Foto: Portail.ee

10 asja, mida sain teada Vogue Scandinaviast

Mõned nädalad tagasi nägi ilmavalgust kauaoodatud Vogue Scandinavia. See lansseeriti pidulikult nii virtuaalselt kui ka „päriselt” Kopenhaageni moenädalal. Mina sain oma numbri kätte täpselt 9. augustil ning tänaseks olen selle pidulikult ka läbi töötanud. 

Mis ma siis uuest Vogue’i väljaandest teada sain? Sain teada, et esimese Vogue Scandinavia kaanestaarile Greta Thunbergile meeldib intervjuu ajal palju itsitada ning et ta pole endale uusi riideid ostnud juba kolm aastat. Samas pakkusid mulle palju rohkem pinget mõned pisikesed detailid, mis samuti uut numbrit lugedes välja tulid. Toon välja neist täpselt kümme. 

  1. Rootsi looduskosmeetikamärk Björk & Berries pühendas Vogue Scandinaviale lausa eraldi lõhna. Seda selleks, et Vogue Scandinavia saaks paitada moemaanide kõiki meeli. Kõnealune ja väga limiteeritud parfüüm on saadaval Vogue Scandinavia veebipoes.
  2. Vogue Scandinavia on võtnud eesmärgiks olla kõige jätkusuutlikum ning kõige väiksema süsiniku jalajäljega väljaanne maailmas.
  3. Skandinaavia Vogue’i ei leia paraku tavapärastelt ajakirjalettidelt. Seda saab soetada väljaande veebipoest, mis õnneks tarnib kenasti ka Eestisse. Millest selline otsus? Aga selleks, et vältida ajakirjade ületootmist ning pakkuda neid täpselt selles koguses, kui on nõudlust. 
  4. Kuigi Vogue Scandinavia paberajakiri ilmub ainult kuus korda aastas, täpsemalt üle kuu, siis loob ajakirja toimetus uut sisu pidevalt – seda aga digitaalselt. Seega tasub huvilistel silm peal hoida kõikidel Vogue Scandinavia platvormidel.
  5. Vogue Scandinavia toimetusse kuulub ka üks küber-modell, Aada, kes on väidetavalt maailma üks vanemaid avatare ning teinud skandinaavia moeskeenel ilma juba aastaid. 
  6. Hilma af Klint oli Rootsi kunstnik, kellest inspireerituna sündis Vogue Scandinavia tüpograafia. 
  7. Ühe Skandinaavia Vogue’i moeseeria on loonud algusest lõpuni moeillustraator Lovisa Burfitt. 
  8. Üks Stockholmi rannikul jäädvustatud moeseeria – ja minu isiklik lemmik – on pühendatud puhtalt skandinaavia moedisainile. Lisaks sellele said eraldiseisvas iluseerias oma sügava kummarduse skandinaavia ilubrändide tooted.
  9. Vogue Scandinavia ridadesse kuulub terve trobikond Instagramis kuulsust kogunud ja tänaseks vägagi arvestatava jälgijaskonnaga moemõjutajat – alates soomlannast Sandra Hagelstamist ja norralannast Celine Aagaardist kuni taanlanna Sophia Roeni välja.
  10. Kuigi ametlikult on tegemist moeajakirjaga, siis mingil põhjusel pakkusid mulle isiklikult enim lugemispinget artiklid nii minimalistlikust kui maksimalistlikust kodusisustusest, samugi Islandi koskedest ning haruldastest Limfjordi austritest. Ons see hea või mitte, ei suuda hetkel isegi otsustada. Üks on aga kindel, Vogue Scandinavia tegi tugeva alguse ning jään juba huviga ootama, millal järgmine number minu postkasti potsatab.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Miu Miu

“Miu Miu tüdruk” Kylie Jenner

Kylie Jennerist on ametlikult saanud Miu Miu girl – vähemalt viitab sellele moemaja uus sügis/talv 2025 reklaamkampaania. Kui varasemalt on Miu Miu esindamise au kuulunud pigem õele Kendall Jennerile, siis tundub, et nüüd on Kylie kord rambivalgusesse astuda.

Kuigi paljude jaoks tuli säärane otsus üllatusena, siis tegelikult on Kylie Jenneri suhe tippmoega viimastel aastatel ainult süvenenud – tema kontole kuuluvad kampaaniad nii Acne Studios kui ka Jean Paul Gaultier moemajadega, lisaks astus ta üles Coperni moeetendusel. Seega polegi ehk Miu Miu radarile jõudmine nii suur ootamatus.

Kõnealuses kampaanias poseerib Jenner koos muusiku Towa Birdi, näitlejate Lou Doilloni, Rila Fukushima ja Myhalaga, modelli Yura Romaniuki ning räppari Cortisa Stariga.

Vaata pilte Jennerist Miu Miu kampaanias galeriist!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Havaianas

7 põnevat fakti maailma populaarseima plätubrändi kohta

Kui rääkida suvest, rannast ja muretust olemisest, siis kerkib paljudele silme ette üks kindel detail – värvilised, kerged ja ajatud Havaianase plätud. Brasiiliast pärit bränd on tõusnud tagasihoidlikust algusest tõeliseks ikooniks, mida kantakse nii liivarannas kui ka moenädalatel. Siin on seitse põnevat fakti, mis teevad Havaianasest enamat kui lihtsalt plätupaar.

1. Juured ulatuvad Jaapanisse

Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.

2. Nimi viitab Havaile

Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.

3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas

Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“

4. Moerevolutsioon 1990ndatel

Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.

5. Kõik kannavad Havaianaseid

Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.

6. Disainikoostööd tippmoemärkidega

Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.

7. Ka kuulsuste lemmik

Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.

Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.

Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid