Selleks et suvi mööduks nahale turvalisemalt, toon välja kuus peamist mõtet, mis sellest vestlusest minuga kaasa jäid.”
UVA – A nagu aging
SPF (sun protection factor) ehk päikesekaitsefaktor viitab eelkõige kaitsele UVB-kiirguse vastu, millel on pearoll päikesepõletuste ja nahavähi tekkes. Kuid tõeline nahka kahjustav salakavalus peitub UVA-kiirguses, mille mõju on vähem nähtav, ent pikemas plaanis laastavam. „Hea meelde jätta – A nagu aging,“ ütleb dermatoloog dr Bret Kaldvee, rõhutades, et just UVA-kiirgus on see, mis soodustab naha enneaegset vananemist. Ja mis kõige üllatavam – UVA tungib läbi ka aknaklaasi. Seega isegi tööpäeval kontoris või autoroolis võib vajada su nahk päikese eest kaitset.
SPF 30 on enam kui piisav – kui seda õigesti kasutada
SPF 30 blokeerib 97% UVB-kiirgusest, SPF 50 umbes 98,5%. Väike vahe, eks? Tõeline vahe tuleb sisse siis, kui me ei kasuta kreemi piisavalt – enamik inimesi kannab seda peale liiga õhukese kihina ja liiga harva.
Kogus loeb: üks pits kehale, kaks triipu näole
„Uuringud näitavad, et keskmine inimene kannab nahale umbes poole sellest kogusest, mida tegelikult vaja oleks, mistõttu ei jõua tootes lubatud kaitsefaktor kunagi täielikult mõjule. Lisaks kiputakse unustama, et päikesekaitsekreemi tuleks päeva jooksul ka uuendada, ideaalis iga kahe tunni tagant. Kui ollakse aktiivne, higistatakse või käiakse ujumas, tuleks kreemi peale kanda veelgi tihemini.“ Nahaarst annab ka selged juhised, kui palju on piisav: täiskasvanud inimese kogu keha katmiseks kulub üks pits ehk umbes 30 ml kreemi. Näo kaitseks piisab kahest täissõrme triibust – tõmba kreemi nimetissõrmele ja keskmisele sõrmele, mõlemale üks triip.
Päikesekreem olgu meigi all – mitte sees
Meigitooted, millel on SPF, ei pruugi pakkuda piisavat kaitset, eriti kui neid kantakse peale õhukese kihina. Nipp on lihtne: kõigepealt niisutav kreem, siis päikesekaitse (SPF 30 või 50), alles siis jumestus.
Päeva jooksul uuendamine? Kasuta mütsi, mitte TikToki trikke
Päikesekaitsekreemi uuendamine meigi peale on veel lahendamata kunst. Kuni keegi selle ära ei lahenda, soovitab dr Kaldvee pigem varjus istuda, kanda laia äärega mütsi ja suuri päikeseprille.
UPF-riided on lapsevanema salarelv
Erinevalt kreemist ei vaja UPF-rannariided päeva jooksul uuendamist, ei kulu maha ja pakuvad kindlat kaitset. Boonus: laps ei saa neid “kogemata” maha hõõruda. Kui rannariided saavad märjaks, vaheta need lihtsalt kuiva vastu.
Loe täispikka artiklit, mis ilmus ajakirja Hooaeg suvenumbris siin!
Milliseid trende meestele tänavune sügishooaeg toob? Goldtime teab vastust.
Ei ole saladus, et Eesti mehed on aksessuaaride kandmises muutunud üha julgemaks – eriti kui jutt käib käeehetest. Lihtne nahkrihm või mustast metallist käevõru võib kanda endas rohkem tähendust, kui esmapilgul paistab. Trendid soosivad kihilist kandmist: mitu erinevat materjali ja tekstuuri ühes koos loovad isikupärase ja pingevaba tulemuse.
Animaalsed motiivid
Looma- ja taimemustrid on jõudnud ka meeste ehete maailma. Need sümboliseerivad jõudu, kaitset ja vabadust – väärtusi, mis kõnetavad meest, kes ei pelga näidata oma sisemist energiat. Olgu see Thomas Sabo käevõru panteriga või krokodilliga sõrmus, mille kujundus vihjab looduse rütmile – need detailid annavad välimusele jõulise ja iseloomuliku nüansi.
Must minimalism
Minimalism ei tähenda tagasihoidlikkust. Vastupidi – mustad metallid ja puhtad vormid on efektsed just oma lihtsuses. Need aksessuaarid, mida pakuvad nii The Man, Diesel kui Emporio Armani brändid, on korraga nii soliidse kui mässulise mehe valik, sobides ülikonna manseti kõrvale, aga ka nahkjaki alla. Ajatu ja universaalne must toon ei küsi olukorda ega aastaaega – see lihtsalt sobib.

Kell kui iseloomu peegel
Käekell jääb alati meeste aksessuaarimaailma keskmesse. Olgu eelistuseks klassikaline Šveitsi disain, sportlik nutikell või robustsem Casio kronograaf – kell on rohkem kui ajamõõdik, see on hoiak. Goldtime’i valikust leiab mainekaid brände nagu Tissot, Longines, Emporio Armani, mis ühendavad tehnilise täpsuse ja isikupärase disaini – ideaalse tasakaalu mehe jaoks, kes hindab nii funktsionaalsust kui ka esteetikat.
Igavene kaitsetahe
Eesti mehelikule jõule on Goldtime loonud ka midagi sügavamat – The Man “Kaitsetahe” kollektsiooni, mis on austusavaldus riigikaitsele ja neile, kes seisavad meie vabaduse eest. Iga selle kollektsiooni ost toetab Reservväelaste fondi, aidates tõsta Eesti kaitsetahet ja ühtsustunnet.
Parim valik kellasid ja ehteid meestele ootab Goldtime’i kauplustes üle Eesti ja e-poes goldtime.ee.
Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.
Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.
Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!