kohal ka aksessuaarid, eeskätt kotid ja kingad, pöörab Ivo Nikkolo neile senisest suuremat tähelepanu ja toodab need peamiselt Itaalias.

Samuti on plaan Ivo Nikkolo rõivaste disainimisel ja tegelikult ka kogu Baltikas oluliselt suuremal määral arvesse võtta moetööstuse erinevaid valupunkte, nagu näiteks jätkusuutlikkust. „Esmajoones tegeleme sellega, mida loome ehk toote endaga. Esimese sammuna alustame oluliselt keskkonnateadlikumate materjalide valimisega. Jätkusuutlikkusele suunatud kontseptsiooniga käib kaasas ka see, et me ei taha luua pelgalt trendiesemeid, vaid rõivaid, mis teenivad kandjat veel aastaid,“ ütles Vaaderpass.

Nii peadisainer kui ka Baltika Grupi juhatuse liige Flavio Perini ütlevad, et Baltika ei toeta kiirmoe ärimudelit, mille tulemuseks on tihti ületootmine. „Ivo Nikkolo kollektsioon saab olema kaasaegne ja modernne, kuid me ei hakka pakkuma rõivaid, mis kannaks endas kiiresti mööduvaid trende. Jätkusuutliku mõtteviisi puhul on olulisel kohal nii toote kvaliteet kui ka selle esteetiline kestvus ajas,“ täpsustab Perini.

Perini lisas, et kuigi strateegilistel põhjustel ja väikse turunõudluse tõttu lõpetab Baltika formal elegant meesterõivaste pakkumise, siis kindlasti kaalub ettevõte erinevaid võimalusi meesterõivastega tulevikus jätkata.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Giorgio Armani | Stefano Guindani.

Giorgio Armani (1934-2025)

Täna tabas moemaailma suur kaotus. Giorgio Armani – omanimelise moemaja asutaja, disainer ja tegevjuht – on lahkunud 91-aastaselt. Teate kohaselt lahkus legendaarne moelooja – Il Signor Armani, nagu töötajad ja koostööpartnerid teda austavalt kutsusid – rahus, ümbritsetuna oma lähedastest.

Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.

Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.

2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Chloe Malle | Jeff Henrikson.

KES ON Anna Wintouri mantlipärija Chloe Malle?

Moemaailmas on vähe nimesid, mis tekitavad samasugust aukartust nagu Anna Wintour. Legendaarne peatoimetaja on kujundanud üle kolme aastakümne Ameerika Vogue’i suunda, muutudes ise elavaks sümboliks. Pole ime, et hetk, mil Condé Nast teatas Wintouri ametist lahkumisest, tekitas moeringkondades elevust ja spekulatsioone: kes küll võiks astuda tema kingadesse?

Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.

Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.

Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.

Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks. 

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid