„Käesoleva aasta H&Mi Conscious Exclusive kollektsiooni puhul ei pidanud me silmas ainult esemete välimust, vaid ka seda, millise kogemuse nad tekitavad. Tegu on kollektsiooniga, mis pakub midagi kõigile meeltele ja vastab meie püüdlusele lähtuda kogu oma tegevuses jätkusuutlikkuse põhimõttest,“ räägib H&Mi disainijuht ja loovdirektor Pernilla Wohlfahrt.
Iga naistekollektsiooni riietuseset iseloomustab jätkusuutlikkuse vaimust kantud kevadine värskus. Näitena võib tuua plisseekleiti, mille materjaliks on BIONIC®-polüester. Aksessuaaride hulka kuuluvad taaskasutatud plastikjäätmetest valmistatud kalavõrgukott ning omapärased taaskasutatud klaasist ja plastikust kõrvarõngad. Kollektsiooni meeleolu sobib ka õhtusse. Selle tagavad näiteks meeliergastavalt küütlevad litrid taaskasutuspolüestrist kokteilikleidil.
„H&Mi Conscious Exclusive kollektsioon näitab, et kõrgelennuline stiil saab arvestada kogu planeedi saatusega ja aidata kaitsta seda tulevikku silmas pidades. Tegemist on väga ihaldusväärse kollektsiooniga, mille jätkusuutlikest materjalidest valminud esemeid soovid kanda hooajast hooaega,“ räägib kampaanianägu Natalia Vodianova, kelle viimase aja saavutuste hulka kuulub ka digitaalse heategevusplatvormi Elbi asutamine.
Sarnaselt meesteriiete erikollektsioonile, hõlmab Conscious Exclusive kollektsioon esimest korda ka lastevalikut, millest leiab kauneid väikeseid tüllkleite, pehme joonega bleisereid ja võluvaid tänavastiilis pükse. Esmakordselt kuuluvad kollektsiooni ka ökoloogilised unisex-parfüümiõlid.
H&Mi Conscious Exclusive kollektsioon saabub 20. aprillil müügile umbes 160 H&Mi üle kogu maailma ja e-poodi.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.