„Olen alati armastanud vintaaži, juba sellest ajast saati, kui olin 12-aastane. See aeg oli minu elus nagu murdepunkt, kus leidsin, et nüüd aitab teiste arvamusest hoolimisest, pole mõtet püüda alati sobituda. Olin paras rebel ning riietusin erilisematesse kaltsuka-leidudesse. Eks olen mässumeelne isiksus siiani, võtsin päris palju varajasest ellusuhtumisest ka olevikku kaasa.”
Susan kolis New Yorki Lõuna-Koreast, kui oli 5-aastane. Manhattani all-linnas koolis käies õppis ta juba maast madalast, mis on tänavastiil, mis on isiklik stiil, mis on mood. „90ndatel võisid lihtsalt minna ja istuda vastavas Manhattani linnaosas ning inimesi vahtida – see oli meeliülendav tegevus. Näha päriselus tüpaaže, kellest kirjutavad parimad moeblogid. Ideaalne keskkond loova inimesena kasvamiseks,” meenutab Susan.
Õppides luulekirjutamist ja filosoofiat, sai meie kangelanna aru, et kuigi temas endas valitseb suur armastus poeesia vastu, siis tänapäeva inimesed lihtsalt ei loe luulet. Sealjuures on Susani tänavune stilistika käekiri ka tema enda arvates otseselt mõjutatud poeesiast ja kirjaoskusest, seega mööda külgi maha kirjanduslik haridus ei jooksnud.
Vintaažipoe nimi Persephone tuleneb samuti kultuuriloost, sest tegu on Kreeka allilma jumalannaga (Rooma mütoloogias Proserpina). Tegelase valiku aluseks oli lugu, milles allilma valitseja Hades röövib Persephone ning viib ta seejärel tema vanemate juurde tagasi. Susani meelest iseloomustab see, kuivõrd habras on naiste iseseisvus nii majanduslikus, poliitilises kui ka eraelu võtmes, ning riietus ja stiil on üks viise, kuidas oma sõltumatust väljendada.
Kuidas aga luuakse Persephone fotoseeriad? Kuna edukas Instagrami konto on kaubamärgi suurim promoallikas, on selle otstarbeks pildistamine väga oluline, lausa regulaarne tegevus. Umbes kuuetunnise sessiooni käigus kostub helget muusikat, Susan täidab fotograafi rolli ise, luues sellega talle omast esteetikat. Oluline on esitleda igat eset selle parimate omaduste põhjal – laiad püksid olgu veel laiemad, siidist pluus peab juba silmaga vaadates tunduma pehme ja õrn. „Eksperimenteerime palju liikumisega, kaamera taga olles juhendan meeleldi modelle. Teen nii, et neil oleks hea ja mugav, ning nõnda tulevadki kõige loomulikumad fotod,” on Susani seisukoht.
Kirjutab, pildistab, stiliseerib ja turundab. Selline naine see Susan ongi. On ju justkui telesarja materjal? Tahaks ka kogu tema poe tühjaks osta, kuid kahjuks jäävad Ameerika Ühendriigid Eestisse vintaažikaupade tellimiseks natuke kaugeks unistuseks. Kuid naudime meeleldi Susan Choi annet üle maade ja merede ning paneme kõrvataha nippe sellest, kuivõrd lakooniliselt on võimalik vanaaegseid kaupu välja kanda.
Persephone pood asub aadressil etsy.com/shop/persephonevintage. Soovitame silma peal hoida ka poe Instagramil aadressil instagram.com/persephonevint.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nagu paljud armastatud moemärgid, on ka ATP Atelier alguse saanud sõprusest. Maj-La Pizzelli ja Jonas Clason on pikaaegsed sõbrad, kes veetsid oma suvepuhkuseid alati koos Lõuna-Itaalias Otrantos. 2011. aastal lõid nad koos ATP Atelieri – aksessuaaribrändi, mille kõik nahast tooted valmivad käsitööna Toscanas, kus hoitakse au sees sajanditepikkust nahatöökultuuri.
Brändi eesmärk on algusest peale olnud disainida kingi ja aksessuaare, mida saab kanda igal pool – olgu see Stockholmis, New Yorgis või puhkusel mõnes Itaalia väikelinnas. Tulemuseks on tooted, mis on klassikalise joonega, kuid samas vaieldamatult isikupärased.
Ja mida üldse tähendab “ATP”? Väga meeleolukalt – All Tomorrow’s Parties.
Tutvu brändiga Tallinna Kaubamaja Kingamaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee!