Meenutuseks. Maison Beast, mille taga on Mihail Burõhh, Kaido Põldma ja Kristiina Jeromans, asutati eelmise aasta sügisel ja on saavutanud juba suure rahvusvahelise huvi. Tegemist on tänavamoebrändiga, mille inspiratsioon pärineb kultuurist meie ümber: inimestest, kunstist, muusikast ja spordist. Selle aasta kevadel laiendas bränd oma tegevusi, asutades Maison Beast Entertainment’i, mis on koduks räpparitele nagu Gameboy Tetris ja Arop.
Kui rääkida New Yorki jõudnud kollektsioonist, siis see on asutajate sõnul inspireeritud Eesti pärandist. “Kaasaegse tänavamoe kõrval näeme näiteks käsitsi heegeldatud komplekti, mille loomiseks kasutas peadisainer heegeltehnikad eelmistelt põlvkondadelt ja üle 5 km lõnga! Esindame New Yorgis uhkusega Eestit, mis seisab samuti ajaloo ja innovatsiooni ristteel.” Kokku on kollektsioonis kaheksa ready-to-wear komplekti, millele paneb punkti eksklusiivne logomustriga ülikond. “Maison Beast’i logomustriga kangas on loodud nullist spetsiaalselt brändi jaoks ja selles astub meie moeshow‘l üles ei keegi muu kui muusikaartist Nublu,” lisavad tegijad.
Kuniks meie ootame kaadreid moelavalt, saab kõnealuse kollektsiooni lookbook’iga tutvuda galeriis!
Fotograaf Marianna Gunja poolt pildile püütud moeseeria kannab endas mineviku kaja, korduvaid mustreid ja enesepeegeldust. “Meie kõigiga on kaasas emotsionaalne pagas ning isegi, kui see on raske, peame õppima, kuidas sellega valutult edasi sammuda,” mõtiskleb disainer Hannes Rüütel. “Me ei jutusta lugu üksnes sellest, mida me kanname, vaid ka sellest, mida me endas kanname.”
Disainer jätkab oma kollektsioonidele omast vastandamist nii materjalide kui vormide näol. Neutraalsetes toonides pehmed kangad vahelduvad julgete mustrite ja tekstuuridega ning siluetid ja detailid viitavad sel korral nii enesekontrollile kui ka vabanemisele. Meestele suunatud unisex-touch’iga rõivad on suuresti hinnatud ka naiste seas.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.
“Suved saarel tähendasid alati suurt hulka tööd: muru niitmist, rohimist, adru korjamist, palkide tassimist, puude ladumist, köögiviljade eest hoolitsemist ja palju muud,” räägib disainer. “Lapsena tundusid need ülesanded tüütu kohustusena, kuid lõpuks kaasnes nendega alati rahulolu ja uhkus selle üle, et oma kätega sai midagi valmis tehtud. Need rituaalid olid korraga koormavad ja vabastavad, ühendades perekonda, sugulasi ja sõpru, kes tuli talgute formaadis appi suuremaid töid ära tegema. Selle taustal on tööde tegemist dikteerinud alati heitlik ilm, “Eesti suvi”, mis tähendab, et sa ei tea kunagi, kas päev kulgeb päikese või vihma sabinaga.”
Kui Cäroli lapsepõlves oli töö maal käsikäes nappides riietes päevituse püüdmisega ja mõnusa koosviibimisega, siis veel pool sajandit tagasi olid samad tööd elulised ja vältimatud, et elada üle talv ja hoida talu toimivana. Toona kanti pikki katvaid rõivaid, mis kaitsesid keha kõrvetava päikese eest ja olid traditsioonilist laadi. Need kaks põrkuvat maailma — töö kui hädavajadus ning töö kui pool vabatahtlik rituaal on loonud Tallinn Fashion Weeki lavale jõudva kollektsiooni alustala.

Moebrändi carolxott alt toob disainer oma lapsepõlvemälestuste ja ajalooliste talurõivastele viidates loomingusse reaalse töö jäljed: päikese käes pleekinud pinnad, higiplekid ja kleepuvate muruliblede alla mattunud rõivad. Kangaste pleegitused ja kulutatud ilme, naha fragmentidest loodud murujändrike detailid ning käsitsi kootud pinnad loovad terviku, mis seob käsitöö ja tänapäevased modernsed vormid tervikuks. Lisaks muru referentsile on disainis välja tootud ka viited hea ja sooja suve tagajärjele looduses – õitsevale sinivetikale.
Kokkuvõttena on kollektsioon “Eesti suvi 2026” disaineri isiklik kogemus töö ja keha suhetest kaasates sinna detaile põlvkondade tagustest talu töörõivastest.
Kollektsioon jõuab Tallinn Fashion Weeki lavale 22. oktoobril Kuldnõela gala raames.