Global Change Award on iga-aastane väljakutse innovaatoritele ja oluline konkurss varajase staadiumi innovatsioonidele. Võistlus toimub juba kolmandat aastat ja meelitas sellelgi korral ligi tuhandeid ideid, täpsemalt umbes 2600 ideed 151 riigist. Tegemist on jõulise rahvusvahelise liikumisega, mis soovib luua meie planeedi võimalusi arvesse võtvat moetööstust. Selle aasta ideid analüüsides selgub, et uuendajad on sidunud end ennekõike digilahenduste, nutikate protsesside ja ootamatute materjalide leiutamisega.
12.03-16.03 vahel toimus aadressil globalchangeaward.com online-hääletus, kus igaüks võis anda oma hääle viie võitjaidee toetuseks. Tulemus nagu ka innovatsioonidega seotud tiimid paljastati 20. märtsi pidulikul auhinnatseremoonial, mis toimus Stockholmi raekojas. Auhinnaraha jaotus tiimide vahel järgnevalt:
300 000€: Crop-A-Porter (kestlike materjalide valmistamine saagikoristusjääkidest), USA
250 000€: The Regenerator (puuvilla- ja polüesterkiudude eraldamine, uute kiudude valmistamine), Rootsi
150 000€: Algae Apparel (bioloogiliste kiudude ja nahale kasuliku värvaine valmistamine vetikatest), Iisrael
150 000€: Smart Stich (rõivaste parandamist ja taaskasutamist hõlbustav lahustuv niit), Belgia
150 000€: Fungi Fashion (rõivad, mis valmistatud seeneniidistikest), Holland
„On selge, et tehnoloogia ja mood on liitnud oma jõud, et aidata luua tööstusharu siseselt jätkusuutlikku väärtust. Ärimudel, mida oleme siiani kutsunud kiirmoeks peab muutuma. Elame ajastul, mil kestlikkus on eesmärkidenimekirjas kõrgel kohal. Global Change Award on oluline algatus, et leiada andekaid erinevatest taustsüsteemidest pärit eraettevõtjaid, kes võtavad uuenduslikud ideid ning segavad neid tehnoloogiaga, et luua kehtivat süsteemi häirivaid lahendusi, mis võivad tuua jätkusuutlikku moodi revolutsioonilisi ideid,” ütleb ettevõtmise partner, Accenture’i jaekaubandusega tegeleva osakonna juht Jill Standish.
”Õnnitlen kõiki viit tiimi, kes tõestavad, et innovatsioon ei tunne riigipiire ja võib sündida ükskõik, kelle peas. Tänane päev tähistab võitjatele üheaastase innovatsioonikiirendi algust, mille käigus H&M Foundation, Accenture ja Kuninglik Tehnoloogiainstituut toetavad võitjaid ja viivad nad sellistesse innovatsioonikeskustesse nagu Stockholm, New York ja Shanghai,” tõdeb H&M Foundationi juhatuse liige ja H&M Hennes & Mauritz AB tegevjuht Karl-Johan Persson. Mainitud kiirendi annab võitjatele oskusi, võrgustiku ja nähtavust oma ideede teostamiseks, edu maksimeerimiseks ja tööstusele ligi pääsemiseks.
Olgu lisatud, et mittetulundusorganisatsiooni H&M Foundation rahastab Stefan Perssoni perekond – H&M grupi asutajad ja peamised omanikud. H&M Foundation ega ka H&M grupp ei võta endale konkursil osalevate ideede intellektuaalomandit ega omanda osakuid. Kõik uuendajad saavad ise otsustada, millist tuge nad oma idee edasiarandamisel vajavad.
Glenn Martens, kes on tuntud oma loomingulise lähenemise ja mängulisuse poolest (eriti Y/Projecti disainide kaudu), on H&M-iga loodud kollektsiooni kujundanud nagu “rõivaperekonna” – mitmekülgsete esemete kogumi, millel on mitu nägu ja kasutusviisi. Mahukas kollektsioon hõlmab nii naiste-, meeste- kui ka unisex-rõivaid ja aksessuaare, kus tavapärased rõivad – T-särgid, jakid ja teksad – on saanud ootamatult uue vormi läbi vormitavate materjalide ja skulpturaalsete siluettide.
“Ma näen seda kollektsiooni kui suurt rõivaperekonda, mille igal liikmel on mitu iseloomu ja eesmärki – nagu inimestelgi, nad muutuvad iga päev. Olen alati huvitatud rõivastest, mida me päriselt kanname, ning just see mõte sai selle erilise projekti lähtepunktiks,” räägib Glenn Martens.
Kampaania, mille peaosalisteks on Joanna Lumley ja Richard E. Grant, toob Martensi iseloomuliku huumori ja briti stiiliviited eredalt esile – justkui pöörane perekonnaportree, mis tähistab individuaalsust ja eneseväljendust.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!
H&M x Glenn Martens koostöö lansseeritakse 30. oktoobril valitud H&M kauplustes ja veebipoes hm.com.
Allpool leiad ehetetrendid, mis iseloomustavad sügist 2025 – ja mis panevad iga ehtelaeka uuel hooajal särama.
Kollane kuld on tagasi, suurejooneliselt
Sügise kõige mõjusam trend räägib vormist – ja mahust. Kui viimased hooajad kuulusid minimalistlikule hõbedale, siis nüüd on aeg tagasi pöörduda kulda: sooja, sügava ja enesekindla. Kullatoonides moeehted on muutunud suuremaks, julgemaks ja on isegi veidi “puhvis” – justkui oleks ehe teinud sügava hingetõmbe. Sif Jakobsi uue kollektsiooni voolavad siluetid ja Aleksandr Veni arhitektuursed disainid tõestavad, et ehe võib olla sama ekspressiivne kui kunstiteos. Sarnast energiat kannab ka Eesti disainer Sigrid Kuusk, kelle skulpturaalsed vormid sulanduvad kuldse soojusega ühte.
Värvid, mis soojendavad
Sügise värvipalett peegeldub ka ehetes. Kui pruun ja kollane loovad klassikalise, vaoshoitud luksuse, siis roosa ja punane toovad kaasa energiat ja sära. Swarovski on sel sügisel taaskord tõestamas, et “rohkem on rohkem” – eriti, kui kombineerida ühes ehtes mitu vääriskivi ja tooni. Roosa ja punane koos on ootamatu, kuid erakordselt mõjuv duett, eriti kui see sobitada see rõivamoes valitseva burgundiapunasega. Värvilised vääriskivid annavad ka klassikalisele kullale uue elu – ja muudavad iga detaili isikupäraseks pilgupüüdjaks.
Talismanide energia
Kui ehe võiks rääkida, jutustaks see sel sügisel mitmeid lugusid. Nullindate boho-võbe on tagasi – kihiti kantavad kuldehted, loomaripatsid, taimemotiivid ja sodiaagisümbolid. Kõik see on natuke nostalgiline, natuke müstiline ja täielikult isiklik.
Thomas Sabo ja Fossil pakuvad rikkalikult talismane neile, kes soovivad kanda oma lugu, samas kui Eesti bränd Flame annab võimaluse kombineerida eri elemente just nii, nagu hing ihkab. Ja kui süda tõmbab romantilisema suuna poole, siis puhvis südamed on selle hooaja pehmeim viis armastust väljendada.
Leia oma selle sügise ehtetrendid Goldtime esinduspoodides, kus kuni 19. oktoobrini on kõik vääriskiviga kuldehted -25%. Goldtime’i värskeimad kollektsioonid on väljas ka Tallinn Fashion Weekil, mis leiab aset 22.–24. oktoobril.