Foto: Riga Fashion Week

25 komplekti Riga Fashion Weekilt, mida tahame SS17 hooajal kanda

Tegelikult tahaksime neid komplekte kanda juba varem, ent siiski austusest moehooaegade vastu ootame oma korra – ja õige hooaja – ikkagi ära.

Uue ootuses esitleme teile oktoobri lõpus toimunud Riga Fashion Weekilt 25 kevadsuvist komplekti, mis meile erakordselt positiivselt silma jäid ja uskuge meid, kõikidest sadadest nähtutest ei olnud valiku tegemine üldsegi lihtne ülesanne. Portaili lemmikud leiab allolevast galeriist, seega avagem see ning asugem disainerite ja brändide nimesid meelde jätma!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Pohjanheimo

VAATA, millised Eesti disainerid astuvad üles tänavusel Riia moenädalal

20.–24. oktoobrini toimub Läti pealinnas Riga Fashion Week, mille kohta lõunanaabrid ise ütlevad, et tulemas on tõeline “Season of Debuts”. Nimelt jõuab seekordse moenädala lavale kokku 17 moebrändi Lätist, Eestist, Leedust, Poolast, Belgiast ja Usbekistanist, neist koguni 12 esimest korda Riia moenädala ajaloos.

Eestit esindavad Riia moenädalal seekord lausa kolm moemärki. Rahvusvaheliselt tuntud moebränd Pohjanheimo naaseb Riga Fashion Weeki põhilavale oma elegantse ja ajatu joonega kollektsiooniga. Lisaks on esmakordselt Riias kohal Embassy of Fashion, mis ühendab kolme tunnustatud Tallinna moeloojat – Aldo Järvsood, Riina Põldroosi ja Ketlin Bachmanni. Kolmas Eesti esindaja on Nora Isle, kelle kollektsioon toob lavale klassikalised siluetid, mida ilmestavad kaasaegsed ja väljendusrikkad detailid.

Embassy of Fashion

Lisaks moeetendustele toimub Riia moenädala raames hariduslikke töötubasid ja meistriklasse, kus keskendutakse jätkusuutlikule disainile ning moekunsti ja kaasaegse kunsti ühendamisele. 24. oktoobril juhendab Eesti moefotograaf Kertin Vasser fotomeistriklassi koostöös Läti partneritega.

Riia moenädala põhietendused leiavad aset kolmes paigas – Hanzas Peronsis, Zunda Towersi kompleksis ning Galerija Centrs kaubanduskeskuse neljandal korrusel asuvas ruumis “Latvian Design Stories”. Riga Fashion Weeki ametlik kava ja lisainfo on leitavad kodulehelt www.rfw.lv.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: CHANEL

Matthieu Blazy esimene peatükk CHANELis

Pariisi moenädal jõudis esmaspäeval oma kulminatsioonini, kui Grand Palais’ suursugused uksed avanesid CHANELi kevad/suvi 2026 moeetenduse jaoks. See polnud lihtsalt järjekordne moeetendus, vaid kauaoodatud hetk – Matthieu Blazy esimene kollektsioon legendaarse moemaja loovjuhina, poeetiline dialoog mineviku ja tuleviku, Gabrielle Chaneli ja tema moemaja uue järeltulija vahel.

Blazy, varasem Bottega Veneta loovjuht, astus CHANELi maailma austusega. Tema kevad/suvi 2026 kollektsioon oli kui kolmes vaatuses vestlus, mis koosles peatükkidest „Un Paradoxe“, „Le Jour“ ja „L’Universel“ – rääkides lugusid töö ja armastuse, mehelikkuse ja naiselikkuse, mineviku ja tuleviku vahel.

“Un Paradoxe” algas särgiga – lihtsa, ent tähendusega. See oli justkui sümboolne laen Gabrielle Chaneli suurelt armastuselt Boy Capelilt. Koostöös ajaloolise särgitootja Charvet’ga sündis CHANELi jaoks uus klassika: raskelt langev, ahelaga ääristatud särk, mis kord meenutas smokingut, kord öösärki. Moemaja ikoonilised tviidkostüümid said Blazy tõlgenduses vabad ja voolavad, kraeta jakid kandsid endas meeste õlajooni, kuid hoidsid CHANELile truud graatsiat. „See algab meeste garderoobist,“ sõnas Blazy, „sest Gabrielle Chaneli jaoks oli võrdsus alati seotud vabadusega.“

Blazy “Le Jour” tõi lavale päris CHANELi – mitte muuseumieksponaadi. Selles peatükis mõtiskles disainer rõiva kui põlvest põlve edasiantava eseme üle – nagu 2.55 käekott, mis näis kortsunud ja kantud, või tviid-jakid ja -seelikud, mis paistsid justkui õmblustest lagunemas. Krooniks olid siidist kudumid ja käsitsi maalitud lilled, mis nägid välja nagu lahti rulluvad kroonlehed – õrnad, aga tugevad, nagu Chanel ise.

Kolmas peatükk, “L’Universel” viis CHANELi universumi uuele orbiidile. Materjalide katsetamine, läbipaistvused, baroksed pärlid ja emailitud planeedid moodustasid sümbioosi mineviku ja tuleviku vahel. Modellid kandsid ikoonilisi kahte tooni kingi, mis ongi mõeldud liikumiseks – mitte poseerimiseks. Kõik tundus reaalne, kantav, ent samas muinasjutuline.

The Business of Fashionile antud intervjuus sõnas Blazy, et tema silmis oli valik lihtne: „Me võime teha esimese sammu ettevaatlikult, või luua nii, nagu see oleks meie viimane kollektsioon.“ Ta valis teise – ja tulemus oli vapustav. Enam kui 70 debüütkomplektiga Blazy CHANEL sai vaba, sensuaalne ja sügavalt inimlik. Ja võib-olla just seetõttu tundus see etendus nii õige, nii vajalik ja nii… CHANEL.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid