Ideaalne viis muuta töö- ja õppelainele naasmist meeldivamaks ja isegi mõneti pidulikumaks, on loomulikult uuenduskuuri läbinud „varustuse” abil. Selleks võib olla sügistoonides pükskostüüm või veel viimases suvetuules lehviv midikleit. Kindlasti peaks aga üle vaatama, mis seisus on peale kõiki neid suviseid väljasõite ja seiklusi sinu käe- või seljakott. Juhul, kui viimane vajab väljavahetamist, tasub seada sammud Solarise keskusesse, kust leiab nii stiilipuhtaid käe- ja seljakotimudeleid, praktilisi sülearvutiümbriseid kui isegi disainigurmaanide heakskiidu pälvinud pinaleid.
Läbimõeldud disainist geniaalsete lahendusteni
Kindlasti on inimesi, kellel ei ole kunagi probleemi kodunt väljuda, kaks kätt taskus. Neile, kes aga haaravad alati kaasa nii märkmiku, sülearvuti, joogipudeli, äkki trenniriidedki, on mõelnud sellised kotibrändid nagu Ucon Acrobatics ja Gaston Luga, samuti eestlastele juba ammu tuttav Rains. Kõnealuste märkide seljakotid, millest esimene saadaval nii Levi kui WatchWeari disainipoodides, viimased kaks ainult WatchWearis, on mahukad, valmistatud jätkusuutikust, kulumis- ja veekindlast materjalist ning – mis kõige tähtsam – mugavad kanda.
Nahast seljakottide austajad leiavad igapäevaseks kandmiseks sobiva mudeli Eesti Disaini Majast ja Hata Designist, kus esindatud näiteks Stella Soomlais või Ukraina päritolu IGLÀ ja UDLER. Kindlasti väärib siinkohal eraldi väljatoomist ka Barcelonast pärit BABAU, mille seljakotid ei ole küll nahast, vaid valmistatud hoopis vanadest plastpudelitest, ning millel on sisse ehitatud… valgustus! Täpselt nii, Krunnipea disainipoes müügil olev BABAU seljakott on varustatud väikese lüliti ja lambikesega, mis aitab pimedamal ajal leida seljakotist kõik vajaliku, olgu selleks kotipõhja vajunud võtmed või ootamatult kadunud huulepulk.
Ideaalne hübriid
Kuna tänapäeval on hübriidtööst saanud paljude inimeste jaoks tavapärane nähtus, siis võiks ka kott, mis seda hübriidelu saadab, olla võimalikult mitmekülgne. Seljakott on kindlasti praktiline lahendus, millega mahutad kaasa vaat et terve elu, kuid ei tasu unustada, et kõik inimesed seljakotiusku ei ole. Siin tuleb appi asjalik õlakott, mis võib samuti mahutada kõik vajaliku ning harmoneeruda töise komplektiga paremini kui sportlik märss.
Hata Designi poes esindatud kotibränd Shutova pakub selleks puhuks pehmest nahast mudeleid, mis üle õla risti kantuna mõjuvad meeldivalt moodsalt. Head kodumaist kotidisaini jagub aga Eesti Disaini Majja, kus Piret Loogi, Craftory ja Nordhale’i valikust leiab ideaalse mudeli iga disainigurmaan. Ka skandinaavia moodi esindav S’NOB on sügishooajaks pannud valmis ilmastikukindlad õlakotid, mis sobivad nii sportliku kui ka formaalse komplektiga.
Lisaks suurematele kottidele on Solarise disainipoodide valikus olemas väiksemad käe- ja õlakotid, meigi- ja rahakotid, sülearvuti- ja prillide ümbrised, mis eesootavale hooajale kohaselt omandanud sügavamad värvitoonid. Klassika austajatele on alati saadaval ka mustades, pruunides ja beežides varjundites mudelivalik.
Kõik loetletud ning fotogaleriis esindatud käe- ja seljakotimudelid on saadaval Solarise keskuses kauplustes Levi, Eesti Disaini Maja, Hata Design, Krunnipea, WatchWear ja S’NOB.
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!
„Meie disainid on mõeldud neile, kes soovivad elada kooskõlas keskkonnaga ja väärtustavad klassikalist ilu, ajatut lõiget ja looduslikke kangaid. Me toodame ainult nõudluse alusel ja jääkidevabalt, et iga ese oleks teadlik valik ja samas ka südamega loodud,” kirjeldab Leena.
Kõik Muulini rõivad valmivad Eestis oma ala meistrite käe all, kasutades üksnes sertifitseeritud loodussõbralikke kangaid (OEKO-TEX / GOTS). Just sellesse läbimõeldud ja sihipärasesse maailma astus mõned aastad tagasi ka Liisa Karjahärm – restoranipidaja, moearmastaja, ema ja Muulini kauaaegne modell.
„Liisa tuli Muulini tiimi kolm aastat tagasi ja temast sai kiiresti palju enamat kui lihtsalt meie modell,” meenutab Leena. „Ta kandis meie riideid kõige sagedamini, proovis esimesena uusi mudeleid ning oli alati valmis tulema pildistamistele – isegi siis, kui kõik tuli otsustada viimasel hetkel. Ta on inspireeriv, loova mõtlemisega ja alati valmis kaasa mõtlema.”
Koostöö kulmineerus loomuliku sammuna – ühiselt loodud rannapuhkuse kapselkollektsiooniga, mis sündis soovist pakkuda midagi vaba, mugavat ja kandjat toetavat. Rõivaid, mida tahaks alati reisile kaasa pakkida.
„Minu suur armastus Muulini vastu saigi alguse nende komplektidest,” räägib Liisa. „Ma olen täielik set’i-Liisa* Mul on garderoobis lausa eraldi osa, kus ripuvad kõikvõimalikud komplektid – lühikesed püksid ja triiksärgid, seelikud ja topid. Mind võlus Muulini juures kohe see, et nad loovad samast kangast kombineeritavaid esemeid, mida saab kanda nii koos kui eraldi. Just sellised rõivad leidsid tee ka meie kollektsiooni.”
Kuigi koostööd hakati planeerima sügisel, jõuti loomulikult suverõivasteni. „Eestis on väga keeruline hooajaväliselt suverõivaid leida – eriti midagi, mis oleks mugav, esteetiline ja vastutustundlikult toodetud. Meil tekkis tunne, et Muulin võikski olla see bränd, kelle valikust leiab kuurort-rõivaid aasta ringi, mitte ainult suvekuudel,” selgitab Liisa.
Kollektsioon, mis valmis kahe naise sünergiast ja jagatud väärtustest, kannab endas Muulini selget esteetikat: ajatut joont, looduslikku kangast, ausat tootmist ja läbimõeldud funktsionaalsust. Ning samal ajal ka Liisa energiat – elujaatavat, isiklikku ja mängulist lähenemist rõivastele, mis ei määra inimest, vaid liiguvad temaga kaasa.
14 esemest koosnevat Muulin x Liisa kapselkollektsiooni saab eeltellida muulin.com veebipoest alates 14. juulist.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!