Foto: Silver Mikiver

Aplodeerides Almale

Kui meieni jõudsid kuuldused, et Eesti moemaastikul on keset käesolevat karantiinipõrgut ilmavalgust nägemas uus moemärk, siis ei teadnud me, mida teha – tunda kaasa või võtta hoopis julguse eest müts maha. Kui nägime, millega see bränd välja kavatseb tulla, siis lendasid peast mütsid ja tõusime lausa aplodeerides püsti!

Nimelt on kodumaine moepilt saanud rikkamaks brändi võrra, mis kannab nime Alma. Brändi taga on Eesti Kunstiakadeemias moodi tudeeriv Anete Pedaru: „Alma on bränd, mis pakub kvaliteetset ja pikaajalist disaini naisele, kes hindab ajatut uues võtmes. Oleme tulnud välja oma esimese kevadsuvise kollektsiooniga, mis hõlmab viitteist toodet.” 

Anete rõhutab, et kõik valminud esemed on valmistatud keskkonna- ja nahasõbralikest lina või lina/puuvillasegu kangastest, mis on mõeldud kestma pikki aastaid. Aga miks just Alma? 

„Alma brändilugu on perekonna lugu, bränd kannab minu vanavanaema Alma nime. Lugu, mis kogemuste ja elatud emotsioonide kaudu on kandunud rõivale. Brändi eesmärk on rõhuda rõiva kvaliteedile, eetikale ja armastusele eseme vastu, mis jääb naisega pikkadeks aastateks,” jutustab Anete.

Alma esimene kollektsioon on mõeldud pakkuma naisele võimalust iga eset omavahel lugematul arvul kordadel kombineerida ning luua üha uuesti ja uuesti uusi komplekte. „Meie jaoks on oluline luua naisele võimalus tunda ennast mugavalt, aga samal ajal ka silmapaistva ja erilisena,” jätkab Anete. „Kindlasti pakub Alma mulle tulevikus võimalust kohtuda nende eriliste naisterahvastega ja jutustada iga uue kollektsiooniga neile loo või seiga, millega koos ajas tagasi rännata.”

Kui Portail uuris Anetelt, kuidas mõjutas praegune eriolukord moemärgi lansseerimist, siis saime värskendavalt ausa vastuse: „Alma on küll väga väike bränd, aga protsess selle taga on olnud pikk ja töömahukas, seepärast on praegune olukord meile võrdlemisi keeruline selles osas, kuidas oma kliendiga kohtuda. Hetkel on ainuke võimalus seda teha sotsiaalmeedia kaudu, kuid olukorra stabiliseerudes plaanime kindlasti ka kõigi huvilistega silmast silma kohtuda.” Samas lisab Anete, et antud olukord on Almale hea võimalus kaardistada enda koht ja vajalikkus praegusel disainimaastikul ning areneda võimalikult kiiresti veebikeskkondades. Aitame neid selles rõõmuga!

Alma tegemistel saab silma peal hoida Instagrami-kontol @fromalma, samuti Facebookis. 

Alma uus – galeriiski nähtav kollektsioon – on saadaval moemärgi vastavatud veebipoes fromalma.com. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Reet Aus | Alex Arauz.

Eesti disain jõuab 12 miljoni USA televaatajani

Eesti disaini tutvustav viieminutiline videoklipp, mis on osa saatesarjast “ByDesign Europe”, jõudis 24. veebruaril CBS Los Angelese telekanalile KCAL-9, pakkudes Ameerika Ühendriikide telepublikule professionaalset ülevaadet innovatsioonist, leidlikkusest ja Euroopa disaini tipptasemest. Koos lähiajal linastuva New Yorgi episoodiga jõuab see kokku 12 miljoni televaatajani.

Koostöös mitmete Euroopa partneritega nagu Frankfurt Messe ja Londoni Royal College of Art ülikooliga soovivad ameeriklased oma sarjas vaatajatele tutvustada uuenduslikke disainiuudiseid Euroopast. Videoklipp tutvustab teiste seas kuulsaid saksa, poola, ja eesti disainereid ning nende novaatorlikke projekte, mis keskenduvad tehnilisele innovatsioonile, jätkusuutlikkusele, taaskasutusele ning uutele materjalidele.

Filmitud materjal sisaldab intervjuusid disaineritega, kes räägivad oma lähenemisviisidest ning kirjeldavad praktiliste näidete abil, kuidas nad kasutavad disainiprotsessis loovust ja jätkusuutlikke meetodeid. Oma kommentaare avaldavad hooaja jooksul disainimaailmas tuntud Karim Rashid, Ross Lovegrove ja Tom Dixon.

Rahvusvaheline filmitiim, eesotsas produtsent Mike Chapmaniga, külastas Eestit jaanuarikuu alguses. Eestit tutvustav filmilõik keskendus Reet Ausi tööstuslikule taaskasutusdisainile; seeneniidistikust sisustustoodete start-up’ile MYCEEN; heale digiteenuse näitele e-Residentsuse näol ning Disainiöö festivali ja disainiliidu tegemistele, kes oli ka koostöö algatuse taga. Videoklipp on pilguheit Eesti disaini kogukonna innovatiivsematele saavutustele ja e-riigi eelistele. Puhtjuhuslikult oli intervjueerija, teenusedisainer Alexandra Grüber-Pérez, kes on muuhulgas teinud koostööd ka USA praeguse presidendiga, kirjutanud oma lõputöö Londoni Royal College of Art’is teemal “Digital Estonia”.

Eesti Disainerite Liidu juhi Ilona Gurjanova sõnul võib seda lugeda üheks põhjalikumaks kajastuseks, mida Eesti disain kunagi Ameerika telekanalites saanud on. “Ajastus ei saa olla parem, kuna kevadel toimub New Yorgis Eesti disaini näitus. Eesti Disainerite Liit koostöös EKA ja e-Residentsusega osaleb kestliku ja digidisaini väljapanekuga New Yorki Disaininädalal 16.-23. mail.”

Eesti disaini tutvustav videoklipp, mis on osa ByDesign TV Europe esimesest hooajast,  keskendub Euroopa innovatsioonile ja disainile on saadaval vaatamiseks siin.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Liina Notta

ELLEN RICHARD ja EWALD tulid välja pööraste triiksärkidega

Kodumaised brändid ELLEN RICHARD ja EWALD teevad kummarduse Eesti disaini päevale ja üllatavad sel puhul pööraste triiksärkidega.

Eesti disaini päeva tähistatakse tänavu juba üheksandat korda ning nagu värskele tähtpäevale omane, sünnib iga aasta midagi uut ja seni veel ebatraditsioonilist. Eesti disainerite koostöid on disainile pühendatud päeva eel tehtud varemgi, aga näha koos kodumaiseid brände ELLEN RICHARD ja EWALD – sellist sähvatust poleks talvisest taevast osanud oodata.

ELLEN RICHARDi ja EWALDi koostöö toob lauale mitu päevakajalist teemat, mille üle disainihuvilistel saab ainult hea meel olla. Esiteks on brändide koostöö suur kummardus taaskasutusele ning näitab, et justnimelt koostööd tehes, saab edukalt vanu tooteid ümber disainida. Tihtipeale vajab vana mudel lihtsalt värsket pilku ja uut sisendit. 

Disaini poolest on uued triiksärgid ka heaks näiteks, kuidas ühest klassikalisest kontoritootest, saab luua mängulise ja efektse õhturõiva. Loodud triiksärgid on kombineerimist armastava kliendi maiuspala, sest kandmisvõimalusi leiab hulgi. ELLEN RICHARDi disainerid Kristi Pärn ja Andreas Kübar on siiralt tänulikud EWALDile: “Väga suur rõõm oli EWALDi inimestega tutvuda ja vahelduseks midagi olemasolevat ümber disainida. Olime korraks justkui moeosakonnas tagasi – redesign on alati lummavalt katsetuslik meetod, millest disaineritena, saame vaid rõõmu tunda.” 

ELLEN RICHARDi ja EWALDi ühised triiksärgid on saadaval juba sel neljapäeval Solarise Keskuses toimuval Disainerite Garaažimüügil, samuti saab särke soetada ELLEN RICHARDi Tallinna stuudiopoes aadressil Kalaranna 8/12. Kõik triiksärgimudelid on limiteeritud ja ainulaadsed ning laojääkidele omaselt seinast seina värvide ja suurusnumbritega.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid