Foto: GUILD

Moemärgi GUILD esimene digitaalne kollektsioon

Kodumaine rõivabränd GUILD lansseeris äsja digitaalse kübarakollektsiooni, mis sündis koostöös Amsterdami virtuaalmoe platvormiga The Fabricant.

Kollektsioonis kohtuvad minevikukajad ja tulevikusosinad ning see tuleb välja neljas osas – alustuseks kahe 3D NFT kaabuna, mis talletuvad digitaalsete artefaktidena, ning mida saab kasutada augmenteeritud reaalsuse filtrina, müüa, osta ja vahetada erinevatel platvormidel.

“MASTER PEACE” nime kandev kollektsioon peegeldab taaskord GUILDile omast, ajatut ja ajastuid põimivat käekirja ning samuti ka aega, milles elame. „Mis hetkel maailmas toimub mõjutab meid kõiki ning meil on valik: kas minna kaasa kollektiivse kaosega või jääda teadlikult… heaks. Kui me kõik mõistaks, et meie mõtted loovad reaalsust, oleks maailm hoopis teises kohas kui ta täna on. See on ka kollektsiooni kandev mõte, Life becomes a Masterpiece when we Master Peace. Kõik algab meist endist. Ja nii lõimegi „raudrüü“ kaasaegsetele rüütlitele, kes seisavad Headuse eest. Kaabud on vaid esimene samm sel teekonnal, peatselt lisanduvad ka rõivad, mida ehib näiteks rõngaskude,“ räägib GUILDi üks loojaid ning kunstiline juht Joan Hint.

Aga miks ikkagi digitaalne mood? „Oleme algusest peale lisaks praktilistele toodetele andnud välja muinasjutulisi kollektsioone. Rõivaid, mis loovad karaktereid. Mõningaid neist pärismaailmas luua on olnud paras peavalu, sest moetööstus Eestis on väike, puuduvad vajalikud masinad ning know-how. Digitaalses maailmas on aga võimalused piiramatud ja see ongi vast kõikse paeluvam virtuaalmoe puhul – sa võid luua mida iganes ning kui see on hästi tehtud, siis kulumise asemel antud toote väärtus NFT’na tõenäoliselt hoopis tõuseb ajas,“ räägib brändi teine looja Sten Karik.

Olgu lisatud, et GUILDi digitaalsed kaabud on limiteeritud – valgeid 222 tükki ning metalseid 55 tükki – ning NFT-tehnoloogiale omaselt neid juurde ei tule. Kõnealuseid virtuaalkaabusid saab juba soetada The Fabricanti lehel. 

Veel sarnaseid artikleid


HANNES RÜÜTEL
Foto: Marianna Gunja

Moemärgi HANNES RÜÜTEL sügav kohtumine iseendaga

Meesterõivaste brändi HANNES RÜÜTEL sügistalvine kollektsioon “The Past is Present” on justkui sügav kohtumine iseendaga, mis liigub mälestuste, identiteedi ja emotsionaalse vastupidavuse teljel. Isiklik, ent samas universaalne.

Fotograaf Marianna Gunja poolt pildile püütud moeseeria kannab endas mineviku kaja, korduvaid mustreid ja enesepeegeldust. “Meie kõigiga on kaasas emotsionaalne pagas ning isegi, kui see on raske, peame õppima, kuidas sellega valutult edasi sammuda,” mõtiskleb disainer Hannes Rüütel. “Me ei jutusta lugu üksnes sellest, mida me kanname, vaid ka sellest, mida me endas kanname.”

Disainer jätkab oma kollektsioonidele omast vastandamist nii materjalide kui vormide näol. Neutraalsetes toonides pehmed kangad vahelduvad julgete mustrite ja tekstuuridega ning siluetid ja detailid viitavad sel korral nii enesekontrollile kui ka vabanemisele. Meestele suunatud unisex-touch’iga rõivad on suuresti hinnatud ka naiste seas.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Moemärgi HANNES RÜÜTEL esinduskauplus asub Telliskivi Loomelinnakus aadressil Telliskivi 60A/3, Tallinn. Uuri lisa hannesruutel.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marianna Gunja

Millist kollektsiooni esitleb Cärol Ott Tallinn Fashion Weekil? Meie teame!

Cärol Ott esitleb brändi carolxott alt sügisese Tallinn Fashion Weeki raames oma kevad/suvi 2026 kollektsiooni, mis sai alguse disaineri enda lapsepõlvekogemusest. 

“Suved saarel tähendasid alati suurt hulka tööd: muru niitmist, rohimist, adru korjamist, palkide tassimist, puude ladumist, köögiviljade eest hoolitsemist ja palju muud,” räägib disainer. “Lapsena tundusid need ülesanded  tüütu kohustusena, kuid lõpuks kaasnes nendega alati rahulolu ja uhkus selle üle, et oma kätega sai midagi valmis tehtud. Need rituaalid olid korraga koormavad ja vabastavad, ühendades perekonda, sugulasi ja sõpru, kes tuli talgute formaadis appi suuremaid töid ära tegema. Selle taustal on tööde tegemist dikteerinud alati heitlik ilm, “Eesti suvi”, mis tähendab, et sa ei tea kunagi, kas päev kulgeb päikese või vihma sabinaga.”

Kui Cäroli lapsepõlves oli töö maal käsikäes nappides riietes päevituse püüdmisega ja mõnusa koosviibimisega, siis veel pool sajandit tagasi olid samad tööd elulised ja vältimatud, et elada üle talv ja hoida talu toimivana. Toona kanti pikki katvaid rõivaid, mis kaitsesid keha kõrvetava päikese eest ja olid traditsioonilist laadi. Need kaks põrkuvat maailma — töö kui hädavajadus ning töö kui pool vabatahtlik rituaal on loonud Tallinn Fashion Weeki lavale jõudva kollektsiooni alustala.

Moebrändi carolxott alt toob disainer oma lapsepõlvemälestuste ja ajalooliste talurõivastele viidates loomingusse reaalse töö jäljed: päikese käes pleekinud pinnad, higiplekid ja kleepuvate muruliblede alla mattunud rõivad. Kangaste pleegitused ja kulutatud ilme, naha fragmentidest loodud murujändrike detailid ning käsitsi kootud pinnad loovad terviku, mis seob käsitöö ja tänapäevased modernsed vormid tervikuks. Lisaks muru referentsile on disainis välja tootud ka viited hea ja sooja suve tagajärjele looduses – õitsevale sinivetikale.

Kokkuvõttena on kollektsioon “Eesti suvi 2026” disaineri isiklik kogemus töö ja keha suhetest kaasates sinna detaile põlvkondade tagustest talu töörõivastest.

Kollektsioon jõuab Tallinn Fashion Weeki lavale 22. oktoobril Kuldnõela gala raames.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid