Vika Aniskoga õnnestus mul esimest korda tutvuda Riia moenädalal mõned hooajad tagasi. Meid tutvustas ühine sõber Helene Vetik, kellel on olnud au paari aastatetaguse projekti raames Vika kaamera ees ka poseerida. Vika on muide olnud mõnel korral ka ise Collari brändi modelliks – oma naturaalses olekus, roostekarve kiharate ja imeliste tedretähnidega. Just sellest koostööst sündiski idee ühiskollektsiooniks, mille disaini panustab seekord ka Vika ise.
Värskelt ilmavalgust näinud Vika Anisko x Collar kollektsioon räägib harmooniast ja emotsionaalsest tasakaalust. Tänapäevases kiires maailmas on igal inimesel omad viisid, kuidas sellest meeletust elutempost välja astuda. Vika näiteks teeb seda vesivärvidega maalides – luues valgele lõuendile puhtaid ja minimalistlikke kujundeid. Needsamad kujundid – täiskuud kujutavad rõngad – ongi leidnud kapselkollektsioonis tee just nimelt Collari ujumisriietele. Iga neutraalses toonis ring on unikaalne, mistõttu on kollektsiooni kõik komplektid ainulaadsed.
Collari brändi asutaja Ieva Laube sõnul sai just Vikaga ühiskollektsiooni loomisel otsustavaks see, et nii Collar brändina kui ka Vika inimesena usuvad, et inimkeha rõõsa välimus ja enesekindel meelelaad vastanduvad moetööstuses siiani viljeldavale, justkui standardiks saanud mõtteviisile. Sellise lähenemisega ei olekski saanud veel imelisemat tulemust sündida.
Vika Anisko x Collar kollektsiooniga saab tutvuda allolevas galeriis.
Kollektsioon on müügil Riias asuvas Paviljons kontseptpoes, samuti Paviljonsi veebipoes aadressil paviljons.com. Brändi kohta leiab lisainfot Collari kodulehelt aadressil collar.lv.
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.