Foto: Ele Rieberg

Anu Riebergiga Anu Riebergist

Anu Rieberg on Eesti aeglase moe bränd ja Anu Rieberg ise on disainer, kes sellise brändi asutanud. „Meie disainipraktikat saab kirjeldada nelja kontseptsiooni kaudu: naturaalsed kangad, zero-waste disainipraktika, mugavus ja ajatus,” tutvustab Anu. Kui tutvume kõnealuse moemärgiga veelgi lähemalt, siis korraks tundub, et tegemist on millegagi, mis on liiga hea, et olla tõsi. Siis aga veendume, et liialdamata ongi meil Eestis nii aus ja keskkonda austav märk omast käest võtta. 

„Keskkond on meie suurim vara. Austame oma elupaika ja seepärast on kõik, mida teeme, suunatud selle hüvanguks. Rakendades zero-waste disainipraktikat, tunneme vastutust riideeseme terve elutsükli eest ning tähtis pole ainult see, mis on kliendile nähtav,” tutvustab disainer. Bränd peab tähtsaks ausust ja läbipaistvust, mille abil on võimalik teha teoks riideeseme loodustsäästev eluring. Alustades naturaalsetest materjalidest, millest kangas on loodud, ja lõpetades riideeseme järeleluga. “Läheneme disainidele terviklikult zero-waste disainiprotsessi järgi, mille tulemusena kasutame tootmisprotsessis ära kõik lõikus- ja niidijäägid. Need jäägid kasutame ära kas poolelioleva disaini täiustamisel või uue disaini loomisel ning seeläbi ei jäta meie disainiprotsess jalajälge.”

Jäägivaba disainiprotsess ei piirdu ainult Anu Riebergi disainidega, vaid hõlmab ka seda, kuidas oma loomingut esitletakse. Näiteks pakendatakse valminud rõivad kangajääkidest tehtud kottidesse, mida saab peale disaini soetamist igapäevaselt kasutada. Lisaks on bränd leidnud hooldussiltidele lahenduse, kuidas peale vajaliku info lugemist oleks neid võimalik keskkonda säästvalt ringlusesse lasta. Kõik Anu Riebergi hooldus- ja hinnasildid on tehtud seemnepaberile Labora trükikojas ning neid on võimalik kas istutada või kompostida. Seeläbi saab siltidest hoopis midagi uut, mis rikastab meie looduslikku keskkonda. Ainuüksi sellele ideele tahaksime siin Portailis püstijalu aplodeerida!

„Disainiprotsessis lähtume kangaste spetsiifilistest omadustest, millega seome mugavuselemendi. Ruum keha ja kanga vahel annab kandjale nii vaimset kui ka füüsilist vabadust ning seeläbi loob kandja keha disainile unikaalse vormi,” jätkab Anu. „Lisaruum ja unisex-lõiked annavad kandjale võimaluse väljendada oma sisemist seksuaalsust, mis on tihtipeale rahvusvaheliste mõõdustandardite tõttu alla surutud. Oluline koht on meie jaoks ka lisadetailidel, mis muudavad rõiva universaalseks ja kandmise kohast sõltumatuks.” Anu toob välja näiteks paelad, mis aitavad kandjal rõiva enda ümber mähkida või vabalt aksessuaarina dekoreerida. Ajatus lisandub brändi disainipraktikasse aga klassikaliste lõigetega, mis on kombineeritud mugavusdetailidega ning seeläbi tuleb esile rõiva olemuslik prioriteet rahuldada kandja praktilised vajadused ning seejärel esteetilised trendidele tuginevad soovid. 

Kõigest eelmainitust ei ole vähem tähtis ka valmiva rõiva kangas. „Naturaalsete kangaste tootmine, disain, kandmine ja taaskasutus loob loodussõbraliku eluringi ning meie jaoks on tähtis sellest osa olla,” lisab Anu. „Naturaalsed kangad võivad küll olla kallimad, kuid soovime panustada keskkonnateadlikku tarbimiskultuuri. Suuremat pilti vaadates arvame, et tähtis on leida lahendus kõikidele tööstusjääkidele, kuid oleme teinud teadliku valiku mitte panustada tehiskiudude elutsüklisse.”

Anu Riebergi brändi kohta leiab lisa brändi koduleheküljel anurieberg.com. Samal lehel on avatud ka moemärgi veebipood. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Reet Aus | Alex Arauz.

Eesti disain jõuab 12 miljoni USA televaatajani

Eesti disaini tutvustav viieminutiline videoklipp, mis on osa saatesarjast “ByDesign Europe”, jõudis 24. veebruaril CBS Los Angelese telekanalile KCAL-9, pakkudes Ameerika Ühendriikide telepublikule professionaalset ülevaadet innovatsioonist, leidlikkusest ja Euroopa disaini tipptasemest. Koos lähiajal linastuva New Yorgi episoodiga jõuab see kokku 12 miljoni televaatajani.

Koostöös mitmete Euroopa partneritega nagu Frankfurt Messe ja Londoni Royal College of Art ülikooliga soovivad ameeriklased oma sarjas vaatajatele tutvustada uuenduslikke disainiuudiseid Euroopast. Videoklipp tutvustab teiste seas kuulsaid saksa, poola, ja eesti disainereid ning nende novaatorlikke projekte, mis keskenduvad tehnilisele innovatsioonile, jätkusuutlikkusele, taaskasutusele ning uutele materjalidele.

Filmitud materjal sisaldab intervjuusid disaineritega, kes räägivad oma lähenemisviisidest ning kirjeldavad praktiliste näidete abil, kuidas nad kasutavad disainiprotsessis loovust ja jätkusuutlikke meetodeid. Oma kommentaare avaldavad hooaja jooksul disainimaailmas tuntud Karim Rashid, Ross Lovegrove ja Tom Dixon.

Rahvusvaheline filmitiim, eesotsas produtsent Mike Chapmaniga, külastas Eestit jaanuarikuu alguses. Eestit tutvustav filmilõik keskendus Reet Ausi tööstuslikule taaskasutusdisainile; seeneniidistikust sisustustoodete start-up’ile MYCEEN; heale digiteenuse näitele e-Residentsuse näol ning Disainiöö festivali ja disainiliidu tegemistele, kes oli ka koostöö algatuse taga. Videoklipp on pilguheit Eesti disaini kogukonna innovatiivsematele saavutustele ja e-riigi eelistele. Puhtjuhuslikult oli intervjueerija, teenusedisainer Alexandra Grüber-Pérez, kes on muuhulgas teinud koostööd ka USA praeguse presidendiga, kirjutanud oma lõputöö Londoni Royal College of Art’is teemal “Digital Estonia”.

Eesti Disainerite Liidu juhi Ilona Gurjanova sõnul võib seda lugeda üheks põhjalikumaks kajastuseks, mida Eesti disain kunagi Ameerika telekanalites saanud on. “Ajastus ei saa olla parem, kuna kevadel toimub New Yorgis Eesti disaini näitus. Eesti Disainerite Liit koostöös EKA ja e-Residentsusega osaleb kestliku ja digidisaini väljapanekuga New Yorki Disaininädalal 16.-23. mail.”

Eesti disaini tutvustav videoklipp, mis on osa ByDesign TV Europe esimesest hooajast,  keskendub Euroopa innovatsioonile ja disainile on saadaval vaatamiseks siin.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Liina Notta

ELLEN RICHARD ja EWALD tulid välja pööraste triiksärkidega

Kodumaised brändid ELLEN RICHARD ja EWALD teevad kummarduse Eesti disaini päevale ja üllatavad sel puhul pööraste triiksärkidega.

Eesti disaini päeva tähistatakse tänavu juba üheksandat korda ning nagu värskele tähtpäevale omane, sünnib iga aasta midagi uut ja seni veel ebatraditsioonilist. Eesti disainerite koostöid on disainile pühendatud päeva eel tehtud varemgi, aga näha koos kodumaiseid brände ELLEN RICHARD ja EWALD – sellist sähvatust poleks talvisest taevast osanud oodata.

ELLEN RICHARDi ja EWALDi koostöö toob lauale mitu päevakajalist teemat, mille üle disainihuvilistel saab ainult hea meel olla. Esiteks on brändide koostöö suur kummardus taaskasutusele ning näitab, et justnimelt koostööd tehes, saab edukalt vanu tooteid ümber disainida. Tihtipeale vajab vana mudel lihtsalt värsket pilku ja uut sisendit. 

Disaini poolest on uued triiksärgid ka heaks näiteks, kuidas ühest klassikalisest kontoritootest, saab luua mängulise ja efektse õhturõiva. Loodud triiksärgid on kombineerimist armastava kliendi maiuspala, sest kandmisvõimalusi leiab hulgi. ELLEN RICHARDi disainerid Kristi Pärn ja Andreas Kübar on siiralt tänulikud EWALDile: “Väga suur rõõm oli EWALDi inimestega tutvuda ja vahelduseks midagi olemasolevat ümber disainida. Olime korraks justkui moeosakonnas tagasi – redesign on alati lummavalt katsetuslik meetod, millest disaineritena, saame vaid rõõmu tunda.” 

ELLEN RICHARDi ja EWALDi ühised triiksärgid on saadaval juba sel neljapäeval Solarise Keskuses toimuval Disainerite Garaažimüügil, samuti saab särke soetada ELLEN RICHARDi Tallinna stuudiopoes aadressil Kalaranna 8/12. Kõik triiksärgimudelid on limiteeritud ja ainulaadsed ning laojääkidele omaselt seinast seina värvide ja suurusnumbritega.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid