Nimelt on kodumaine moepilt saanud rikkamaks brändi võrra, mis kannab nime Alma. Brändi taga on Eesti Kunstiakadeemias moodi tudeeriv Anete Pedaru: „Alma on bränd, mis pakub kvaliteetset ja pikaajalist disaini naisele, kes hindab ajatut uues võtmes. Oleme tulnud välja oma esimese kevadsuvise kollektsiooniga, mis hõlmab viitteist toodet.”
Anete rõhutab, et kõik valminud esemed on valmistatud keskkonna- ja nahasõbralikest lina või lina/puuvillasegu kangastest, mis on mõeldud kestma pikki aastaid. Aga miks just Alma?
„Alma brändilugu on perekonna lugu, bränd kannab minu vanavanaema Alma nime. Lugu, mis kogemuste ja elatud emotsioonide kaudu on kandunud rõivale. Brändi eesmärk on rõhuda rõiva kvaliteedile, eetikale ja armastusele eseme vastu, mis jääb naisega pikkadeks aastateks,” jutustab Anete.
Alma esimene kollektsioon on mõeldud pakkuma naisele võimalust iga eset omavahel lugematul arvul kordadel kombineerida ning luua üha uuesti ja uuesti uusi komplekte. „Meie jaoks on oluline luua naisele võimalus tunda ennast mugavalt, aga samal ajal ka silmapaistva ja erilisena,” jätkab Anete. „Kindlasti pakub Alma mulle tulevikus võimalust kohtuda nende eriliste naisterahvastega ja jutustada iga uue kollektsiooniga neile loo või seiga, millega koos ajas tagasi rännata.”
Kui Portail uuris Anetelt, kuidas mõjutas praegune eriolukord moemärgi lansseerimist, siis saime värskendavalt ausa vastuse: „Alma on küll väga väike bränd, aga protsess selle taga on olnud pikk ja töömahukas, seepärast on praegune olukord meile võrdlemisi keeruline selles osas, kuidas oma kliendiga kohtuda. Hetkel on ainuke võimalus seda teha sotsiaalmeedia kaudu, kuid olukorra stabiliseerudes plaanime kindlasti ka kõigi huvilistega silmast silma kohtuda.” Samas lisab Anete, et antud olukord on Almale hea võimalus kaardistada enda koht ja vajalikkus praegusel disainimaastikul ning areneda võimalikult kiiresti veebikeskkondades. Aitame neid selles rõõmuga!
Alma tegemistel saab silma peal hoida Instagrami-kontol @fromalma, samuti Facebookis.
Alma uus – galeriiski nähtav kollektsioon – on saadaval moemärgi vastavatud veebipoes fromalma.com.
“Finiśage” sündis vajadusest tekitada Eesti moemaastikule platvorm, kus autorimoe ideed ja teostus saavad mööndusteta avalduda. Kui ERKI Moeshow annab ruumi tudengite katsetustele ja Tallinna moenädal keskendub pigem kommertsbrändide turunduslikele eesmärkidele, siis kontseptuaalselt süvitsi minevaid lavastuslikke esitlusi näeb Eestis vähe.
Seda tühimikku asuvad oma hübriidetendusega täitma viis värskelt diplomeeritud moekunstnikku – Ron Verlin, Maria Roosiaas, Jaagup Kaiv, Kristiina Tali ja Hanna Tiina Pekk. Lavale jõuavad kunstilise väärtusega seisukohavõtud – teosed, mis kõnetavad nii oma ideede kui vormiga. Näeme, kuidas rõivas kannab nii mälu, mässu, palvet kui ka piinavalt ausaid küsimusi inimkogemuse kohta. Kunstnikud aitab lavale peaprodutsent Marie Soosaar.
Etenduse pealkirja omanäoline kirjapilt on tuletatud sõnadest finale, finiš ja finissage. Finale on moeetenduse lõppvaatus, mille käigus saab veel viimast korda tähistada ja tunnustada esitletud töid. Sel hetkel toimub justkui kollektsiooni uuestisünd, kus tehtud töö moodustab lõpuks ühtse terviku ning kollektsiooniloome pikk maratonidistants taandub kiirele sprindile. Võidujooksu finišijoonel pärjatakse tublimad medalitega, kuid selle joone ületamine on enamat kui autasu. Finišijoone ületamine on treeningu, visaduse ja rohkete väljakutsete kulminatsioon.
„Roni, Maria, Jaagupi, Kristiina ja Hanna power´is on tunda kuulsa Antwerp Six’i hõngu! Võrdlus kuulsate belglastega pole tehtud kergekäeliselt – grupi olulisus seisnes nende kompromissitus kontseptuaalses keeles ja kollektiivses vaimus, mis viis Belgia moe rahvusvahelisele tasemele. Ka meie kõnealune viisik on hämmastavalt ühtse vereringega ning töötab läbimõeldud narratiividega luues järjepanu kinematograafilisi esitlusi. „Finiśage“ on formaat, mida ootan kannatamatult,“ lausus Eesti Kunstiakadeemia moeosakonna juhataja Piret Puppart.
Pupparti vaimustust jagab moeekspert ja EKA lektor Ester Kannelmäe. „Viisik tõestab, et noore Eesti moekunsti tase astub ühte sammu maailma nimekate moeülikoolide lõpetajate omaga. Nende looming on viimistletud ja teadlik. Eestis on sõpruskonnad varemgi moepilti kujundanud – eriti 90ndatel ja 2000ndate alguses – oli viimane aeg, et taoline ühtse visiooniga kooslus uuesti esile kerkiks. “Finiśage” on nende professionaalse teekonna esimene avalik samm ja publikul on võimalus olla selle märkimisväärse hetke tunnistajaks,” innustab Kannelmäe.
Etenduse lavastus sünnib koostöös Ene-Liis Semperiga – kunstnikuga, kelle eksperimenteeriv, kompromissitu ja tähenduslikult mitmekihiline looming ning lavatööd on mõjutanud teatripilti kogu Euroopas. Semperi käekirja kaasamine loob moeetenduse, mis on ühtlasi ka dramaturgiline ja ruumikunstiline kogemus.
“Finiśage” toimub 25. augustil Sakala 3 Teatrimajas Tallinnas. Piletid tulevad 25. juulist müüki Fientasse. Etenduse ettevalmistusi ja kunstnike lõpuspurdi kulgemist saab jälgida Instagrami-kontol @moeetendus.
“Nagu igal kevadel, vaatasin ka sel aastal meie imeilusaid laos seisvaid kangaid,” alustab Kriss. “Mõned kangad on üle jäänud eelmistest kollektsioonidest, mõned tellitud näidiste tegemiseks, kuid ei ole jõudnud kunagi põhikollektsiooni. Sel kevadel otsustasin, et nüüd on õige aeg nendega midagi ette võtta. Täna proovime kõik kangad viimase väikse tükini ära kasutada, kuid brändi algusaastatel jäi meil rohkem laojääke. Sellest kujunes väike n-ö taaskasutuse projekt – midagi veidi teistsugust meie tavapärasest loomingust.”
Kõnealuse kollektsiooni muusaks valis Kriss Anna Kaneelina. “Ma olen imetlenud Annat pikki aastaid. Teinud seda eemalt, sest mul ei olnud julgust teda meile modelliks paluda. Lõpuks võtsin julguse kokku ja võin kinnitada, et ta on täpselt nii fantastiline naine nagu eemalt tundub,” lisab Kriss.
Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!
Kõik kollektsiooni tooted on käsitsi nummerdatud ning saadaval eksklusiivselt Kriss Sooniku kodulehel www.kriss-soonik.com ja Tallinna stuudiopoes aadressil Paavli 5/2, 2. korrus.