Foto: Ruslan Baginskiy

Krutskitega Ruslan Baginskiy suvi

Tänavuse kevad/suvi 2025 kollektsiooniga astub Ukraina juurtega aksessuaaribränd Ruslan Baginskiy julgelt uude loomefaasi, pakkudes kollektsiooni, mis keskendub mitmekülgsusele ja mängulisusele. 

Kollektsiooni fookuses on niinimetatud transformer-tüüpi moeesemed, mis üllatavad oma funktsionaalsusega. Näiteks on kollektsiooni üks pilkupüüdvamaid esemeid The HatBag – täpselt see, millele nimigi vihjab: mütsi ja koti hübriid, mida saab kanda sõltuvalt meeleolust (või ilmast) kas üht- või teistpidi, kas koti või peakattena.

Teine uudistoode on The HatDress – kerge linasest materjalist rätik, mida saab sõltuvalt vajadusest muutuda salliks, topiks, seelikuks või kleidiks. Ideaalne valik neile, kes armastavad kerge pagasiga reisida, kas pole?

Loomulikult jagub ka seekordsesse kollektsiooni ohtralt meeldivaid peakatteid, mis brändi signatuurile igati truud.

Tutvu Ruslan Baginskiy kevad/suvi 2025 kollektsiooniga galeriis ja veebipoes ruslanbaginskiy.com!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Portail.ee

JALUTA KOOS ALJONAGA Azzedine Alaïa moenäitusel

We have been very influenced by each other.“ See Thierry Mugleri tsitaat on kui ideaalne sissejuhatus moenäitusele, mis ootab külastajaid Fondation Azzedine Alaïa ruumides Pariisis. Näitus “Azzedine Alaïa – Thierry Mugler: 1980-1990. Two Decades of Artistic Affinities” toob vaatajateni dialoogi kahe legendaarse moelooja vahel, pakkudes ainulaadset sissevaadet nende koostöösse, sõprusesse ja moefilosoofiasse.

Alaïa ja Mugler – kuigi oma esteetikalt erinevad – jagasid sarnast kirge, naise keha tähenduse ja esteetilise väljenduse vastu. Mõlemad olid skulptorid, kelle käe all muutusid rõivad mitte ainult katvaks kihiks, vaid keha vormi esiletoovaks kunstiteoseks. Kõnealusel näitusel on välja pandud enam kui 70 komplekti, mis kõik pärit Azzedine Alaïa isiklikust arhiivist. Kuraatorite poolt kujundatud kromaatiline teekond algab mustades toonides ja liigub edasi valgete, punaste, roheliste ja kuldsete siluettideni, luues visuaalse poeetika kahe looja maailmade vahel.

Näitus heidab valgust ka kahe disaineri sõprusele ja vastastikusele mõjule. Alaïa ja Mugler kohtusid 1970. aastate lõpus, kui Mugler palus Alaïal luua mõned jakid oma 1979/1980 sügistalvise kollektsiooni jaoks. See koostöö sai katalüsaatoriks Alaïa iseseisvale karjäärile, kusjuures Mugler toetas teda igal sammul – ta oli abiks Alaïale 1982. aastal New Yorgis tema esimese suure show ajal, abistades nii produktsiooni kui ka tõlkega.

Portailil oli rõõm külastada seda ainulaadset näitust tänavu mais ning jagame rõõmuga eksklusiivseid kaadreid, mis meie kaamera kinni püüdis. Muide, lisaks näitusele avaneb külastajatele võimalus piiluda Alaïa maailma sõna otseses mõttes – maja teisel korrusel on avatud „aken“ Alaïa moestuudiosse, pakkudes haruldast vaadet moemaja loomeprotsessi telgitagustesse.

Ühine virtuaalse jalutuskäiguga galeriis!

Näitus “Azzedine Alaïa –Thierry Mugler: 1980-1990 Two Decades of Artistic Affinities” on avatud 31. augustini 2025 Azzedine Alaïa Foundation ruumides (18 Rue de la Verrerie, Pariis).

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Helene Vetik

EKSKLUSIIVNE PILGUHEIT: Gianni Versace retrospektiiv Málagas

Helene naasis hiljuti Hispaania linnast Málagast, kaasas rikkalik pildipagas moelegendi Gianni Versace retrospektiivnäituselt.

Málaga aasta oodatuima moenäituse, “Gianni Versace Retrospective”, koduks on Centro Cultural Fundación Unicaja, kus külastajad saavad süveneda moemaailma legendi loomingusse ja pärandisse. Karl von der Ahé ja Saskia Lubnow’ kureeritud näitus esitleb üle 500 originaaleseme, sealhulgas Versace ikoonilisi rõivaid, aksessuaare, haruldasi fotosid, kangaid, joonistusi ja prototüüpe.

Näitus algab Gianni Versace lapsepõlvest Lõuna-Itaalias, kus tema huvi arhitektuuri ja antiikkultuuride vastu põimus loomupärase moeloomise andega. Seejärel jaguneb ekspositsioon üheksaks temaatiliseks sektsiooniks, mis kajastavad Versace inspiratsiooniallikaid – Vana-Kreeka ja barokk-Itaaliast kuni 1980ndate popkunsti ja punkliikumiseni. Iga sektsioon toob esile, kuidas disainer kasutas moodi loovuse väljendusena ning ühiskondlike normide murdmiseks.

Erilist tähelepanu pööratakse 1990ndatele, eeskätt sellistele kollektsioonidele nagu “Miami Beach” ja “Bondage”. Näitusel on esindatud ikoonilised rõivad, mida kandsid Madonna, Bon Jovi ja teised ajastu suurnimed.

Üks näituse kõige erilisemaid tahke on eksklusiivne pilguheit kulisside taha – haruldased fotod, Gianni Versace ateljee rekonstruktsioon ja originaalprototüübid, mis annavad sügavama arusaama sellest, kuidas moelegendi loomingud ellu ärkasid.

Näitus “Gianni Versace Retrospective” jääb Centro Cultural Fundación Unicaja keskuses avatuks 30. juunini 2025.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid