Nimelt otsustas Marimekko pühendada tänavuse Tasaraita kollektsiooni just võrdsuse ja ebavõrduse temaatikale. Ja miks just Tasaraita? Sest esiteks tähistab Tasaraita kollektsioon just tänavu oma 50. aastapäeva ja teiseks ei saakski ükski teine Marimekko kollektsioon seda sõnumit paremini kanda – sest Tasaraita ongi endas algusest peale kandnud mõtet „even stripes for equalityˮ. Selle tekkeloo taga ei ole keegi muu, kui Annika Rimala, kes oli 1968. aastal Marimekko disainer ning lõi triibulise unisex kollektsiooni Tasaraita, mis oli mõeldud kandmiseks kõigile – olenemata rahvusest, vanusest või soost.
Täna, 50 aastat hiljem, lisandub kollektsiooni niigi aegumatule sõnumile koostöö organisatsiooniga Plan International, mis tegeleb laste õiguste ning just tüdrukute vastu suunatud ebavõrduse vastu võitlemisega. Iga Tasaraita kollektsiooni särgi müügist annetab Marimekko 1 euro Plan Internationalile – ja kellele ei meeldiks suvist hooaega tervitada ühe uue ja üllast eesmärki kandva meremehetriibuga?
Et propageerida kampaania sõnumit laiemalt, jäädvustas Marimekko tänavuse Tasaraita kollektsiooni juba ikoonistaatusesse tõusnud naise, Cipriana Quanni seljas. Vaata tulemust allolevast videost ja fotogaleriist!
https://www.youtube.com/watch?v=IXdDTpQUuw8
Uuri lisa Marimekko veebipoest aadressil marimekko.com.
Kollektsioon on võtnud eesmärgiks ühendada klassikalised siluetid ja pärandviited, luues garderoobi, mis on ühtaegu mitmekülgne ja intrigeeriv.
Kui naiste kollektsioonis tõlgendatakse ajatuid lõikeid läbi hooajavahetuse prisma, tuues esile pehmed, kuid selgelt määratletud vormid, siis meestele mõeldud valik pakub selge joone ja karakteriga siluette, mis on inspireeritud traditsioonilistest vormidest, ent toodud kaasaega tänu uuenduslikele materjalidele ja viimistlustele.
Tulemuseks on mitmekülgne ja ajatult elegantne garderoob, mis liigub sujuvalt suvest sügisesse.
Tutvu COSi pre-fall 2025 kollektsiooniga galeriis ja veebipoes cos.com!
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.