Foto: hypebae.com

Mida tähendab „jätkusuutlikum” Copenhagen Fashion Week?

Cecilie Bahnsen

Möödunud nädalal kogunes moemaailma koorekiht Kopenhaagenisse, sest käimas oli järjekordne Copenhagen Fashion Week. Lisaks sellele, et esitleti skandinaavia paremikdisainerite tänavusi sügistalviseid moekollektsioone, esitles Copenhagen Fashion Week kui üritus ise üht vägagi positiivset kõneainet tekitanud plaani.  

Nimelt panid moenädala korraldajad esimest korda kokku jätkusuutlikkuse tegevusplaani, mida moenädalal ka laiemale publikule esitleti ning mille kõige kõlavamaks eesmärgiks sai olla aastaks 2022 zero-waste põhimõttel toimuv moeüritus. Mida see null-prügi-eesmärgi poole pürgimine tegelikult aga tähendab? 

Lihtsamatest asjadest alustades – Copenhagen Fashion Week keelab oma üritustel ühekordsete plastesemete kasutamise ja jutt ei käi ainult joogitopsidest või plastkõrtest. Keelatakse ka näiteks plastist riidepuud ja ühekordsed kilest riidekotid, millega riideid tavaliselt moemajast moeetendustele transporditakse. 

Mõneti keerulisemaks, kuid kindlasti omaette tunnustust väärivaks, teeb aga moedisainerite elu see, et alates 2023. aastast saavad oma kollektsioone Kopenhaageni moenädalal näidata ainult need moemärgid, kes kasutavad oma kollektsioonides vähemalt 50% ulatuses organic, upcycled või recycled päritolu materjale. Samuti, kes ei põleta ega hävita muul ebaeetilisel moel oma rõivajääke ning kasutavad igapäevaselt oma esemete transportimiseks ainult jätkusuutlikke pakendeid (kõige lihtsam näide – näiteks brändi veebipoe tellimuste puhul). Lõpetuseks peavad ka lavastatud moeetendus ning ametlik üritus selle ümber järgima zero-waste põhimõtet. Lähemalt saab antud plaani kohta lugeda täiesti avalikult moenädala kodulehelt.

See ei ole kindlasti esimene kord, kus rahvusvaheline moenädal on keskkonna teemal sõna võtnud – oleme kirjutanud meiegi sellest, kui Londoni moenädal keelas oma lavadel karusnaha ning Los Angeleses toimus esimene Vegan Fashion Week. Ometi tundub, et Copenhagen Fashion Week on selles vallas ikkagi suurim suunanäitaja ning meiegi ei looda muud, kui et seda suunda hakkavad jälgima ka teised, Pariisi moenädalast meie enda omani siin Tallinnas. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Liana Kukava

Ivo Nikkolo ja Rentalier lansseerisid kevadsuvise laenukollektsiooni

Käesoleval nädalal tõid kodumaine moemärk Ivo Nikkolo ja rendiplatvorm Rentalier koostöös turule järjekorras teise jätkusuutliku moekollektsiooni, mis on mõeldud ajatut disaini ja teadlikku tarbimist hindavale kaasaegsele naisele.

Selle hooaja kollektsiooni moodustavad neli elegantset kleiti, mis on disainitud erinevatele kehatüüpidele ning sobivad kandmiseks erilistel suvesündmustel. Kollektsiooni iseloomustavad pehmed pastelsed toonid, lendlevad kangad ja figuuri rõhutavad lõiked. Kollektsiooni eesmärk on endiselt sama: tähistada nii isikupära kui ka jätkusuutlikku mõtteviisi.

„Rõivaste laenutamine on Eesti moes uus suund, mis võimaldab kombineerida juba kapis olevaid minimalistlikke igapäevarõivaid harvem kantavate luksuslike esemetega, ilma vajaduseta igaks eriliseks sündmuseks uus rõivaese soetada,“ räägib Rentalieri asutaja Josefine Vaher-Vahter, lisades, et laenutamine on jätkusuutlik ja taskukohane viis, kuidas tippmoodi nautida – ning tarbijate huvi laenutamise vastu on järjest kasvamas.

„Oleme ülimalt meelitatud, et esimene ühine koostöö sai naiste poolt nii soojalt vastu võetud, et saime taas pead kokku panna ja koos Ivo Nikkolo tiimiga uue kevad/suvi kollektsiooni disainida,“ sõnas Vaher-Vahter.

„Soovisime pakkuda rõivaid, mis tunduvad eksklusiivsed, kuid samas mitmekülgsed – luksuslikud, kuid ilma pikaajalise kohustuseta,“ lisas Baltika brändivisuaali ja piirkondliku jaemüügi juht Steffi Saava-Kingisepp. „Rendimood võimaldab ligipääsu kaunitele disainidele ilma raiskamiseta, toetades nutikamaid garderoobivalikuid ja ringsemat moetarbimist.“

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Kollektsioon on juba laenutamiseks saadaval eksklusiivselt Rentalieris. Uuri lisa rentalier.eu.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Copenhagen Fashion Week

Amsterdam Fashion Week adopts Copenhagen Fashion Week’s sustainability requirements

Amsterdam Fashion Week (AFW) and Copenhagen Fashion Week (CPHFW) have announced a new partnership, joining forces to accelerate the industry’s sustainability actions across the Nordic and Benelux fashion markets.

As part of the collaboration, AFW will roll out the Sustainability Requirements framework developed by CPHFW for their official show schedule. Kicking off with a one-year pilot phase to embed the Minimum Standards into their existing admission criteria, the full implementation will come into effect in September 2026. During upcoming Amsterdam Fashion Week, approximately 30 brands featured in the official show schedule will be measured against the Sustainability Framework Requirements.

Danie Bles, CEO of Amsterdam Fashion Week said: “At AFW, sustainability is at the heart of everything we do. Sustainability isn’t optional – it’s the future of fashion, and we’re shaping it today. With this in mind, we are incredibly proud to announce our partnership with CPHFW. By adhering to the Sustainability Requirements, we join forces with our fellow fashion weeks to support designers in making real, measurable progress in their sustainability efforts.”

Cecilie Thorsmark, CEO of Copenhagen Fashion Week added: “We are thrilled to announce our partnership with Amsterdam Fashion Week so shortly after joining forces with the British Fashion Council. With this new collaboration, we further establish the Sustainability Requirements within Europe and work even more closely on shared language and common objectives. This partnership not only fosters much-needed industry alignment but underpins the unique role fashion play in driving positive change within the industry.”

Since its launch, the Norwegian Fashion Hub, Oslo Runway, Berlin Fashion Week executed by Fashion Council Germany and the British Fashion Council have embarked on the implementation of the Sustainability Requirements framework.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid